BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 21:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
siema sprawa taka Jak w temacie śmierdzi płynem chłodniczym z pod maski :( silnik mokry koło łączenia góry silnika z blokiem lecz nie jestem pewien czy to płyn.Auto trzyma temperaturę nie kopci i ogrzewanie działa jakieś pomysły co jest nie tak ? Bmw e36 1.6 silnik na łańcuchu 102km .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 21:23 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No skoro wali Ci płynem chłodniczym, to masz gdzieś wyciek. U mnie (tyle że w m52) był wyciek z pękniętego (ze starości) przewodu doprowadzającego płyn do przepustnicy (pękł przy samym kroćcu przy głowicy, pod kolektorem ssącym - nie wiem dokładnie, jak to jest w m43 rozwiązane). Po usunięciu wycieku w kabinie przestało śmierdzieć płynem.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 07:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Ale co chciałbyś wiedzieć? Przecież nie wejdziemy za Ciebie pod auto :P Jeżeli jesteś w stanie przetrzeć wilgotne miejsca to najpierw je oczyść. Ja zdjąłbym wszelkie osłony silnika (górną jak i dolną) i po długim postoju (choćby po nocy) poprosił kogoś o odpalenie auta i wypatrywał z latarką czy gdzieś nie wycieka płyn - czemu poprosił kogoś? Przy starcie silnika wywali największą ilość płynu. Oczywiście najlepiej wychodzi to na podnośniku i na jakimś twardym podłożu, bo po miejscu, w którym skapnie Ci płyn mniej więcej będziesz wiedział gdzie szukać :) Ze swojej strony powiem, że mi pękły już dwie chłodnice (OEM'y), termostat się pocił, popuszczał przewód przy chłodniczce oleju, a ostatnio przewód powrotny z chłodnicy umarł. Jeżeli śmierdzi płynem to wyciek jest już spory, a więc nie powinieneś mieć problemów ze zlokalizowaniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Właśnie problem jest tego typu że ni cholery nigdzie nie widze żeby było mokro po wyczyszczeniu silnika :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 08:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Najgorszy wyciek jaki miałem to mikropęknięcie na 1'wszej chłodnicy. Obejrzałem chłodnicę na pracującym silniku odchylając klapki na osłonie wentylatora i dopiero wtedy znalazłem lekkie zwilżenie (wcześniej oglądałem cały układ od lewa do prawa i od góry do dołu). Demontaż osłony i diagnoza została potwierdzona. Może i u Ciebie leje po osłonie i dlatego nie widać. No szukaj stary, nic więcej nie wymyślisz - ewentualnie zaangażuj 2 osoby do pomocy - niech 2 osoby oglądają komorę, jedna od góry, druga od dołu, a trzecia w razie potrzeby podrzuca mu obroty. Jeżeli na zimnym nic nie kapie to poczekaj aż się rozgrzeje, bo może na dużym obiegu dopiero gdzieś cieknie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Jutro mam wolne to będę działał a powiedz mi jeszcze jest możliwość że to upg ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 09:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Jakbyś miał UPG to byś miał po 1 kapuczino pod korkiem wlewu oleju (zaznaczam, że po zimnych nocach, zwłaszcza w zimę też można mieć pod korkiem jakieś kapuczinowate naloty), po 2 (zwykle) syf w zbiorniczku wyrównawczym, po 3 auto po odpaleniu falowałoby na obrotach przez parę chwil zanim złapałoby temperaturę - od płynu, który dostawałby się w sporych ilościach do komory spalania (pojawia się na etapie kiedy problem się już rozwinął). Poza tym za jakieś 20 zł możesz sobie kupić tester na obecność CO2 - wtykasz na rozgrzanym silniku zamiast korka w zbiorniczek i czekasz 5-10 min - jeżeli płyn zmieni kolor to w układzie są spaliny = UPG. Przy mocnym uszkodzeniu UPG w zbiorniczku po prostu jest dyskoteka - płyn tańczy od spalin w układzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Obroty falują ale na gazie a na benie jest git w sumie na gazie też nie zawsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 6 kwietnia 2018, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Jest jeszcze większy problem :( Zaczęło odcinać gaz przy dynamicznym przyśpieszaniu jakiś pomysł co to może być ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 12 kwietnia 2018, 12:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Kolego jeśli nie widać wycieku a śmierdzi płynem [m43] to na pierwszy rzut sprawić łącznik z tyłu silnika na głowicy one ze starości się rozlatują ja miałem podobny problem co ty...
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG11-EUR-06-1998-E36-BMW-316i_16&diagId=11_6057
nr.9


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 14 kwietnia 2018, 16:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36 e46
Kod silnika: m43b16 n42b18
Siwyhappy, Uszczelka z pod głowicy może wywalać płyn na zewnątrz tak samo miałem w m43b16.Co do odcinania gazu możliwe że zapycha ci się reduktor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] śmerdzi płynem chłodniczym
PostNapisane: 15 kwietnia 2018, 08:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
1. Wystarczy bardzo niewielki wyciek płynu. Jeżeli kapie na gorące podzespoły - będzie śmierdzieć, mimo że ledwo się sączy.
2. Wyciek może się uszczelniać po nagrzaniu - dlatego po umyciu go nie widzisz. Jeśli tak jest będzie potrzebny przyrząd do napompowania układu chłodzenia na zimno, ew samemu zrobić jak masz jak.
3. Masło pod korkiem oleju jest tylko wtedy, jak płyn miesza się z olejem. Natomiast uszczelka pod głowicą może pęknąć:
a) Pomiędzy zewnętrzną częścią a kanałem smarującym - wtedy mamy wyciek oleju i nic poza tym.
b) Pomiędzy zewnętrzną częścią a kanałem chłodzącym - wtedy byłby wyciek płynu o który pytasz i nic poza tym.
c) Pomiędzy kanałami - mieszanie się oleju z płynem (olej trafia do płynu bo ma większe ciśnienie, ale w tym silniku po nagrzaniu układ chłodzący nabiera ciśnienia i może pchać płyn do oleju). Tu jazda grozi zatarciem (rozcieńczenie oleju).
d) Pomiędzy cylindrem a jednym z kanałów - dostawanie się płynów do komory spalania po zgaszeniu, walenie spalinami pod ciśnieniem w układ smarowania lub chłodzenia podczas pracy. Grozi pogięciem korbowodów (odpalenie z płynem w cylindrze), wysadzeniem układu chłodzenia (od ciśnienia, puści najsłabszy element), przy niewielkich przedmuchach przegrzaniem silnika (wydaje się pracować normalnie ale poduszka powietrzna zaburza przepływ płynu - ten silnik sam się szybko nie odpowietrza), nie wiem co na to układ smarowania.
e) Pomiędzy cylindrami - utrata kompresji na dwóch cylindrach, dziwna praca silnika.
f) Pomiędzy cylindrem a zewnętrzną częścią - dla mnie skrajny przypadek, w zasadzie wydmuchania uszczelki, na własne oczy widziałem raz przy mocnym przegrzaniu silnika (zaciął się termostat, kierowca skrajnie nietechniczny a to było dla niego nowe auto, na zegarze brakło skali). Spaliny i resztki płynu dmuchają na zewnątrz bloku o ile w ogóle odpali.
Także ten, nie dywagujmy tylko trzeba po kolei sprawdzić.

Gaz trzeba sprawdzić osobo, bo usterka może być związana z problemami z układem chłodzenia, a nie musi (może w reduktorze jest przeciek i opary płynu lecą razem z gazem do kolektora, a może całkiem co innego).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL