BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 14:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 08:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Witam..
Mam Kilka pytań odnośnie zmiany z koło zamachowego z Dwumasu na Jednomas .
poszukałem i poczytałem Dużo na ten temat ale odp nie znalazłem na moje pytania .

Wiem ze z m20 potrzeba jednomasu i rozrusznik + Komp. Sprzeglo z m50b25

Ale słyszałem też że m50b20 wychodziły na jednomasie i moje pytanie dotyczy się tego zestawu .

Jeżeli zakładał bym jednomas od m50b20 to jakie sprzęgło ? Wiem ze musi być ze sprężynkami ale do m50b25 Sprzęgło Nowe Schash Nie robiło takiego .. chyba dobrze mowie . Oczywiście chce wymienić odrazy cały kompletny zestaw na nowy dlatego pytam jakie sprzęgło kompletne do jednomasu z m50b20 ?

Znalazłem taki zestaw z m50b20 :

http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-j ... 62234.html
Pasowało by to do m50b25 ? choć nie uśmiecha mi się kupowanie kompletnej używki ..

a tu same koła zamachowe ale nie napisano czy to dwumas czy jednomas wiec może ktoś podpowie co to za koło ?

http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-s ... 88738.html

Lub :

Zalazłem koło Zamachowe z m20b20 2.0 I czy bd pasować do sprzęgło nowego Shash M50b25 Komplet ?


Nie chce nic rzeźbić piłować itp Ponieważ bd oddawał auto do mechanika w NL a oni raczej są mułami i nie ogarną tego a sam nie mam gdzie tego zrobić .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 09:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Koło M20 to rzeźba - mała ale jest. Trzeba podpiłować trochę nadlew na misce olejowej, oraz przerobić mocowanie łapy w skrzyni na której siedzi łożysko żeby wysprzęglało bo jest niższy docisk i wysprzeglik idzie głębiej.

Jednomas z M50B20 jest p&p do silnika i pasuje rozrusznik itd. Z tym że waży on ~10.5kg gdzie dwumas ~13. Jak chcesz zbić kg z koła to lipa, jak tylko mieć bezawaryjny jednomas to OK.

Sprzęgło musisz mieć dedykowane do M50B20 (tudzież opisywane jako M50 bez klimy) i tylko takie pasuje. Tarcza tez z tego kompletu ale można też założyć tarczę od M20 ze sprężynkami. Rozchodzi się o to że docisk siedzi w zagłębieniu koła zamachowego jak w M40/M42 na jednomasie i potrzebny jest taki z wstającą powierzchnią cierną. Docisk od innych silników nie pasuje bez modyfikacji koła zamachowego itdp .itd.


Tak to ma wygladać:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 10:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Chodzi mi bardziej o Bezawaryjność ..

Czyli mam rozumieć że Koło zamachowe z m50b20 pasuje bez przeróbek i do niego kupić kompletne sprzęgło czyli np Tarcza docisk łożysko oporowe i wszystko bd pasować ?

np takie zestaw :

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-sachs-b ... 98984.html

Lub kupować cały komplet używany taki jak wyżej podałem ?

Pytam bo na allegro jest mało Tych jednomasow a Raczej 1 w zestawie podajże .


Ostatnio edytowano 20 sierpnia 2012, 11:01 przez owen05, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 10:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
A umie ktoś ocenić po Zdjęciu jakie to koło zamachowe ? czy jednomas czy dwumas ?

http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-s ... 88738.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 17:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
owen05 napisał(a):
http://moto.allegro.pl/kolo-zamachowe-s ... 88738.html


Dwumas

edit:

Proponuję ci kupić NOWĄ tarczę,docisk,łożysko a jednomas kupić używany. To już nie będziesz zaglądał do sprzęgła przez X czasu :)

To co podałeś 1 post wyżej jest OK :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 07:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Czyli :
Koło zamachowe m50b20 + Tarcza , docisk , łożysko oporowe też do m50b20 i bd wszystko hulać jak trzeba ? ;)

A może ktoś wie gdzie dostał bym samo Koło jednomasowe z m50b20 ? bo na allegro jest zestaw który podałem , a raczej sprzęgła używanego nie chce zakładać nie wiem jaki stan itp a założę i coś się spierd*** .. heh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 31 lipca 2013, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
owen05 napisał(a):
Czyli :
Koło zamachowe m50b20 + Tarcza , docisk , łożysko oporowe też do m50b20 i bd wszystko hulać jak trzeba ? ;)


Czy ten zestaw podejdzie też do M52 ? Sprzęgło będzie pracować tak samo płynnie jak na dwumasie ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 31 lipca 2013, 22:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Tak. Z tym że musisz dać krótsze śruby od koła zamachowego bo dwumasa ma długie a jednomas ma krótkie :) :D

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 31 lipca 2013, 22:45 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
a różnica w średnicy tarcz nie ma jakiś skutków ubocznych?? bo w m50b20 jest 228mm, a w m52b28 240 mm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 11:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Według realoem B20 i B25 bez Vanosa mają taką samą średnicę tarcz czyli 228 mm:

B25
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05

B20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05

Więc jeżeli masz M50B25 to bez problemu podchodzi sprzęgło na jednomasie od M50B20. :ok:

Dodam od siebie, że ja mam w swojej E46 M52TUB20 założony jednomas kompletny od swojej byłej M50B20 bez Vanosa z 91r. i jedynie na biegu jałowym kiedy mam włączoną klimę to słychać delikatnie sprężyny na tarczy sprzęgłowej jak grzechoczą. Jak wyłączę klimę jest cisza.

Potrzeba:

-Jednomas
-Śruby od koła jednomasowego
-Tarcze
-Docisk


Łożysko oporowe, łapa, wysprzęglik jest taki sam. Ja zainwestowałem w nowe łożysko oporowe SACHS ( koszt około 100 zł) + nowy ten plastikowy biały bolec w skrzyni trzymający łapę z drugiej strony z ASO za jedyne 5 zł.


Odnośnie M50B25 to mnie trochę zdziwiło, że nie występował w jednomasie. :szok: Były przecież na początku produkcji B20 i B25 bez Vanosa i bez klimy więc wydawało mi się, że skoro B20 występuje na jednomasie w takiej opcji to B25 też. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 12:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
to moze i mi ktos wyjasni ta niewiadoma , jak ma sie klime to siedzi juz dwumas? i u mnie jaki jest zamach? m50b25V .. i jak dwumas to naprawde taki awaryjny?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
piotrek8113 napisał(a):
Według realoem B20 i B25 bez Vanosa mają taką samą średnicę tarcz czyli 228 mm:

B25
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05

B20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05

Więc jeżeli masz M50B25 to bez problemu podchodzi sprzęgło na jednomasie od M50B20. :ok:

Dodam od siebie, że ja mam w swojej E46 M52TUB20 założony jednomas kompletny od swojej byłej M50B20 bez Vanosa z 91r. i jedynie na biegu jałowym kiedy mam włączoną klimę to słychać delikatnie sprężyny na tarczy sprzęgłowej jak grzechoczą. Jak wyłączę klimę jest cisza.

Potrzeba:

-Jednomas
-Śruby od koła jednomasowego
-Tarcze
-Docisk


Łożysko oporowe, łapa, wysprzęglik jest taki sam. Ja zainwestowałem w nowe łożysko oporowe SACHS ( koszt około 100 zł) + nowy ten plastikowy biały bolec w skrzyni trzymający łapę z drugiej strony z ASO za jedyne 5 zł.


Odnośnie M50B25 to mnie trochę zdziwiło, że nie występował w jednomasie. :szok: Były przecież na początku produkcji B20 i B25 bez Vanosa i bez klimy więc wydawało mi się, że skoro B20 występuje na jednomasie w takiej opcji to B25 też. :|


Rozumiem, że ten bolec pod łapę i wysprzęglik z B20 są dłuższe niż od dwumasu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 16:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
timi-91 napisał(a):
Tak. Z tym że musisz dać krótsze śruby od koła zamachowego bo dwumasa ma długie a jednomas ma krótkie :) :D


Tylko śruby a łapa skrzyni itd. itp. pasują z M52 ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 16:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Obrazek

Elementy 3.5.6 są takie same w M50 i M52. No chyba że o coś innego pytasz:)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 16:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dzięki :) Jak znaleźć te śruby w ETK żeby zobaczyć jaki to koszt bo wszędzie pokazuje dwumas w M50 :oczami:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
timi-91 napisał(a):
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/s/f/14.png

Elementy 3.5.6 są takie same w M50 i M52. No chyba że o coś innego pytasz:)


No to trzeba jeszcze zrobic jedna z ponizszych rzeczy:
- Przerobienie lapy docisku
- wydluzenie wysprzeglika i podpory lapy
- dorobienie tulejki na lozysko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
Siema, Ja mam u siebie silnik w e36 m50b25 i koło zamachowe z 1.8 m40 razem z tarcza i dociskiem z m40, skrzenie mam z 1.8 m40,
ale wydaje mi się w m50b25 skrzynia jest taka samo, u mnie na tym zestawie śmiga bez żadnych problemów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 22:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Bobby Vintage,

Nr:11221717841
Rozmiar:M12X1,5X25

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 2 sierpnia 2013, 00:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
tarcza sprzeglowa ze sprezynkami pasuje z m30 (mozna kupic sobie kagera za 250zł i nabić nową okładzinę)

jednomas w m50 ma 228 mm i chcac zalozyc tarcze 240 trzeba go roztoczyć a zrobi to razem z wywazeniem Otoczak

chcac zrobic konwersje z dwumasu na jednomas trzeba przerobić łapę od docisku lub przedłużyć wysprzęglik lub założyć łożysko dociskowe z e60 z silnika n47 jest wyzsze o około 1 cm a różnica w wysokości jednomas/dwumas jest 11mm

jak chcecie coś jeszcze wiedzięc to pytac

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] M50B25 Zmiana na Jednomas . Co i jak ?
PostNapisane: 2 sierpnia 2013, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
Tak, jednomas możesz kupić używany.

Te sprzęgło które wkleiłeś jest od dwumasowego zamachu. Musisz poszukać sprzęgła od E36 320 bez klimy, który jest duży droższe (komplet 600-700zł).

Możesz też ewentualnie przerobić zamach pod docisk od dwumasu, wtedy koszt wyjdzie podobny, ale na przyszłość masz tańszy docisk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL