BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 25 listopada 2015, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M50B20
Witam, moja bmka ma problemy na zimnym silniku, nie ma mocy. Zalewa ją gdy się doda więcej gazu, czasem postrzela z wydechu, ze tak powiem w pytę pali czyli coś około 22lgazu/100km, benzyny podobnie...Jak przełączy się na gaz to już jest wszystko ok (coś około 70 stopni) i jak na ciepłym przełączę spowrotem na benzyne to też jest ok. Pierwsze co do głowy mi wpadło to strzelona sonda, podjechałem do kolegi na kompa i wyszło że z sonda jest wszystko okej. Wyskoczył tylko jeden błąd "centralka", a nie mam pojęcia co to jest... Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 27 listopada 2015, 02:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 38
Lokalizacja: Dolnośląskie, Góra (DGR)
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b25
Adek96, auto jest na osprzęcie bosch czy siemens ?
Siemens : sonda do 5v napięcie powinna pokazywać po gazowaniu na ciepłym
Bosch : do 1v na cieplym przy gazowaniu
Osobiście u siebe miałem identyczny problem jak u ciebie tylko ze auto na wolnych też bujało(nierówna praca) :cisza: , i na gazie było okej , a na pb wariacje, wymieniłem sonde na nową GETZ nie getzE( podróba z ta koncówką "E") u mnie silnik m50b25 bez vanosa, spróboj jeszcze komputer zresetować, i sprawdz co sie dzieje na benzynie jak okej bedzie a po czasie znow zacznie szalec to bedzie to raczej sonda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 28 listopada 2015, 07:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M50B20
Oprogramowanie to Siemens. Jutro jeszcze raz podłącze pod kompa zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 28 listopada 2015, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 38
Lokalizacja: Dolnośląskie, Góra (DGR)
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b25
Adek96, oki to sonde masz 5v . jeszcze spróbuj odpiąć czujnik wałka rozrządu co sie dzieje na odpiętym , raaczej to bedize sonda bo 22/100 gazu to lekka przesada, u mnie B25 gazu w trasie 450km na autostradzie spalanie wyszlo 13.5l/100 tyle ze non stop 140 jechałem i mam dyfer dosc krótki bo obroty mialem cos okolo 4100


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 29 listopada 2015, 08:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Obstawiał bym złe ustawiony gaz, z czego komp benzyny się rozkalibrował i źle dawkuje paliwo na podstawie odczytów z pracy na gazie. Wykasuj adaptacje,pojeździj na samej benzynie i powinno się poprawić, skoro z silnikiem wszystko jest ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 29 listopada 2015, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 38
Lokalizacja: Dolnośląskie, Góra (DGR)
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50b25
Kris86, tu z tą kalibracja też możesz mieć racje ;) dokładnie taki objaw miałęm u siebie, ale nie wpadlem na ten pomysł wymieniłem sonde i jest dobrze :), a czy Emulator do sondy lambda poprawił by to ? bo rozumiem ze komputer sie może rozkalibrować od złej dawki lpg/PB ? w sumie na LPG to w wydech leci wiecej pary jak gazow z PB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B20 problem na zimnym
PostNapisane: 13 grudnia 2015, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: M50B20
Ogólnie dziwna sprawa... Wyszło, że wtryski gazu były walnięte i zakupiłem nowe czerwone Valteki. Teraz w mieście pali mi coś 13/15l wiec nie narzekam. Ogólnie gdy dowiedziałem się że wtryski mam walnięte to jakoś podkorciło mnie żeby pojeździć na benzynie tak przez 100km i zauważyłem że wszystko wróciło do normy. Teraz gdy na zimnym dodam gazu to samochód jedzie jak powinien :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL