BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 maja 2024, 05:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
witam.
Kumpel ma 318i i jak sie okazało jednak uszczelka pod glowica nie wytrzymała życia ..

Teraz pytanie.
Czy robić tą uszczelke i mieć można ująć pewny silnik i latać na tym czy swapować ?
Gościu który zajmuje się u nas BMW powiedział kumplowi 600zł za M40 i 300zł za robocizne..
No i czy nie lepiej poszukać M43 (na łańcuszku) a dwa jak ma się sprawa iS bo nigdy się nie zagłebiałem w temat .. Wystarczy sam silnik z iS zamontować aby bylo 140kM czy też są inne przelozenia na skrzyni itd ??

Ogólnie powiedźcie co i jak bo jutro chłopak jedzie do gościa po 15 i chciałbym mu coś doradzić żeby sie nie wyhuśtał :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 12:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
zrobić uszczelkę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 12:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ja bym raczej odpuscil m40. Jak robic uszczelke to wypadaloby odrazu rozrzad dla swietego spokoju bo robota prawie ta sama. A to oczywiscie generuje koszty. Wrzucenie kolejnego M40 w niewiadomym stanie tez slabo wypada. Co do wrzucenia M43 nie jest duzo roboty. Caly naped pasuje. Potrzebny silnik, komputer wiazka troche wezy i innych gadzetow. To wszystko znajdziecie w tematach zwiazanych z konwersja M40>M43

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 12:53 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
jak już robić swapa to na m42, niewiele więcej trzeba zrobić niż w m43, a przyrost mocy znacznie większy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Może to durne co teraz napisze ale powiedźmy, że spróbuje go namówić na swap na coś innego niz m40 a jak m40 to robić..
Ale rozpiszcie mi proszę który silnik ma ile

Bo jeden mówi, że
m43
Drugi m42 a np. is znalazłem, że to jest m44.. Nie ogarniam tej serii m40. Rozrysuje mi to ktoś ? Prosze :)

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 14:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
m43 ( 1.6 i 1.8) to nowsza generacja m40,
m44 to nowsza generacja m42

Najlepszym wyborem bylo by M42. Najodporniejszy i najwiecej frajdy jezeli chodzi o czterocylindrowki w e36.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 14:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Czyli m42 i m44 to 140kM iS'y tak ? (tak uproszczając)

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
m42 miał niecałe 140koni
m42 i m44 to isy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 15:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Ja bym zmienił silnik na m43/IS. przy wymianie uszczelki musisz wymienić też pasek,a góra rozrządu też juz pewnie ładnie klepie.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 16:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jeżeli jest w stanie załatwić pewny silnik to niech swapuje a jeśli ma być to silnik niewiadomego stanu to naprawił bym obecny i wiedział co mam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 29 marca 2015, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
nie ma sensu naprawiac m40-nigdy się nie odwdzięczy.lepiej szukać silnika tyle czasu ile będzie potrzeba

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
No i kumpel byl u tego magika od BMW no i sie dowiedział, że gośc ma m40... co dziwne dla mnie M40 ale z e36 z 95r..

Serio m40 byly tak dlugo wkładane do e36 ? Idzie to jakoś sprawdzić na silniku ? Jest wybite jakies oznaczenie na glowicy tak jak w Hondach czy jakoś sie wyglądem różniły od M43 ?

Ogólnie jaki jest koszt zrobienai UPG w m40 ? Bo facet chce policzyć 900zl za nowy silnik z robota ale ten silnik nie wiadomo ile posłuży i czy w nim UPG nie padnie za miesiac dwa lub pięć.. a jednak zrobiony to zrobiony i ta uszczelka jak bedzie dobrze zrobiona to bedzie śmigac i jak już ma zostać ten m40 to już lepiej chyba aby zrobić ten co jest ?

Tylko znów koszt rozrządu itd... ;/. no ale za to zrobiony tez i będzie jeździł po kres swoich dni a w tamtym wszystko się może zdarzyć :P

Co polecacie ? Bo jak na razie temat kreci sie wokół m40 :(

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 20:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
m40 klepali do 93 roku
m40 ma rozrząd na pasku, a m43 na łańcuchu

koszty zrobienia silnika zależne są od tego kto i jak to będzie robił
jeden kupi uszczelkę i szpilki w aso, splanuje słowicę, powymienia przy okazji wiele rzeczy profilaktycznie, kupi dobrej klasy olej i płyn chłodniczy
drugi kupi uszczelkę za 40zł, zostawi stare szpilki(przeciągnij 12.9 :hyhy: ), głowicę wytrze szmatą, złoży wszystko do kupy, wleje wodę, olej z beczki 4 godziny i po zabawie - znam taki przypadek, nie w BMW

przekładka silnika to dodatkowe koszty i głupota, bo przekładać z 1.8 na 1.8? no chyba, że is to jeszcze jakieś nogi to ma
kolega z autem chyba się nie ożenił?
naprawić po ludzku ten silnik to najrozsądniejsza opcja :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Ja na miejscu twojego znjomego szukał bym dobrego silnika m43-fakt koszt większy, ale jeśli auto w dobrym stanie i na długo to myślę, że warto trochę doplacić i z czasem zwróci się za chociażby wymianę rozrządu+ wałek+dźwigienki itp.Jeśli auto ma być na jakis czas tylko to robic m40.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 20:36 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Sikora napisał(a):
m40 klepali do 93 roku
m40 ma rozrząd na pasku, a m43 na łańcuchu

koszty zrobienia silnika zależne są od tego kto i jak to będzie robił
jeden kupi uszczelkę i szpilki w aso, splanuje słowicę, powymienia przy okazji wiele rzeczy profilaktycznie, kupi dobrej klasy olej i płyn chłodniczy
drugi kupi uszczelkę za 40zł, zostawi stare szpilki(przeciągnij 12.9 :hyhy: ), głowicę wytrze szmatą, złoży wszystko do kupy, wleje wodę, olej z beczki 4 godziny i po zabawie - znam taki przypadek, nie w BMW

przekładka silnika to dodatkowe koszty i głupota, bo przekładać z 1.8 na 1.8? no chyba, że is to jeszcze jakieś nogi to ma
kolega z autem chyba się nie ożenił?
naprawić po ludzku ten silnik to najrozsądniejsza opcja :)


w sedanach z początku 94 można znaleźć jeszcze m40, chociaż dostępne były już m43

ja uważam, że najlepsza opcja to wsadzenie m42

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 20:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Sikora napisał(a):
drugi kupi uszczelkę za 40zł, zostawi stare szpilki(przeciągnij 12.9 :hyhy: ), głowicę wytrze szmatą, złoży wszystko do kupy, wleje wodę, olej z beczki 4 godziny i po zabawie - znam taki przypadek, nie w BMW


:rotfl: :ok:

a kto rozsądny i mądry bedzie sie piescił w super dokładny remont starego 25letniego silnika szkoda kasy na moje
jezeli mialo by to byc auto do pracy to zrobil bym to tak jak napisałes :) koszt by sie zamknął w 100zl zreszta te silniki chyba nie sa wiecej warte na allegro :) to samo m43
kwestia tylko kto ila ma kasy i jaki ma sentyment do auta

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 30 marca 2015, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 340
Lokalizacja: Polkowice
Moje BMW: BMW e38 750
Kod silnika: M73b54
Nie no buda jest w stanie idealnym.. nowy lakier.. nowe progi . Poza uszczelką do auta nie ma dowal się.. (no dobra .. brak M paka ale to fanaberia).

Nie no chodzi mi o zrobienie tego jak należy ale też bez przesadyzmu chorobliwego znanego mi u wielu ludzi z forum. Tak mówiąc wprost - koszt 600zł powinno chyba się zamknąć jeśli mówimy o samej uszczelce z planowaniem itd ?

No dla mnie też bez sensu jest swap z m40 na m40. Jak już m43.. - One czymś się różniły z budy ? Bo może gość ma m43 i chce wstawić tylko nie do końca ogarnia już sam :P Po czym to poznać na oko bo jak m43 to można zaryzykować swap..

Rafał - ja też za najrozsądniejsze uznaje swap na m42 ale niestety budżet ograniczony i nie wiem czy akurat się znajdzie kasa i chęci na m42 u kumpla. No ale fakt.. Dołożyć pare groszy i z 114kM z robić ~140kM to myślę opłacalny interes jak i tak już wymieniać silniki :P I nawet na rynku wtórnym będzie mozna drożej sprzedać bo j.w z budy idealna.. klimatronic 2 strefy, elektryka.. poza białym kierunkiem i m pakiem chociaż z przodu to niczego jej nie brakuje do tego aby godnie się nią wozić :P

_________________
Polne drogi na nich auta bawarskie... ... w poszukiwaniu E34 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 07:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
m40:
Obrazek
m43:
Obrazek

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 07:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
A jaka jest kondycja obecnego silnika? Jeżeli wszystko jest ok poza uszczelką, to ja bym planował głowicę, montował nową uszczelkę i składał do kupy. Wsadzanie drugiego silnika to jakby nie było zawsze ryzyko. Może okazać się, że w niedługim czasie on sam będzie wymagał remontu.

Co do odróżnienia m40 od m43 - najłatwiej można to zrobić po kolektorze ssącym.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M40 UPG - robić czy swapować ?
PostNapisane: 31 marca 2015, 07:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
tylko zobacz najpierw jaka jest dostępnosc m42 jak by nie patrzęc ten motor to antyk już ma tak samo 25lat weź teraz Kup nie zabity :) predzej znajdziesz o wiele młodszego m44 i pewnie mniej zmęczonego bo wychodziły chyba do 98roku albo i nawet do 2000r ale jak pisałem wyżej zależy ile właściciel ma kasy bo najtańsza opcja to zrobić samemu głowice silnik prosty jak cep głowice splanujesz za 30zl uszczelka erlinga 60zl uszczelniacze zaworów 2zl sztuka razy 8 mamy 10zl 5litrów petrygo 30zl olej 4litry dobrego totala 5w40 80zl filtr 15zl i to by było na tyle :) to i tak opcja na bogato :) i robocizna max 250zl wychodzi łącznie 500zl z robocizna a jak zrobisz sam to wyjdzie 200zl :) można by się pokusić o rozrząd jak nie był zmieniamy chyba że był nie dawno to zostawić stary

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL