BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2024, 15:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 28 lutego 2013, 21:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Witam serdecznie, mam problem z silnikiem i to napewno nie maly a mianowicie silnik stal nie odpalany okolo 5 miechow :/ po tym czasie delikatnie jezdzilem zmienilem olej i wszystkie filtry wyczyscilem i wypalilem swiece posprawdzalem wszystko totalnie wszystko aaa sytuacja z silnikiem jest fatalna dokladnie to sa przedmuchy wyciagam bagnet bulgocze az kolana miekna ale zanika potroszke ten efekt.

czy jest opcja ze pierscienie na tlokach mogly sie zapiec i rozejda sie badz nie podczas jazdy? auto czasem zafurczy na 5 garow i wraca do normy, moca troche napewno odstaje.

nie mierzylem kompresji jak zdjalem korek oleju zaczela nierowno chodzic ale powiem szczerze ze po 2 dniach jazdy oczywiscie delikatnej jest lekka poprawa.

Coz mnie moze czekac, optymistycznie sie poprawi czy remont?

dodam,ze przed dlugim przestojem wszystko bylo spoko. sory za niespojny post ale ogarniecie co mialem na mysli, pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 28 lutego 2013, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
przez 5 miesięcy?daj spokój,pewnie odma przymarzła na mrozach i zasyfiona jest,wymień,sprawdź przewody odmy i po kłopocie,na to stawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 28 lutego 2013, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
Zrób jak kolega wyżej napisał, ale tez możesz świece po odkręcać i na każdy cylinder nafty po wlewać to pomaga a nie zaszkodzi tylko sobie olej spuść żeby nafta przez pierścienie do oleju się nie dostała i tak zostaw na jakie 10h minimum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 28 lutego 2013, 21:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Przez odme moze tak podpierdywac miedzy 5-6gar i bulgotac? najgorsze bylo to bulgotanie jakby dawal kompresja na lewo fest.
Ile nafty na gar zalac, tak okolo?

Dziekuje od razu lzej slyszec taka wypowiedz niz, remont masz kaszlaka pod maska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 28 lutego 2013, 22:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
Wlej około 0,1l na cylinder tylko przed nalaniem sprawdź sobie na każdym cylindrze sprężanie i wtedy można zalać zostawić na minimum 10h albo najlepiej na dobę i będziesz musiał trochę pokręcić rozrusznikiem aby pozbyć się nafty i wtedy można drugi raz sprawdzić sprężanie i porównać je z pierwszym pomiarem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 1 marca 2013, 09:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Dziekuje za pomoc napewno podejme te kroki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 2 marca 2013, 09:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Tak wiec stopien sprezania 6x11,5psi//11psi bez zadnej ingerencji poki co, lecz i tak przeczyszcze silnik spuszcze olej i zaleje kazdy gar nafta.

Objawy glosne stukanie z okolicy kolektora ssacego a dokladniej dosc metaliczne czasami zafurczy na 6garow ale ogolnie chodzi na 5/6 trzesie lekko silnikiem.

Co do odmy za pare dni bede robil bo kosmicznie mocno bulgocze z bagnetu.

Czy zawieszony wtrysk przytkany da efekt stukania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 2 marca 2013, 15:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
1 psi = 0,0680459582401954 atm
Napisz to troszkę bardziej zrozumiale, tzn. jakie ciśnienie-kompresję np. w [atm] czy w [mPa] na danym cylindrze. Stopień sprężania to zupełnie inny parametr od ciśnienia uzyskiwanego w cylindrze podczas suwu sprężania.
Jeśli średnio na każdym cylindrze jest 11psi = 0,7485 atm, czy nawet 6x11,5psi = 4,695 atm to dziwne że ten silnik w ogóle pracuje :szok: .
Chyba, że mi się coś "pomyrdało" :zakrecony: albo pierścienie porządnie zardzewiały w rowkach tłoków i silnik robi tylko wrażenie że pracuje i woła tymi stukami źle prowadzonych tłoków i bulgotem przedmuchów- "pomocy!!!".
Możliwe też, że "szklanki" zbytnio przyzwyczaiły się do stałej długości-tylko to by była inna "orkiestra".

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 2 marca 2013, 16:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
xsnsx napisał(a):
Tak wiec stopien sprezania 6x11,5psi//11psi bez zadnej ingerencji poki co, lecz i tak przeczyszcze silnik spuszcze olej i zaleje kazdy gar nafta.

Objawy glosne stukanie z okolicy kolektora ssacego a dokladniej dosc metaliczne czasami zafurczy na 6garow ale ogolnie chodzi na 5/6 trzesie lekko silnikiem.

Co do odmy za pare dni bede robil bo kosmicznie mocno bulgocze z bagnetu.

Czy zawieszony wtrysk przytkany da efekt stukania?



Jak jednakowe sprężanie jest to może być,to ze na którymś cylindrze iskry nie masz przełóż sobie cewki albo pożycz od kogoś i sprawdzisz sobie.
A jak naftą zalejesz tak jak wyżej pisałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 4 marca 2013, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Wybaczcie Panowie,

11/11,5 nie [psi] ale barów..

Musze isc krok dalej i dzis zobacze jak sie maja cewki i swiece wsumie swiece kazda ma identyczna dlugosc knota i wygladaja dosc dobrze nie sa zakopcone nawet czyli mieszanka spoko dzis wykrece i zobacze ktora rozni sie zadymieniem od innych bede wiedzial na ktorym garku szukac.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 4 marca 2013, 15:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Tak więc świece wykręcone i sprawdzone od razu wyczyszczone. Wyglądały dobrze knot idealnej długości zabarwienie tradycyjne jak przy dobrej mieszance trochę okopcone na czarno ale ostatnio robiłem odcinki max po 2km ze względu na te stukanie w silniku i spadki mocy...

10,8 // 11 atmosfery wychodzi na gary wszędzie wręcz ta sama wartość.

Cewki podczas pracy odpinałem pokolei i po odłączeniu byle której od razu wiadomo silnik kulał nie było przypadku abym odłączył którąś i silnik chodził tak samo, więc myślę,że cewka wporządku albo daje za słabe zasilanie. kable wporzo.

Jak sprawdzić czy wtrysk leje prawidłowo?

Powiem też tak wczoraj byłem przejechać się i tak to wygląda czy zimny czy ciepły silnik dalej stuka, wahania mocy również odczucia z braku mocy są takie jakby brakowało chwilami paliwa(paliwa było w chu)filtr paliwa założony poprawnie na zasilanie nie na powrót;p ma mocny moment obrotowy do 100km/h jest wporządku ale powiem,ze przy 200km/h zapialem 5bieg docisnalem do oporu a auto powiedzialo,ze wiecej nie chce jechac... dzis zrzucam kolektor ssacy wieczorem bo i tak mam od m50b25 to od razu zrobie odme.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 4 marca 2013, 17:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
xsnsx, A podłączałeś pod kompa aby błędy sprawdzić, może i sprawdź ciśnienie na listwie jakie pompa paliwowa daje, i sprawdź przepływke. A jeszcze nie sprawdzałeś odmy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 5 marca 2013, 09:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Odma zasyfiona wniebogłosy więc na bank to jest przyczyna bulgotania i możliwe,że nie równej pracy(wibracji) silnika.

Zaraz wyciągnę pompę paliwa i przeczyszczę bo może smok się zawalił.

Nie mam możliwości podłączenia pod komputer na dana chwilę.

EDIT:

Wyciagnalem pompe paliwa i smok ta poduszeczka filtrujaca byla peknieta delikatnie na krawedzi skreilem ja poksipolem i zostawie na dobe wrzuce spowrotem z pompa i sie okaze jak sie dalej ma sytuacja po tym przeczyszczeniu i zmianie odmy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 5 marca 2013, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
xsnsx,


No i przyczyna się znalazła zapchana odma, na początku każdy Ci pisał o odmie i przedmuchach na tłokach, sprężanie było dobre tylko komora korbowa odpowietrzenia nie miała i dla tego były te bulgotanie i nie równa praca przy odkręceniu korka wlewowego oleju. A z tym co pisałem o nafcie żeby nalać na tłoki to nic się nie stało trochę nagaru wypłukało:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Witam,opisze moj problem w tym temacie bo nie moge zakladac swoich a temat podobny.Wiec po odpaleniu silnika slychac buczenie nie jest to odglos metaliczny slychac dosc glosno w kabinie tez,po zdjeciu paska to samo.Po blizszym przysluchaniu sie slychac to w okolicy kolektora,dzisiaj odkrecilem korek wlewu oleju i odglos byl jeszcze glosniejszy ,czy to wina odmy?Silnik chodzi normalnie nie faluje odpala od strzalu.Prosze o pomoc.pozd.e36m52b25
Slyszalem ze buczy jak jest zapowietrzona odma przy odkreceniu korka oleju,prosze o jakies rady.pozd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 15 kwietnia 2013, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
Jak silnik zachowuje sie po odkreceniu korka od oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
W zasadzie praktycznie nic sie nie zmienia moze troszke obroty spadna,ale nie wyczuwalnie.
Natomiast buczenie slychac glosniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 21:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
to napewno odma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Dzieki panowie,odma wymieniona buczenie ustalo i korek teraz lzej jest odkrecic od wlewu oleju.Przy odkreconym korku teraz spadaja obroty i kuleje,ale nie gasnie.
Ta stara odma byla chyba nieorginalna nie ma logo na niej BMW,teraz zamowilem w ASO 244zł,i jest logo i numery.
Przestala dymic przy zimnym.pozd.
Mam jeszcze pytanie,przy sciaganiu filtra zauwazylem ze mam popekana gume miedzy przeplywka a przepustnica przy skrecani opaski tam jest popekana,ma to jakis wplyw na silnik?moze ktos posiada taka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] zastane m52b28
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 250
Lokalizacja: Tomaszów Lub. i okolice ;P
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TU20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... Rafi88+%3E

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1859737
waldano43,

Ma wpływ bo będzie zasysać fałszywe powietrze i źle będzie wyczytywać z przepływki ilości zasysanego powietrza. Zapytaj w ASO jaka cena za orginał. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL