BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] wygięcie łącznika stabilizatora - brak zbieżności?
PostNapisane: 28 lipca 2018, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
Witam,

trudno przewidziec za co odpowiedzialny jest poprzedni wlasciciel ...
auto jedzie prosto (na oko), widac ze byla wymieniana koncowka drazka kierowniczego z prawej strony,
a poniewaz kierownica byla krzywo - jakis kat 20-30stopni w lewo - posprawdzalem calosc dokladnie i wyszla urwana,
a w zasadzie wyrwana tuleja lacznika stabilizatora - prawa (lacznik krotki, tzw 8, tuleja dolna, nie czesc ruchoma).
Poniewaz odkrecic tego za nic nie szlo - zwlaszcza gornej sruby - brak miejsca, wyjalem caly drazek stabilizatora i wlozylem zamiast seryjnego ten grubszy od m-technic razem z szerszymi gumami jak dobrze pamietam 25,5mm zamiast seryjne 23mm - a razem z nim
2 nowe laczniki stabilizatora meyle hd, wszystko skrecilem, podokrecalem na kolach - kierownica wrocila na wprost, jest
jedno ale... jeden z lacznikow stabilizatorow - strona prawa - jest "nienaturalnie" wygiety - a lewa strona jest idealnie na wprost (mowa o czesci ruchomej - gornej.
Zerknalem na ustawienie drazkow kierowniczych - i z lewej strony jest widoczne malo gwintu, natomiast z prawej ze 3-4x wiecej gwintu, czy to swiadczyc moze o braku zbieznosci i przez to ten lacznik sie tak wygial a pozniej go wyrwie jak poprzedni?
Szkoda by bylo nowego lacznika...

moje watpliwosci/pytanie to czy
1) brak zbieznosci moze byc przyczyna wyrwania tuleji lacznika stabilizatora i wykrzywienia nawet nowego - wzgledem strony lewej ktora przy kolach na wprost jest naturalnie na wprost - analogicznie prawa strona nie jest jak na zalaczonym zdjeciu - choc mniej ono to oddaje niz w rzeczywistosci.
2) roznica sie zasadniczo "ilosc gwintu" pozostalego na drazkach kierowniczych swiadczy o braku zbieznosci? Powinno byc mniej wiecej tyle samo czy zle mysle? Zbieznosci nigdy sam nie ustawialem, jak to niektorzy robia suwmiarka, stad moje watpliwosci.
3) zauwazylem tez ze ten uchwyt na wahaczu do ktorego mocuje sie lacznik stabilizatora w prawym jest nieco krzywo przykrecony - po drugiej stronie jest idealnie prosto - moze to (/tez?) jest przyczyna wygiecia lacznika?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

wyrwana tuleja w starym laczniku i strona lewa i prawa z wymienionym juz drazkiem i lacznikami roznica widoczna golym okiem... kola oczywiscie na wprost.

z gory dzieki za sugestie

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wygięcie łącznika stabilizatora - brak zbieżności?
PostNapisane: 28 lipca 2018, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Poluzuj mocowanie do wahacza lacznika staba ustaw zeby bylo prosto i tyle.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wygięcie łącznika stabilizatora - brak zbieżności?
PostNapisane: 28 lipca 2018, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B16
masz na mysli zeby poluzowac ta srube od dolu wahacza i wyprostowac uchwyt?
(rekami nie da rady - probowalem juz wszystkiego - moze udar dalby rade, a moze lepiej nie ruszac...)

czy tez poluzowac nieco lacznik przy uchwycie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] wygięcie łącznika stabilizatora - brak zbieżności?
PostNapisane: 28 lipca 2018, 11:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie przy uchwycie bo tam nic nie zmienisz. Jak przy wachaczu nke mozesz odkrecic to kup na szrocie drugi, w razie gdyby sie sruba miala urwac i dzida. Albo peknie albo sie odkreci.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL