BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Drgania na biegu jałowym oraz mało mocy m50b25 vanos
PostNapisane: 6 listopada 2015, 11:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Witam.
Borykam się z problemem braku mocy oraz drgań silnika na wolnych obrotach. Pacjent to e34 m50b25 vanos. Najbardziej ma muła jak jadę 80-90km/h i wciskam gaz powiedzmy do połowy to autko prawie w ogóle nie przyspiesza. Wciskam mocniej, skrzynia redukuje bieg o jeden w dól jest trochę lepiej. Wciskam gaz w podłogę razem z przyciskiem pod pedałem idzie jeszcze jeden bieg w dól i wtedy jakoś się zbiera ale to i tak nie to. Jest to bardzo irytujące, że autko o takiej mocy musi redukować aż dwa biegi żeby się zebrać jakoś normalnie z tych 80km/h. Dokładnie jak w peugeocie 206 1.1 którym czasem mam (nie)przyjemność się poruszać. A teraz co już w autku zrobiłem:

Po zakupie auto nie pracowało na wszystkich garkach, problemem okazał się olej w gniazdach świec. Poprzedni właściciel nieumiejętnie go wlewał do silnika i zalał gniazda na 5 i 6 cylindrze. Wyczyściłem, kupiłem nowe ori fajki oraz świeczki i pomogło. Jednak mocy dalej brak.
Następnym krokiem był pomiar ciśnienia na cylindrach, który wyszedł od 11,5 do 12,5(silnik nagrzany) czyli chyba spoko.
Następnie postanowiłem zrobić diagnostykę komputerową. Był problem z sondą lambda która stała w miejscu oraz z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego, który na ciepłym silniku pokazywał -38 stopni. Wymiana sondy na nową ori boscha z wtyczką i wymiana czujnika temp. nic nie dały. Teraz na kompie nie ma błędów lecz nie wiem jakie wartości podają wszelkie czujniki ponieważ gość który mi auto diagnozował nie miał czasu (albo mu się nie chciało) przejechać się z kompem i popatrzeć co i jak. Postanowiłem szukać dalej.
Moje podejrzenia padły na nastawnik vanosa, więc takowy zregenerowałem i przy okazji ustawiłem od nowa rozrząd (chociaż i tak był idealnie). Vanos oczywiście również ustawiłem idealnie. Nic to jednak nie pomogło.
Następnie postanowiłem oblukać dolot. Pucha plaka w rękę i jazda jednak nie wykryłem żadnych nieszczelności. Oblukałem też wszystkie wężyki wokół kolektora ale wydają się być całe.
Dalej pomiar ciśnienia paliwa 3.5 bara z podłączonym regulatorem i 4 bary z odłączonym - jest okej.

Zastanawiam się teraz gdzie szukać dalej. Może cewki choć wszystkie świece wyglądają jednakowo a wszystkie cewki żeby padły to chyba mało prawdopodobne.
Może przepływomierz. Podczas pracy silnika odłączenie przepływki skutkuje chwilowym zachwianiem pracy silnika, po czym praca wraca do normy. Jazda z odłączoną przepływką nie robi żadnej różnicy, auto zbiera się tak samo jak i z podłączoną czyli marnie. Czy może to oznaczać, że z nim coś nie tak?
Mam zamiar w weekend mimo zrobionej próby szczelności dolotu jeszcze raz do niego podejść. Zdejmę kolektor, wymienię uszczelki kanałów dolotowych, jeszcze raz sprawdzę wszystkie węże i połączenia. Może przeczyszczę krokowca chociaż obroty nie falują. Proszę o Waszą pomoc. Jakieś porady, sugestie gdzie szukać przyczyny. Nie liczę na konkretne wskazanie winowajcy bo wiem że to niemożliwe ale jakieś wskazówki czemu mogę jeszcze się przyjrzeć. Może coś pominąłem. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 6 listopada 2015, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Jeżeli auto jedzie tak samo bez podłączonej przepływki jak z podłaczoną to albo jest z nią coś nie tak i wymiana albo problem leży gdzieś indziej .. mam u brata w e36 ten silnik i też borykamy się z problem , ze auto nie jedzie jak powinno ... a wąż podciśnienia co idzie od spodu kolektora ssącego cały? A masz tak , że auto poniżej 3500 obr jedzie jak 1.8 a powyżej dopiero zaczyna ciągać? Niby to Vanos do roboty bo to on odpowiada , za zwiększenie momentu na niskich obrotach własnie do 3-4k rpm

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 6 listopada 2015, 23:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Cytuj:
Jeżeli auto jedzie tak samo bez podłączonej przepływki jak z podłaczoną to albo jest z nią coś nie tak i wymiana albo problem leży gdzieś indziej

Nic to nie wnosi do tematu.

Cytuj:
a wąż podciśnienia co idzie od spodu kolektora ssącego cały?

Jest tam kilka węży: odma, wąż do serwa, wężyk do regulatora ciśnienia paliwa. Wszystkie oblukałem beż ściągania kolektora i niby ok, ale jutro zdemontuje kolektor i jeszcze raz oblukam.


Cytuj:
A masz tak , że auto poniżej 3500 obr jedzie jak 1.8 a powyżej dopiero zaczyna ciągać?

Mam dokładnie jak piszesz.

Cytuj:
Niby to Vanos do roboty bo to on odpowiada , za zwiększenie momentu na niskich obrotach własnie do 3-4k rpm

Też tak myślałem dlatego go zregenerowałem, poza tym już grzechotał. Ustawiony idealnie sam robiłem. Koło zębate vanosa wchodzi od razu w koło zębate wałka ssącego przy cofaniu tego koła.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 09:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Możliwe że to wina przepływki,może mieć już rozjechany pomiar (zawyża lub zaniża) ale błędu nie zobaczysz dopiero aż padnie na amen.Czujnik wałka też robi niezłego muła ale powinno wywalić błąd.Ale tu możesz podejrzeć w programie jak pracuje vanos i to rozwiąże kwestię czujnika.Lewe powietrze i tu bym szukał bo z podłączonym wężykiem podciśnienia do regulatora paliwa te 3,5 bara to nie jest dobrze.Powinno być około 3,3 bara ,no chyba że to błąd pomiaru ale podciśnienie może wiele powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 10:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Co do przepływki to pamiętam, że jak była robiona diagnoza to na wolnych obrotach pokazywała 13-14(nie pamiętam w jakich jednostkach) na ciepłym silniku.

Cytuj:
Ale tu możesz podejrzeć w programie jak pracuje vanos i to rozwiąże kwestię czujnika

Mógłbyś dokładniej napisać co mam podejrzeć? Jest tam jakiś test vanosa? Po czym będę wiedział, że czujnik może szwankować? Proszę opisz to troszkę jaśniej jeśli możesz.

Tak jak pisałem wyżej, dzisiaj lub jutro zdemontuje kolektor i jeszcze raz wszystko oblukam.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Piotsztyk napisał(a):
Co do przepływki to pamiętam, że jak była robiona diagnoza to na wolnych obrotach pokazywała 13-14(nie pamiętam w jakich jednostkach) na ciepłym silniku.


U mnie jest max 11-12 na wolnych kg/h.Dziś może podłączę pod kompa to dam znać ile jest dokładnie.

Co do vanosu to musisz podjechać gdzieś na kompa i sprawdzić czy czujnik widzi położenie wałka i o ile zmienia jego kąt.Niestety w Inpie dla tego silnika nie ma tej funkcji a w Disie znalazłem tylko test vanosa ale on nie wiele tu pomoże zresztą w Inpie też jest ten sam test.Prawdę mówiąc nie wiem po co ten test skoro i tak nie widzę zmiany kąta vanosu dla tego silnika jak to jest w nowszych sterownikach.No chyba tylko po to by wykluczyć zacięcie vanosu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Cytuj:
U mnie jest max 11-12 na wolnych kg/h.Dziś może podłączę pod kompa to dam znać ile jest dokładnie

Będę bardzo wdzięczny.


Nie posiadam interfejsu a diagnosta u którego byłem podpinał się boschem kts 350 albo 500 nie pamiętam teraz. A jaki miał program diagnostyczny to już w ogóle nie wiem.
Czyli nie zobaczę w żadnym programie wartości podawanych przez czujnik wałka tak? Tylko podmianka zostaje?

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Nie zobaczysz w programach których używa każdy na tym forum czyli inpa,dis co do carsoftu nie próbowałem.Myślę że w warsztacie gdzie mają profesjonalny sprzęt nie będzie z tym problemu.Co do przepływki to zle ustawiony rozrząd też będzie skutkował wyższą masą powietrza i niskim podciśnieniem w kolektorze a co za tym idzie brakiem mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Przy wymianie nastawnika vanosa na zregenerowany ustawiłem od nowa rozrząd. Jest na bank dobrze.

W samochodzie jest instalacja sekwencyjna lpg, którą ostanio odłączyłem a dokładniej wywaliłem wkrętki z kolektora i zaślepiłem otwory, wywaliłem wtryski gazowe,wywaliłem reduktor i zakręciłem gaz przy butli. Wszystko po to by wyeliminować wpływ tej instalacji na mój problem. Pamiętam jednak że jak była jeszcze podłączona to podciśnienie w kolektorze było 0,35-0,37 na wolnych obrotach. To wartość z MAP od lpg którą odczytałem z programu do diagnostyki lpg.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Ostatnio edytowano 7 listopada 2015, 11:53 przez Piotsztyk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Ciekawe co jest przyczyną .. u brata borykamy się z tym samym i dziś polatam bez podłączonej przepływki i zobaczę czy jest różnica . Też wymieniliśmy sondę bo był bląd , auto trochę się odmuliło ale nadal jednak nie to :dobani: na blacie 290 tyś. A kompresja jak u Ciebie?

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 11:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Cytuj:
u brata borykamy się z tym samym i dziś polatam bez podłączonej przepływki i zobaczę czy jest różnica

Zobacz i daj znać.


Cytuj:
A kompresja jak u Ciebie?

Napisałem w pierwszy poście. od 11,5 do 12,5.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Właśnie sprawdziłem odczyt z przepływki na gorącym mam 12,25-12,50 na wolnych.Sterownik mam na chipie kręconym więc mogą być nieco wyższe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 14:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Cytuj:
Właśnie sprawdziłem odczyt z przepływki na gorącym mam 12,25-12,50 na wolnych.Sterownik mam na chipie kręconym więc mogą być nieco wyższe.

Dzięki, że sprawdziłeś :) Uważasz, że ta różnica miedzy Twoim odczytem a moim to dużo i należałoby podmienić przepływkę?

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 17:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sporo tym bardziej że im wyższe obroty tym rozjazd będzie większy.Rozrząd sam ustawiałeś bo piszesz że jest idealnie?
Tu masz fajny filmik jak się to robi
https://www.youtube.com/watch?v=JPlKrOC718w
https://www.youtube.com/watch?v=23jXHhkpV_I


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 7 listopada 2015, 17:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
No to będę szukał kogoś w okolicy kto użyczy mi na chwilę przepływke na podmiankę. Co do rozrządu to przy jego ustawianiu korzystałem własnie z tych dwóch filmów do których linki mi podesłałeś. Ale dziekuję :)

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 8 listopada 2015, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Panowie a za co odpowiada icv w M50? podono to powinno się wyczyścić jak auto ma nalatane...

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 8 listopada 2015, 12:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
danieldeni20 napisał(a):
Panowie a za co odpowiada icv w M50? podono to powinno się wyczyścić jak auto ma nalatane...


Za wolne obroty(zawór biegu jałowego),raz na jakiś czas warto go wyczyścić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 9 listopada 2015, 23:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Dzisiaj zdjąłem kolektor dolotowy w celu wykrycia ewentualnych nieszczelności. Niestety żadnych nieszczelności nie znalazłem. Wszystkie węże całe, wszystkie połączenia w porządku. Krokowiec też wyczyściłem chociaż nie był zbytnio zabrudzony. Uszczelki kanałów dolotowych wyglądają w porządku ale i tak je wymienię na nowe.
Sprawdziłem również, jak rozpylają wtryskiwacze. Rozpylały ładnie i jednakowo. Po podłączeniu wszystkich naraz na 5 sekund nalały praktycznie jednakowe ilości paliwa w kieliszki.
Zauważyłem jednak w korytku na przewody od wtryskiwaczy, że rezystor przez który idzie masa z cewek jest pęknięty a dokładniej jego obudowa. Niestety nie miałem miernika żeby sprawdzić czy ma właściwy opór tj. 240 Ohm. Profilaktycznie jutro kupie nowy i wlutuje w miejsce tego starego.
Zastanawia mnie jednak kilka kwestii:
-po co ten rezystor jest? dlaczego masa nie idzie bezpośrednio do obudowy vanosa tylko przez ten rezystor?
-czy ewentualnie gdyby miał przerwany obwód czy wtedy silnik w ogóle by zapalał?
- no i najważniejsze. realoem mówi że występuje on tylko w m50b20 a ja mam m50b25. czyżby coś było kombinowane wcześniej?
Numer tego rezystora to 1738183.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 10 listopada 2015, 21:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Ja dziś u brata wypiąłem przepławkę .. po wypięciu auto prawie zgasło a obroty pływały jak powalone więc raczej sprawna ;/ Co do mocy to brat mówi , że czasem ma buta a czasem ma muła ale ogólnie nie idzie jak trzeba .. różnie z nią ;/jutro czyści coś przy dolocie bo auto uświnione od uszczelki spod czapy która jest do wymiany

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problem m50b25 vanos
PostNapisane: 12 listopada 2015, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Brat zaczął czyścić dolot bo nigdy chyba nikt przepustnicy nie odkręcał , wyczyścił itd .. ale w obudowie filtra znalazł ułamany kawałek gdzie pewnie wchodzić powinien jakiś wężyk .. co to mogło być?


Obrazek

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL