BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 01:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318tds Stuki w silniku
PostNapisane: 11 lutego 2007, 15:29 
Mam problem. Właśnie nabyłem bmw 318 1.7 tds i zaczęło mi stukać w silniku.Stuki się nasilają wraz ze wzrostem obrotów.Auto starciło trochę mocy, ale pali bez żadnych problemów, silnik równo pracuje, turbinka działa i nie wiem co to może być.Stuki podobne do stuków wtryskiwacza, ale na pracującym silniku luzuję kolejne wtryski a stukanie praktycznie nie znika.Bardzo proszę o odpowiedzi.Cóż to może być.Z góry dziękuję za wskazówki.


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2008, 20:30 przez wrobson, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2007, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
witam, mam od dawna taki sam problem, podobno mogą być poluzowane napinacze, albo lańcuch rozrządu jest poluzowany, tak mi powiedział pewien mechanik. :/

_________________
moje bmw 316i, 1996r,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Panowie,
mam taki sam problem , może ktoś zna przyczynę tych stuków.
jJa wymieniłem już wszystko co sie dało jeśli chodzi o oprzyrządowanie .. i dalej stuka...... :-( autko ma moc , odpala super i jeździ też OK jak na 1665 cm , ale stuka......... i stuka.... HELP - co to może być ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 19:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
wszystko zalezy gdzie stuka na górze na dole z boku z tyłu silnika stuka bardziej przy dodawaniu gazu czy odejmowaniu na wolnych obrotach tez ? proponuje zrobic filmik i wrzucic na youtube wtedy zobaczymy > TDS- TrudnoDociecSetna

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
wydaje mi się , że stuka z góry tam gdzie wtryski .... sprawdzalem je razem ze sterujacym i wszystkie sa dobre, samoregulatory tez wymienilem i tez sa ok , autko pali super na zimnym jak i na cieplym ..... ja sie po prostu poddaje :-( a gtak chcialem miec fajne BMW .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
kazio1919, kazio1919, Kazio moze podasz mi swojego maila .... to nagram Ci film i wyśle - może Ty mi pomożesz to w moim miescie wszscy mechanicy zakładaja rece .. i tak naprawde nikt nie wie coto jest... a ostatnia rzecza jaka chce robić to podnosic glowice......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2008, 23:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
boro36 napisał(a):
to nagram Ci film i wyśle
wrzuc na www.youtube.pl i podal linka

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
podaje link

http://pl.youtube.com/watch?v=_QyrGriAphU

prosze o opinie ......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 16:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
boro36 napisał(a):
podaje link

http://pl.youtube.com/watch?v=_QyrGriAphU

prosze o opinie ......
uszczelniacze zaworowe ? zawory ? > głowica do ściagnięcia

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2008, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
tak właśnie myślałem .. :-( duzy to będzie koszt ? zna może ktoś jakiegoś mechanika w okolicach Świdnicy który by to zrobił dobrze i w miarę możliwości "tanio" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Dzisiaj oddaje auto do mechanika...... jak odbiore to opisze co bylo i ile kosztowalo .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
po wstępnych oględzinach górnej częśći mechanik stwierdził ze wałek jest Ok , samoregulatory także , wtryki OK , pompa wtryskowa OK . Jutro zaczynamy działać z dołem.Cdn...... (chyba nie obejdzie sie bez sciagania głowicy......)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2008, 22:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
sprawdz łancuch tez

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2008, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
Łańcych OK , coraz bliżej sciągnięcia głowicy......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2008, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
UWAGA ..... glowica sciągnięta ....... na kazdym tloku pęknięta glowica ! nie da się zespawać ! - ponoć przypadlość BMW 318 tds ! wszystkie zawory do wymiany ! byly potężne luzy ! - dziwne - tloki zero luzu i wszystko inne O.K. No coż chyba nigdy więcej BMW i będzie trzeba sie przesiąść na Tdi... VW jeśli chodzi o dieasla. Autko będzie zrobione na tip top ! Więc jeśli będzie ktoś chcial zakupić chętnie sprzedam - strasznie się zrazilem .... :-( koszt naprawy okolo 3 000 zl - ale kolejne 200 tys przejedzie tylko z wymianą oleju i to będzie wszystko .....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, 18:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
widocznie poprzedni włascicel przegrzał silnik i to wystarczyło oglnie silniki bmw sa wrazliwe na temperatury

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: dolnyÂślÂąsk
być może tak było....... no coż trafiło na mnie...... autko będzie gotowe pod koniec przyszłego tygodnia.... mechanik zapewnia , że będzie chodzić jak nowy i tak samo jeździć .... jak odbiore auto opiszę dokladnie co było robione i ile wszystko kosztowało......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2008, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Miejska GĂłrka
Witam kolego boro36 mogłbys napisać co wkońcu wymieniłeś w swoim autku bo mam podobny problem tylko myśle ze to tuleja na korbowodzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: eh....
PostNapisane: 7 listopada 2008, 21:10 
Dokładnie taki sam stukot miałem, natychmiast się zatrzymałem i na hol,
stukały tłoki o zawory, u mnie przestawiło się na rozrządzie, koło zębate ktore było na wale rozrzątu nieco się przekręciło (milimetry) - przykręcane jest jedynie jedną śróbą, i wchodzi na wcisk,
dodatkowo byc moze przez to mialem szlifowany wał i korbowody, na jedym panewka praktycznie się starła, mogło to byc przyczyną niedostatecznej ilosci oleju, jego stan warto czesto sprawdzać

Wymiana wszystkich uszczelek, szlifowanie wału i korbowodu, wymiana pierścieni, wymiana zaworów, płozy łańcucha rozrzątu i i samego łańcucha, robótki wpi...., razem z filtrami olejem, w tym czasie jeszcze zmieniałem amortyzatory tylne, wyszło minie jakies 4200zł :/

Jeśli tak stuka... odrazu do mechanika, bo mozna - tak jak kolega, głowice roznieść.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318tds Stuki w silniku
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 14:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 129
Moje BMW: e46 330d 184KM
Kod silnika: M57
Garaż: Było: e39 530d 184KM, e39 520i 150KM
sorry, że pisze po 8 latach, ale akurat szukalem artykuł wymiany napisacza w tym silniku, bo kolega ma problem ze ściagnieciem. Wiem, że temat juz dawno przedawniony, ale nie moge sie oprzec zeby nie odpisac na tego typu wypowiedzi:
boro36 napisał(a):
No coż chyba nigdy więcej BMW i będzie trzeba sie przesiąść na Tdi... VW jeśli chodzi o dieasla.

generalnie kolego kazdy szanujacy sie wlasciciel BMW powie ci, ze "jak bmw to TYLKO 6 cylindrow", niestety kupiles zajeżdżonego trupa do tego jeszcze w "TDS", ktore sa uznane za najgorsze z palety BMW (tak jak 2,5 TDi w A6) i niestety sie zraziles. Trzeba bylo sie dopytać, dołożyć i kupić porządne 2,5d lub 3,0d, ktore pali w trasie 1-1,5l/100km wiecej niz ten 1,8TDS i byś powiedział, że "jak diesel to tylko BMW". A tak wypisujesz bzdury :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL