BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 maja 2024, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stacyjka - znany problem
PostNapisane: 24 listopada 2014, 17:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 touring
Witam, na początku się przywitam ponieważ jestem nowy na forum. :)

Niedawno kupiłem swoje pierwsze BMW, e36 w wersji Touring z silnikiem 1.8. Zaraz po zakupie zauważyłem że są problemy ze stacyjką, czasami kręciła się o 360 stopni, a auto nie paliło, mimo tego za każdym razem po kilku próbach się udawało. Raz 'przekręciła' mi się na dobre i nie mogłem nic zrobić. Wiedziałem że poprzedni właściciel coś tam namieszał, do auta dostałem 3 kluczyki(każdy inny) i nie było tej zasłonki pod kierownicą od stacyjki. Zadzwoniłem po 'majstra' którego polecił mi kolega, on to jakoś ogarnął, skasował 50 zł i wszystko było dobrze - dzisiaj znów ten sam problem. Potrafię odpalić auto przy pomocy śrubokręta, znam ten sposób ale tak czy tak mam zamiar to naprawić. Wiem że to częsty problem i przewijał się tutaj na forum już kilkukrotnie, ale mi chodzi o co innego.

Jak sprawdzić czy do wymiany jest tylko ta wkładka czy może coś innego? Wiem jak wyciągnąć tą wkładke(sposób z drucikiem) ale nie wiem na co zwrócić uwagę. Zauważyłem też że przy tej kostce którą odpalam auto(coś takiego http://images.krajoweogloszenia.pl/nlar ... 105484.jpg) ten środek jest bardzo wyrobiony. Jest możliwe że ten 'bolec'(nie wiem jak to nazwać) który w nią wchodzi i wykonuje tą robote która ja teraz robie recznie śrubokretem zwyczajnie się kręci w tej kostce i z tego ten problem? Czy raczej jest to nie możliwe? Z góry przepraszam za chaotyczny post, ale nie bardzo potrafię nazywać niektóre z tych elementów. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka - znany problem
PostNapisane: 24 listopada 2014, 22:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
We wkładzie stacyjki jest taki malutki wystajacy trzpien o szerekosci ok. 1mm i dlugosci ok.2 - 3mm. Czesto sie scina wlasnie z tych niewielkich rozmiarow. Pewnie masz go scietego, stad obracanie stacyjki, plus dodatkowo wyrobiona tą druga czesc z kablami dlatego nic sie nie dzieje po przekreceniu i trzeba na srubokret.

Tu masz jak to mozna naprawic jak ulamany jest ten malutki bolczyk (sam tak zrobilem, otwor + srubka)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka - znany problem
PostNapisane: 25 listopada 2014, 10:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 touring
Dzięki za odpowiedź! A jeżeli kupię taka wkładkę z kluczykiem jaką wymienia gość na filmiku, to nie będzie żadnych problemów z elektroniką itd? Czy mogę wymienić ją na dowolną z każdego modelu e36? I druga sprawa o co chodzi że stacyjka jest z EWS lub bez EWS? I już ostatnie pytanie: jak rozpoznać czy mam w niej immobiliser? Bo koleś który naprawiał mi tą stacyjke wcześniej, twierdził że przy odpalaniu śrubokrętem muszę mieć w stacyjce włożony kluczyk, lecz raz zapomniałem i odpaliłem auto bez kluczyka w stacyjce. Dodam że auto rocznik 1996.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka - znany problem
PostNapisane: 25 listopada 2014, 14:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
wkładka wszędzie jest taka sama, jedynie jak jest EWS to w kluczyku jest wtopiona pastylka, a na stacyjkę założona taka czarna osłonka (antena, na filmiku jej nie ma), być może udało ci się odpalić z tego względu, że kluczyk był w pobliżu stacyjki i "antena" go złapała, albo masz usunięty EWS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka - znany problem
PostNapisane: 24 stycznia 2015, 17:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M52B28
Witam podepne sie do temat choc problem mam troche inny kupilem e 36 z silnikiem 2.8 a byl 2.0 przez drzwi kierowcy mam chamsko puszczony kabelek z komory silnikowej do wnetrza auta. Mianowicie ten kabelek rowniez chamsko jest w piety przed kostke umieszczona pod kierownica na kolumnie, z tego co wybadalem jest to "plus". Na domiar tego jesli wlacze swiatla drogowe, wycieraczki, wentylacje na 3-4, ten kabelek az sie czerwony robi od obciarzenia dlaczego taka moc na niego idzie jak to doprowadzic do ladu i sklady. Z gory dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL