BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 01:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] BMW E36 320i Obalamy mity: Wał Napędowy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 25
Posty: 5
Lokalizacja: Lubatowa/Krosno/Rzeszów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Garaż: Cały czas prace w toku!...
Panowie! Konkretnie temat powstał dla kilku ważnych szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę przy pracach związanych z naszym wałem napędowym. :hurra: :hurra: :hurra:

Konkretnie dwa pytania:
1. Jakie momenty dokręceń towarzyszą wałowi napędowemu głównie na (łączeniu wału ze skrzynią biegów jak i na podporze wału przy przykręcaniu jej do podłogi) oraz flanszy skrzyni biegów?
2. Śruby mocujące flansze skrzyni biegów z wałem dajemy tak samo jak w przypadku gumowego łącznika z wałem czyli: nakrętką do skrzyni biegów czy odwrotnie tzw (naprzeciw) nakrętką w strone dyfra?

Te dwa tematy sprawiają mnóstwo problemu gdy chcemy się za to zabrać ale jednak nie jesteśmy pewni czy robimy to dobrze!. Uprzedzam polecenia: oddaj mechanikowi. Sam jestem mechanikiem ale z powodu braku doświadczenia na tylno napędowcach nie mam wyczucia w ręce do tego.. A sam jestem mega przeciwnikiem robieniu czegoś na wyczucie!.. Na wyczucie to się w dziewczyne po ciemku wchodzi :rotfl: :rotfl: Na pewno każdej śrubie, każdego samochodu towarzyszy fabryczny moment z którego wiedzą pracuje sie o wiele przyjemniej i pewniej! Dlatego wszystkich znających temat zapraszam do dyskusji! Rozwiążmy ten temat!!!. Pozdrawiam :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW E36 320i Obalamy mity: Wał Napędowy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Powinno rozwiać wątpliwości:
http://workshop-manuals.com/bmw/

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW E36 320i Obalamy mity: Wał Napędowy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 25
Posty: 5
Lokalizacja: Lubatowa/Krosno/Rzeszów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Garaż: Cały czas prace w toku!...
maniek21112 napisał(a):
Powinno rozwiać wątpliwości:
http://workshop-manuals.com/bmw/



Masz może odnalezione w tym zakładki w których znajdę potrzebne mi informacje? bo trochę tego jest :zalamany: :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] BMW E36 320i Obalamy mity: Wał Napędowy
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 25
Posty: 5
Lokalizacja: Lubatowa/Krosno/Rzeszów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20
Garaż: Cały czas prace w toku!...
Po przetłumaczeniu: Momenty dokręcenia zespołu napędowego.

1AZ Sprzęgło elastyczne do wałka rozrządu i kołnierza wału wyjściowego skrzyni biegów (Łącznik elastyczny do flanszy skrzyni biegów)

Stalowy wał napędowy
E36 / M10 8.8 48 Nm

E36 / M10 10.9 64 Nm

E36 / M12 8.8 81 Nm


E36 / M12 10.9 100 Nm

Kołnierz wału wyjściowego 1AZ S5D 200G / S5D 250G / S5D260Z / S5D 310Z / S6S 420G Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu

Ustawienie wstępnego obciążenia 190 Nm

oderwanie

Zaciśnięcie 120 Nm

S5D 280Z / S5D 320Z Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu

Ustawienie wstępnego obciążenia 170 Nm

Odłączenie

Zaciśnięcie 130 Nm

S5D 390Z Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu

Ustawienie wstępnego obciążenia 200 Nm

oderwanie

Zaciśnięcie 145 Nm
GS6-37BZ / GS6-17BG Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu

Ustawienie wstępnego obciążenia 170 Nm

oderwanie

Zaciśnięcie 120 Nm

GS6-53DZ Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu

ustawienie wstępnego obciążenia 200 Nm

oderwanie

Zaciśnięcie 140 Nm

GS7S47BG Nakrętka z kołnierzem jest zamocowana za pomocą środków zapobiegających samoczynnemu odkręcaniu 200 Nm (Nakrętka flanszy skrzyni biegów tylko pytanie co znaczy ustawienie wstępnego obciążenia a następnie oderwanie???)

6AZ pośrednie podparcie ciała E36 / 21 Nm (podpora wału do karoserii)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL