BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 6 maja 2015, 17:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Witam. Mam problem ze swoim bmw e34, silnik m50b20 + gaz (żadna sekwencja).
Wymieniłem termostat,wisko,korek spustu płynu chłodniczego,korek ze zbiornika wyrównawczego, nawet korek z odpowietrznika, a problem cały czas jest. Nie potrafię go odpowietrzyć, ubywa płynu (dziś wywaliło go przez korek z wyrównawczego). Nagrzewnica sucha, poziom oleju ok (kolor ok), nie kopci na biało (tylko jak zimny ale to normalne), węże nie są twarde, pompa wygląda na dobrą gdyż podczas odpowietrzania widać stały strumień na obrotach np. 1,5 tys, a na wolnych lekko sobie wypływa z otworu. Pod autem, nad autem itd. żadnych wycieków nie widać.. Płyn ucieka dość konkretnie, bo przejechałem z 30km i dolewałem chyba z 2,5l (być może uciekł wtedy też przez korek z wyrównawczego lecz tego nie zauważyłem). Ogrzewanie gubi się jak już zacznie brakować płynu i zaczyna się konkretnie zapowietrzać. Temperatura nie doszła jeszcze do czerwonego pola co prawda ale ucieka poza połowę i to znacząco (tylko wtedy gdy nie ma już płynu albo jest zapowietrzony,wiadomo). Co do gazu to jeździ na nim normalnie dopóki nie braknie płynu,zresztą ostatnio częściej jeżdżę na benzynie.
Ręce mi już opadają, nie mam totalnie pomysłów.. Może któryś z Was ma jakąś wskazówkę ?
Z góry dziękuję za pomoc!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 6 maja 2015, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jeśli ubywa płynu to jest gdzieś wyciek albo go spala.
Spróbuj odpowietrzać go z podniesionym przodem samochodu a jeśli nie pomoże zajrzyj do tej pompy wody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 6 maja 2015, 19:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
może tak spróbuj ustaw samochód tył niżej i 1.5 ty obr za mało 2.5- 4tys na termostacje wydaje mi się żejest śrubka do odpowietrzenia odpowietrzenie zaczynamy od najbliższego punktu silnika termostat puźniej chłodnica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 6 maja 2015, 19:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Spalac go raczej nie spala bo nie kopci itd. Odpowietrzany był juz setki razy i taki zabieg trwal z 45min i zawsze coś tego powietrza zostało..może wywalac plyn przez to że jest zapowietrzony? Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł skąd on może brać powietrze? Na oko wszystko szczelne..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 7 maja 2015, 18:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Gaz. Pomiń w układzie chłodzenia reduktor gazu i spróbuj odpowietrzać na podniesionym przodzie auta. (oczywiście temp.ogrzewanie na ful).
A jak nie to ta pompa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 7 maja 2015, 20:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
A chłodnica? Mogło by pasować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 8 maja 2015, 15:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jak chłodnica ?
Możesz jeszcze wyjąć te chłodnice i przepłukać.
I zrób to co ci pisałem ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 8 maja 2015, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 62
Posty: 26
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: e46 323CI
Jak dla mnie to dostaje się gdzieś lewe powietrze. W najgorszym wypadku pęknięta głowica zasysa powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 8 maja 2015, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
pyrkosz61 napisał(a):
Jak dla mnie to dostaje się gdzieś lewe powietrze. W najgorszym wypadku pęknięta głowica zasysa powietrze.

Jak by sie dostawało lewe powietrze to był by wyciek.
A jesli chodzi o głowice i pękniecie to by nie zasysało tylko tłoczyło kompresje do układu chłodzenia - weś chłopie pomyśl zanim napiszesz nie myl pojeć !
Zrób tak jak ci pisałem a jak nie pomoże to sprawć pompe, może ma plastikowy wirnik i jest cześciowo połamany ,ostateczność głowica i test układu chłodzenia na zawartość spalin ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 8 maja 2015, 19:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A termostat w ogóle otwiera? Chłodnica się rozgrzewa?
Problem pojawił się po założeniu LPG, lub innych działaniach?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34 m50b20] Duży problem z układem chłodzenia.
PostNapisane: 9 maja 2015, 10:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Gaz był zakładany dużo wcześniej i grało. Termostat ok. Chłodnica stopniowo sie nagrzewa. Jedynie te 3cm od spodu dolnego węża do spodu chłodnicy nie jest gorące.
Problem jest juz jakiś czas, najpierw mogłem przejechać np 200km i tak schodzilo.. Teraz przejade 5 i koniec.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL