BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 07:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie odnośnie EWS
PostNapisane: 9 listopada 2015, 20:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Witam ,u siebie w kompocie miałem silnik m43b16 i mój samochód posiada EWS . Planuje swap na M44B19 (w środę jadę po silnik),i teraz pytanie czy to ten sam EWS co w m43 czy czymś się różni ? EWS podejdzie plug in play czyli odepnę wtyczkę od DME z m43 i wepnę do DME z m44 czy trzeba przekładać wszystkie elementy EWS z m44 do mnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie odnośnie EWS
PostNapisane: 9 listopada 2015, 22:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
WitoM napisał(a):
czy trzeba przekładać wszystkie elementy EWS z m44 do mnie

trzeba przełożyć,łącznie z pastylkami z kluczyka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie odnośnie EWS
PostNapisane: 9 listopada 2015, 23:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Czyli rozumiem ,że muszę przepiąć mój sterownik na sterownik z m44 ,mój modulator na modulator z m44 ,mój pierścień na pierścień m44 ,i zamienić pastylki w kluczykach ? Rozumiem że wiązki EWS z m44 nie potrzebuje bo kostki do wyżej wymienionych elementów z M43 są takie same jak w M44 więc trzeba będzie je tylko przepiąć ? Przepraszam ,że tak łopatologicznie pytam ,ale nie chce mieć potem nieprzyjemnych niespodzianek ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie odnośnie EWS
PostNapisane: 10 listopada 2015, 07:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trzeba zmienić sterownik DME,sterownik EWS i pestki do kluczyków z dawcy
antenka z modułem zostaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Pytanie odnośnie EWS
PostNapisane: 10 listopada 2015, 11:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
dobra czyli pierścień tzw antenka zostaje ,modulator zostaje resztę po przepinać i powinno hulać . Dobra to nie ma tragedii ... Na początku po zapoznaniu się z tematem przeraziłem się ,że będę musiał wszystkie wiązki przeciągać od EWS ,stacyjkę od dawcy itd . No ale jak tak to nie ma dramatu . Czyli wiązki EWS nie muszę brać wezmę :
-kluczyki
-pierścień na wszelki wypadek możę jeszcze moduł
-sterownik EWS z pod schowka
-sterownik dme
-no i resztę klamotów do silnika ,ale to już ogarniam

Wielkie dzięki za pomoc kolego ryszard55 :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL