BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 23:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 24 listopada 2014, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Piotrków Tryb. / Paradyż
Moje BMW: E34 520i Limousine
Kod silnika: M50B20
Witam .
Mam problem z silnikiem M50B20 bez Vanosa i bez gazu ,sterownik BOSCH
Jak jest zimny i uruchomię to silnik to nierówno pracuje , trzęsie budą . Jak ruszę i zaczynam przyspieszać to ciężko się wkręca na obroty, dusi się ,trzęsie, strzela i słychać jak by na 5 cyl chodził.
Po przejechaniu ok 7-10 km jak się zagrzeje jest lekka poprawa bo nie strzela ale też przy niskich obrotach niema siły i trzęsie dopiero po przekroczeniu 4 tyś jest dobrze...
Dużo czytałem na forach posprawdzałem i wymieniłem parę rzeczy :
- sonda wymieniona - napiecie skacze od 0,2 do 0,7 V - po odłączeniu jest zmiana
- przepływka - po odłaczeniu jest zmiana pracy silnika
- nowe świece NGK 2 elektrody i nowe fajki
- cewki sprawdzone na wszystkie możliwe sposoby (podmiana , odłączanie , miernik itp)
- zaworek od wolnych obr umyty w benzynie ekstrakcyjnej
- podpinany pod DIS niema błędów lub są ale np po odłączeniu przepływki czy sondy
- zrobiony reset kompa zgodnie z opisem na którymś forum
- wtryski nie leją sprawdzałem każdy po kolei wylał tyle samo paliwa
- czujnik przepustnicy działa przepustnica czysta ...
Proszę o pomoc bo już niemam pomysłu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 25 listopada 2014, 15:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Albo gdzieś tobie łapie lewe powietrze albo przepławka się rozdupcyła....
Miałem podobnie, objaw jak by paliwa było mało i to właśnie była wina przepływki.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 25 listopada 2014, 15:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa, Lublin
Moje BMW: E36, E46
Kod silnika: m50b20, m52b20
sprawdź czy nie masz jakiejś dziurki w gumie przepływomierza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 25 listopada 2014, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 19
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M52B28
Podobne objawy, miałem wlasnie przez lewe powietrze w moim m52okazalo sie ze to przez rurki w klapce pod kolektorem ssącym. Sprawdź dokładnie wszystkie gumy i rurki w dolocie. Miejsce gdzie jest osadzona odma i krokowy także. Najlepiej piskaj Plakiem w te miejsca i tam gdzie po psiknięcie zmieni sie praca silnika masz jakaś nieszczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 26 listopada 2014, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Piotrków Tryb. / Paradyż
Moje BMW: E34 520i Limousine
Kod silnika: M50B20
Dzięki za szybkie odpowiedzi .
Guma od przepływki nowa jest zapomniałęm napisać .
Sprawdzę cały dolot .
Mam jeszcze pytanie co do sterownika silnika , oryginalny sterownik miałem bosch 0261 200 400 (czarna naklejka) ale nie dawał napięcia na 1 wtrysk przez co cały czas chodziła na 5cyl , okazyjnie kupiłem bosch 0261 200 405 (zielona naklejka) i na nim jeżdżę bo wyczytałem gdzieś że pasuje , na początku wszystko było ok ale teraz obrotomierz raz działa raz nie.
Czy te sterowniki można stosować zamiennie ??? :niepewny: Bo może sterownik jest problemem :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 26 listopada 2014, 12:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
405 zielony to chyba do wersji bez sondy lambda z tego co mi sie kojarzy i do silnika 2.5
Co do wtrysku, wtrysk sterowany jest masą nie plusem, wiec jeżeli nie masz napięcia na wtrysku stałego to znaczy ze gdzieś na listwie się tobie przewód odczepił.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 26 listopada 2014, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Piotrków Tryb. / Paradyż
Moje BMW: E34 520i Limousine
Kod silnika: M50B20
To w takim razie może być też wina tego sterownika bo u mnie jest lambda .
Ogólnie to auto kupiłem 2 miesiące temu do naprawy i ledwo przyjechałem nim na kołach do domu . Myślałem że silnik do remontu ale okazało się że kompresja 13+- 0,7 a problem leży elektryce. Sprawdzałem wszystkie kable i z tym wtryskiem to ogólnie był dziwny patent zrobiony przez poprzedniego właściciela bo był połączony równolegle z wtryskiem od 3 cylindra bo już pewnie wcześniej był z nim problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 26 listopada 2014, 14:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Ogólnie wszystkie czerwono białe przewody to są plusowe, ma być na nich plus po zapłonie, a każdy drugi np. brązowo biały idzie do komputera oddzielnie.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Strzela ,trzęsie budą , niema mocy
PostNapisane: 27 listopada 2014, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 7
Lokalizacja: Piotrków Tryb. / Paradyż
Moje BMW: E34 520i Limousine
Kod silnika: M50B20
Sprawdzałem dolot i rzeczywiście gdzieś w paru miejscach łapie lewe ... jedno znalazłem wąż od krokowca pękł ale jezcze gdzieś . Zrobiłem taki test poodpinałem wszystkie rurki i węże od dolotu i zatkałem, zostawiłem tylko główną rure od przepływki , wolne na przepustnicy ustawiłem i się przejechałem ... bajka :D
Podejrzewam krokowca bo mu sie przyglądałem jak pracuje i trochę mi się nie podoba . Nie powinno być tak ze jak dam gazu to on się zamyka ?? bo jest prawie cały czas otwarty na połowę i jak dam gazu to sie otwiera i zamyka ale nie całkowicie ...
Jak powinien działać prawidłowo ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL