Witam. Pytanie do posiadaczy climatronika (+obowiązkowe OBC 18) którzy dokładali przewietrzanie postojowe, dołożyłem u siebie, korzystając ze schematów bmw- dokładamy jeden przekaźnik ze stałym plusem na cewce i pinie 30, pin 87 do nieb. kostki climatronika pin 20 i do pinu 86 przekaźnika od dmuchawy (skrzynka bezpieczników(i tutaj dodatkowo wlutowanie dwóch diod zenera aby włączenie przewietrzania nie włączało zapłonu i odwrotnie)) drugi pin cewki do pinu 14 białej kostki obc x1071 i do nieb. kostki climatronika pin8. Schemat podrzuce niżej.
Po resecie obc pojawia sie funkcja timer, ale po recznym jej uruchomieniu nic sie nie dzieje, jedynie miga dioda na przycisku, próbowałem z suszarką dmuchać w termometr od obc bo podobno dziala od 16st. ale na obc było 23 stopnie i nadal nici, tzn obc puszcza sygnał na przekaźnik, oba przekaźniki się włączają ale wiatrak nie reaguje, przeglądając ten schemat można zauważyć, że pin 19 kostki x1257 (niebieska od climatronica) idzie do sterowania silnikiem, sprawdziłem i właśnie z niej nic nie wychodzi ( a po normalnym włączeniu zapłonu i wentylacji właśnie tym przewodem idzie napiecie do sterowania wiatrakiem )
A dzisiaj przy włączaniu funkcji timer słychać przez chwilę ,a czasem wogóle silniczki od klap w nagrzewnicy, wrzucilem filmik ale trzeba dać głośniki na full zeby to usłyszeć..
Ktoś wie o co może chodzić ? Co jest nie tak ? Zasilanie i masa dochodzi do kostki pod nogami idącej w tam za nagrzewnice (gruby brązowy i zielono/brązowy).
Do osob posiadajacych te funkcje, gdy jest za zimno(ponizej tych 16st) to obc miga diodą na przycisku i przełącza przekaźnik ale wiatrak nie chodzi? Czy może wogóle obc nie reaguje i nie miga diodą?
film:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing