BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 15:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i - Zawieszenie Przód
PostNapisane: 15 lutego 2016, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 520
Kod silnika: M50B20
Witam mam pewien problem, oraz zapytanie.

Pytanie brzmi, potrzebuje wymienić amortyzatory przód, na allegro widuje dość dziwne, tak jakby wkłady.
W jaki sposób się to wymienia? One są wciśnięte, czy po prostu luzem tam są.
Jakiej firmy proponujecie ? Mam oferowane Meyle koło 220zł sztuka...

Druga część pytania brzmi, przy wymianie drążków bocznych/środkowego oraz wahaczy, urwałem jedną śrubę od tej podkowy pod podstawą amortyzatora, jest dokręcona na 2 śrubach, a trzecia zerwana. Rozwiercać, czy amortyzatory można zakupić z całym dołem?



A problemem moim jest, chciałem ściągnąć belkę pod silnikiem, by wymienić uszczelkę pod miską olejową, lecz belka stoi na tych tulejach od strony kabiny, łapką próbowałem zerwać ją (silnik podwieszony na łańcuchu) ale stała, nie chciałbym jej niszczyć, jest jakaś metoda na ściągnięcie jej? Chyba od nowości nie była zdejmowana (92r) Jest ona w ogóle zdejmowalna? śruby odkręcone, lecz te tuleje się zapiekły.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Po prostu, na wolny kanał muszę się umawiać, kilka dni przed przyjazdem, by samemu podłubać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i - Zawieszenie Przód
PostNapisane: 16 lutego 2016, 04:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Amortyzatory to faktycznie wkłady - demontujesz całą kolumnę, ściągasz sprężynę, i zostaje Ci w ręku dół kolumny. Wkład amortyzatora jest włożony w kolumnę i dokręcony nakrętką do niej. Nakrętka jest bardzo duża, ja u siebie odkręcałem ją wtykając ją w imadło i kręciłem za kolumnę. Co ważne - do kolumny musisz wlać nieco oleju (może być zużyty) żeby grzejący się amor lepiej oddawał ciepło.

Jeśli dobrze rozumiem to pytasz o taką "zwrotnicę" mocowaną na 3 śruby od spodu do kolumny do której przykręcona jest końcówka drążka kierowniczego? Jesli tak to oczywiście na pewno kupisz taką część (mówię o kolumnie bo w niej został Ci urwany kawałek śruby) ale nie razem z amorem bo nie jest to jego część. Możesz takie coś kupić używane i zapłacisz za to grosze.

Belkę spod silnika wyjmowałem raz w aucie po wypadku więc nie miałem ciśnień czy ją uszkodzę czy nie no i do tego miałem auto już bez silnika. Uczciwie ci powiem że napier**** młotem w nią jak wściekły i wyszła ale to była walka. Generalnie belka jest zdejmowalna ale możesz miec z tym problem - tak jak piszesz - zapieczone tuleje. A jeśli chodzi o wymianę uszczelki pod miską - można to zrobić bez zdejmowania belki ;) Silnik unieść wysoko do góry, miska wyjdzie. Odkręcić z mocowań pompę wspomagania itd. Jest problem z dostępem do kilku śrub miski ale da się do nich dobrać. Plus nowy oring bagnetu oleju i bagnet musisz wcisnąć PRZED przykręceniem miski do silnika. (dla silnika m50 tak to wygląda)

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i - Zawieszenie Przód
PostNapisane: 16 lutego 2016, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 520
Kod silnika: M50B20
wladekkow, dziękuje za odpowiedź, plan jest, rozwiercania tej śruby, jak nie wyjdzie, to na szrocie znajdę na pewno.
Co do podnoszenia silnika, to trochę nie uśmiecha mi się to, już raczej w planach mam, wymienić wszystkie uszczelki i planowanie głowicy zrobić pod jesień już, także silnik i tak będę wyjmował, jakoś sobie poradzę.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi.
Amortyzatory zamówione Meyla, zobaczymy ile pożyją (215zł)
Temat można zamknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL