BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z dużym obiegiem wody e36 1.6 m43
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 09:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Wiam wszystkich forumowiczów, jak w temacie, am problem z duzym obiegiem płynu. zaczęło sie od tego że spuściłem płyn chłodniczy w celu wymiany czujnika temperatury. był uszkodzony ten który idzie na zegary ( czarny, wymieniłem obydwa za jednym zamachem). do wymiany kwalifikowała sie rówież pompa wody ( luz na kole pasowym) oraz pasek i rolki, wymieniłem wszystkie części na nowe, zalałem nowym płynem odpowietrzyłem układ, ogrzewanie grzeje bardzo dobrze lpg działa bez zarzuty obudowa termostatu zrobiła sie po czasie gorąca jednak wąż który wchodzi do chlodnicy jest na dole zimny, znajomy mechanik stwierdził że być może chłodnica jest zapchana, chłodnica wymieniona na nowa wymieniłem przy okazji termostat na nowy. zalałem ponownie płynem, auto stoi pod gorkę odpowietrzyłem cały układ i znow ta sama bajka, obudowa termostatu bardzo gorąca, natomiast wąż który wchodzi do chłodnicy za termostatem ledwo letni. Miał ktoś juz taki przypadek ? pomoże ktoś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z dużym obiegiem wody e36 1.6 m43
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 14:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Nagrzej mocniej m43 ma termostat na 95 stopni wiec troche czasu zajmuje nagrzanie az sie otworzy. Sprawdzales nowy termostat w gotujacej sie wodzie? Moze nowe sa uszkodzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z dużym obiegiem wody e36 1.6 m43
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 16:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Pod komputerem będziesz widział czy jest już prawidłowa temperatura do otwarcia termostatu.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z dużym obiegiem wody e36 1.6 m43
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 18:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b16
Panowie problem na 99% nie lezy po stronie termostatu. Stary zagotowalem w naczyniu, jest sprawny otwarl sie, nowego nie sprawdzalem ale podczas odpowietrzania również sie otworzył (był równie gorący co wąż zasilający) jednak że juz wąż za termostatem w miejscu w którym wchodzi do chlodnicy jest ledwo letni. Tak jak by była zapchana chlodnica bądź niesprawna pompa wody ale na 99 % również niemozliwe ponieważ obie części sa nowe. Moze układ wciąż jest zapowietrzony? Zauważyłem jeszcze ze gdy scisne wąż zasilający badz ten za termostatem przez korek syczy powietrze tak jakby był nieszczelny. Moze nieszczelnosc w korku powoduje ze układ jest nadal zapowietrzony? Wymienię jutro korek na nowy i dam znać co i jak. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z dużym obiegiem wody e36 1.6 m43
PostNapisane: 2 sierpnia 2018, 18:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
korek jest m.in. od tego, by przy wzroście ciśnienia móc je upuścić
układ zapowietrzony - odpowietrzaj dalej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL