BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 16:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] HELP ! łożysko oporowe sprzęgła...
PostNapisane: 19 października 2006, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Panowie, proszę o poradę jak najszybciej wymienić łożysko oporowe (czy jak kto woli wyciskowe) sprzęgła...
mam E30 silnik 1.8 m40, łożysko chuczy już tak pożadnie że musze szybko wymienić.
Napiszcie mi proszę co odkręcać najpierw, chodzi mi o to że będę miał tylko kilka godzin na wymiane bo musze mieć auto na sobote sprawne.

A co do łożyska - Luk może być?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2006, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Michał mi się wydaje że same łożysko wymienisz to nie będzie dobrze, bo jak sprzęgło później wsadzisz to nie będzie to wszystko już dobrze chodziło. A co do wymiany to jak wyciągniesz skrzynie to już wtedy masz wszystko na wierzchu i raczej nie będziesz miał problemów co, jak i w jakiej kolejności odkręcać :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2006, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Dobra, ja wiem że docisk mógł ucierpieć... i przy rozkręcaniu przygotuje się w komplet... ale chodzi mi o czas... będę miał tylko jutrzejszy wieczór... napiszcie w jakiej kolejności odkręcać skrzynie, żeby było jak najmniej problemów...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2006, 05:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
I jak udało się? Bo mnie pewnie też czeka wymiana sprzęgła za jakiś czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 06:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Ta Kocie... udało... :shock: Nawet nie zacząłem, praca mnie goni a nie mam czasu wstawić auta na kanał, bo po 1. nie mam kanału ani podnośnika... po 2gie nie mam kurcze nasadek gwiazdkowych i grzechotki :shock: Może w piątek to zrobie, łożysko kupiłem i kosztowało 90zł LUKa, a całe sprzęgło od 500 do 600zł, jak nie będziesz miał skąd załatwić to daj znać. Odkręcić to wszystko to pikuś... ale co z gałką zmiany biegów? Czy ktoś na tym forum może mi powiedziec?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 06:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
spróbuj tutaj znaleźć odpowiedź 8)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=32802#32802


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Kocie :mrgreen: jesteś BOSKI :mrgreen: ale czemu cholero jedna nie pokazałeś mi tego wcześniej ? oddałęm dziś auto do mechaniora z braku czasu i pomysłu... zobaczymy co wymodzi :)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
Panowie, proszę o poradę jak najszybciej wymienić łożysko oporowe (czy jak kto woli wyciskowe) sprzęgła

jako wyjaśnienie dodam, że nie ma czegoś takiego jak łożysko oporowe. łożysko służy do niwelowania oporów a nie do ich zwiększania. owszem niektórzy mechanicy tak nazywają sprzęgło wyciskowe, jednak jest to nazewnictwo nieprawidłowe. łożysko oporowe to tak samo jak suchy napój, czy kwadratowe koło.
sprzedawca

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
skoro służy do niwelowania oporów to może się nazywać łożyskiem oporowym. jest to skrót myślowy.

Dodam że Intercars i wiele innych hurtowni motoryzacyjnych również w swoim katalogu korzysta z tej nazwy.


Równie dobrze można mówić że pedał gazu do przecież pedał przyspiesznika a nia gazu, bo Pb jest ciekła, a tak w ogóle to to jest pedał przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
KotSylwester napisał(a):
jest to skrót myślowy


To jest semantyczne nadużycie a nie skrót myślowy.


LOL :lol: :lol: :lol:

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 14:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: radom
Moje BMW: VW Passat B5 kombi
Kod silnika: AFN 110KM
Cytuj:
skoro służy do niwelowania oporów to może się nazywać łożyskiem oporowym

nie widzę związku. dodam jednocześnie że niektóre łożyska są oporowymi, ale nie są to te ze sprzęgła.

Cytuj:
Dodam że Intercars i wiele innych hurtowni motoryzacyjnych również w swoim katalogu korzysta z tej nazwy

tak jak i wkrętaki nazywają śrubokrętami, półosie osiami choć i jednym i drugim nie są tak naprawdę.

Cytuj:
Równie dobrze można mówić że pedał gazu do przecież pedał przyspiesznika a nia gazu, bo Pb jest ciekła, a tak w ogóle to to jest pedał przepustnicy.

dokładnie pedał gazu to pedał przyspiesznika, a nie gazu, choć jeźdżąc na lpg można mówić o pedale gazu.
chyba wiesz, że benzyna dostarczana jest do każdego silnika w postaci mgiełki więc gazu a nie cieczy.
pozdrawiam

_________________
cieszę się, jeśli komuś pomogłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 20:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Nie zrozumiałeś widzę co napisałem. Wejdź na stronę intercarsu i wielu innych hurtownie i właśnie łożysko w sprzęgle to łożysko oporowe.

Nie słyszałem aby ktoś nazywał wkrętarkę śrubokrętem. A półoś w rzeczy samej składa się z osi i dwóch przegubów, chociaż też nie słyszałem aby gdzieś mówiono że sprzedają ośki do samochodów. Także oś to część składowa półośki, proszę nie pisać że el składowy to półośka - ta nazwa oznacza tylko kompletną część zamienną. To tak jakby mówić że coś jest półkijkiem.


Podobnie mówi się papier ścierny na płótno ścierne.

Albo szyby elektryczne, przecież nie są elektryczne tylko sterowane elektronicznie, a skrzynie są półautomatyczne bo trzeba samemu wrzucić "D".

Czy telefon bezprzewodowy jest stacjonarny? Przecież można do wielu metrów z nim chodzić i jest przenośny....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 20:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Radek - =D>

masz 100% racji

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 20:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
marcinradom napisał(a):
dokładnie pedał gazu to pedał przyspiesznika, a nie gazu, choć jeźdżąc na lpg można mówić o pedale gazu.
chyba wiesz, że benzyna dostarczana jest do każdego silnika w postaci mgiełki więc gazu a nie cieczy.
pozdrawiam



tak dokładnie to pedał gazu steruje przepustnicą a nie mgiełkami gazu czy benzyny kolego

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 06:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ech... Marcinradom, pracuje w stacji serwisowej pewnej marki... i uwierz mi że 3/4 firm w naszym kraju posługuje się nazwą "łożysko oporowe sprzęgła", to że jest to łożysko wyciskowe to nie podlega dyskusji, albo łożysko wysprzęglające...
ale po cholere mi tu z tematu zbaczacie?
Lepiej mi powiedzcie jakie są koszty remotny skrzyni bo to łożysko już wymienione (Olej do skrzyni + robocizna = 120zł) i dalej "chuczy" :( Mechanior powiedział że któreś łożysko w skrzyni... i teraz takie pytanko... czy części do skrzń w E30 są dostępne? Czy może lepiej nie bawić się w naprawe i szukać innej?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 06:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kup drugą skrzynię, nie ma sensu remontować, duże koszty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL