BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 22:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana półosi w warunkach polowych ??
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 08:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Szukałem ale chyba nie ma takiego tematu jeszcze

Pytanie moje dotyczy wymiany półosi tylnich

Kupiłem cału używane w bdb stanie, bo moje już stukają...


I moje pytanie czy dam je rade sam zmienić, na lewarku i podstawowymi narzędziami...

Od dyfra odkręcenie półosi to nie problem, z tego co pamiętam to klucz "E" Wiecie jaki numer ? bo nie pamiętam :P
Gorzej z wyciągnięciem? wybiciem? czy użyciem ściągacza? do tego żeby półoś z piasy wyciągnąć... Jak ?

Odkręcę śrubę tą która jest na półosi "zabijana" widoczna po zdjęciu koła (Nasadka 12-kątne rozmiar 29) i co dalej ?

I czy mogę jeszcze raz użyć tej śróby "zabijanej" na półosi jeszcze raz czy jest jednorazowa ?

Dam rade w warunkach polowych wymienić półoś?
Czy uda się ją wyjąć ? czy będzie problem ?

Za wszystkie rady i wskazówki będę wdzięczny ...
_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
hmmmm...

Jakieś pół roku temu wymieniałem łożyska z tyłu, także mam nadzieję że śróby z półosi jakoś w miarę normalnie zejdą (były nowe wstawione)

A pamiętasz może jaki rozmiar klucza "E" podchodzi do odkręcenia półosi od dyferencjału ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 09:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 798
A może lepiej pobrać "Sam naprawiam BMW e36". Będzie na przyszłość :)
http://rapidshare.com/files/18713386...E-36.part1.rar
http://rapidshare.com/files/18716907...E-36.part2.rar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 09:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Mam tą książkę ale chodziło mi o rzeczywiste możliwości wymiany tej półosi bez profesjonalnego sprzętu

Tam zawsze masz napisane użyć profesjonalnego ściągacza PN-34811RR bla bla nałożyć 82,5grama smaru bla bla stabilizator dokręcać jak auto stoi bla bla...

Jak ktoś jeszcze wymieniał półosie w E36 to będę wdzięczny za wskazówki... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Może ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki ?? :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
jeszcze do tego etapu nie doszedłem,powiedz mi jakiego rodzaju jest to stukanie?kiedys przeglądając okolice mostu za pomoca śrubokreta wsadzonego miedzy pierśien przy dyfrze cała półoś wyszła z mostu...z tym ze Tobie chodzi o ta druga strone przy kole

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2008, 20:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
??

Mi chodzi o całą półoś, mam luzy na przegubach wewnętrznych, a nie bede samych przegubów wymieniał tylko całe półosie mam na wymiane

Jakiego rodzaju srukanie ?? , jak odpuszczasz gaz, albo po wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów słychać walenie/stukanie w okolicach dyfra...


Jeszcze jakieś pomocne rady dla mnie macie :hyhy: ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 07:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
kurcze no nieciekawie,ja miałem podobny objaw przy odpuszczaniu gazu i załączaniu biegów,wał napedowy wpadał w dzwine wibracje i było wyrazne stukanie,wymieniłem gume wału i podporę troche ustało...powiedz mi jak mozna sprewdzić optycznie czy półosie sa do wymiany,masz na to jakis patent?gdzie zgiagnozowac luzy? :zdziwko:
a i jak mozesz to powiedz mi czy luz tylnego łacznika stabilizatora moze powodowac stukanie bo takowy posiadam

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Co do stabilizatora jak masz gumy wyrąbane to raczej różnica w prowadzeniu niż stukani, jak drążki stabilizatora to stukanie jak najbardziej


Optycznie nie zdiagnozujesz, ale podnieś auto na lewarku, zanurkuj i łapiąc po obu stronach przegubu wewnętrznego zobaczysz czy ma luz

Jedź do byle warsztatu i ci zdiagnozują za 20zł =)

U mnie słuchać jak puszczam sprzęgło jak by ktoś w podłogę kopał od spodu :]

Możliwe że masz też luz na wale (na frezie)

pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 17:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
ANDREW E36, na czym stoisz z ta wymiana półosi?>?dzis zdiagnozowałem w kanale przeguby ,owszem sa luzy :zakrecony: ,jeszcze zobacze jak po wymianie łączników stabiliz.tył będzie ale watpie ze poprawa nastąpi,próbowałeś już deontowac półośki :dontgetit: ?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
półosie czekają aż bede miał chwile wolnego i je wymienię :hyhy:

Może jakoś podczas weekendu majowego sie za to zabiore, może.... :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana półosi w warunkach polowych ??
PostNapisane: 4 listopada 2014, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Odkopuje temat :wstyd:

Pamięta ktoś jaki numer ma TORX do odkręcania półosi ? E??

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wymiana półosi w warunkach polowych ??
PostNapisane: 4 listopada 2014, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Niezależnie czy to duża, czy to mała głowa śruba ma łepek E14 :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL