BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 18:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M50B20 Vanos - brak mocy na zimnym
PostNapisane: 18 czerwca 2015, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Witam ostatnio kupilem e34 m50b20 vanos 1994r. Mam problem z mocą, auto strasznie muli i szarpie na zimnym od 2000rpm do 4000rpm, po prostu cisne gaz a on nic, powyżej 4000rpm wszystko jest OK :ok: Jak silnik osiagnie 90 stopni problem znika jak ręką odjął. Odłączym lambde - nic sie nie zmieniło. INPĄ nie moge sie połączyć z modułem silnika, działa tylko moduł AIRBAG - penie dlatego ze mam kabel USB a nie COM.

Bardzo mnie to irytuje, jak moglibyście cos podpowiedziec. Jutro sprawdze czujnik temperatury powietrza w dolocie.

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Vanos - brak mocy na zimnym
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 04:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
czujnik temp dający sygnał na kompa (w głowicy pod kolektorem ssącym - są dwa, nie pamiętam który to ten)
przepływka
sonda

i spróbuj się połączyć carsoftem, to prostszy program.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Vanos - brak mocy na zimnym
PostNapisane: 19 czerwca 2015, 13:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź przewody z czujnika położenia wałka.
Często parciały co powodowało brak odczytów z tego czujnika

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Vanos - brak mocy na zimnym
PostNapisane: 21 czerwca 2015, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 55
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62TUB44
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145719
Czujnik położenia wałka cały zaolejony, chcę sie dostać do czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, ale zeby go odkrecic trzeba chyba trenować gimnastykę artystyczną, lub odkrecic go będąc pod samochodem. ;/

_________________
Było:
BMW e46 320Ci "Messerschmitt"
BMW X5 3.0D "Daily"
BMW e34 520i "Rat"
BMW e36 323i "Gruz"
BMW e34 525Tds "Kopciuch"

Jest:
BMW e38 740i "Bombowiec"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] M50B20 Vanos - brak mocy na zimnym
PostNapisane: 22 czerwca 2015, 08:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zacząłbym od porządnej diagnostyki.
Ten sterownik da się już diagnozować za pomocą DIS lub ISTA.

Sprawdziłbym na zimnym silniku temperatury, czy temperatura w dolocie jest taka sama jak cieczy oraz temperatura zewnętrzna. Jeśli tak, to wskazywałoby, że czujniki są sprawne.

Sprawdziłbym też odczyt z wałka rozrządu, czy na jałowym w ogóle następują jakieś zmiany. Jeśli odczyt stoi w miejscu, to może być to winowajca.
Po pierwsze olej jak wspomniałeś. Po drugie notorycznie parciejące izolację przewodów, powodujące brak odczytu z tego czujnika.

Kiedyś w podobnym czujniku(był to czujnik wału w oplu) wymieniałem ten przewód na nowy mikrofonowy. Działało to bez zarzutu.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL