BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 10:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] m10 318 gotuje sie i wywala plyn gora chlodnicy
PostNapisane: 26 października 2006, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ludzie pomozcie caly czas to samo,odpowitrzalem i nic,waz dolny chlodnicy zimny,gorne weze gorące,ogrzewanie slabe,moze mi ktos pomoc krok po kroku jak odpowitrzyc,i czy jest mozliwosc ze nowka termostat jest zrąbany?

z góry dzieki


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 13:59 przez devil88, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2006, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
możliwe jest, sprawdź jeszcze pompę

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 00:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Do odpowietrzania jak wiesz służy plastikowa śrubka na chłodnicy ,śrubke tę należy wykrecić podczas zalewania układu płynem,po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż.Płyn w zbirniczku będzie ubywał,Następnie mozesz zapalić silnik jeśli zacznie się gotować i poziom plłynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręc chłodnice,zgaś silnik i odkręcająć lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary.Jesli przestanie wyrzucać nim pare to odkręć korek od chłodnicy ,po to aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy,jesli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku.

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 06:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
a jaka temperatura węży w okolicach termostatu? (Jest po prawej stronie, wygląda jak trójnik na wężu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 13:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: z kÂątowni...
a co z uszczelką pod głowicą?

_________________
18.11.2006


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
weze w okolicach trojnika waz od pompy goracy,waz idacy na gorze goracy,waz na dole chlodnicy zimny,dzisiaj letni,poniewaz wymienilem termostat na stary,nie wywala juz plynu,ale ogrzewanie liche,oraz weze strasznie twarde? teraz zostaje pompa albo wisco?ktora z tych rzeczy jak sprawdzic oraz caly czas pytam jak odpowietrzyc w m10 nie ma odpowietrznikow?prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
devil88 napisał(a):
caly czas pytam jak odpowietrzyc w m10 nie ma odpowietrznikow?prosze o pomoc


korek w zbiorniczku wyrównawczym odkęć i to będzie na tej samej zasadzie jak odpowietrznik

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Bydgoszcz
biały-bmw napisał(a):
korek w zbiorniczku wyrównawczym odkęć i to będzie na tej samej zasadzie jak odpowietrznik


W m10 nie ma zbiorniczka wyrównawczego (przynajmniej u mnie). Ja u siebie nigdy nie odpowietrzałem i nigdy mi się nie przegrzewał.
Jak nie jesteś pewien czy termostat jest dobry to wsadź go do garnka z wodą, podgrzewaj na gazie i zobacz czy się otwiera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2006, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
A korek chłodnicy jest :?: Jak jest korek chłodnicy to odkręć korek chłodnicy do odpowietrzenia układu

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ale jak odkrece to co dalej?jak odpowietrzyc nikt nie ma silnika m10 to nie m40 ze sa odpowietrzniki?ludzie pomozcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 00:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Labrador napisał(a):
Do odpowietrzania jak wiesz służy plastikowa śrubka na chłodnicy ,śrubke tę należy wykrecić podczas zalewania układu płynem,po zalaniu zakręć ją i pozgniataj parę razy górny wąż.Płyn w zbirniczku będzie ubywał,Następnie mozesz zapalić silnik jeśli zacznie się gotować i poziom plłynu w zbiorniczku podnosić, to wtedy zakręc chłodnice,zgaś silnik i odkręcająć lekko tą śrubkę aż do wyrzucenia pary.Jesli przestanie wyrzucać nim pare to odkręć korek od chłodnicy ,po to aby płyn zszedł na w dół w zbiorniczku a odpowietrznik zakręć następnie możesz pouciskać górny wąż z chłodnicy,jesli potrzeba to uzupełnij płyn w zbiorniczku.


Łukasz tak jak napisał Labrador tylko odkręć korek od chłodnicy żeby uciekało powietrze

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 00:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
ale labrador napisal ze srubkr odkrecic ew chlodnicy a tam nie ma zadnej srubki do odpowietrzenia w m10 podobno nic nie ma zreszta sam ogladalem dokladnie i nic nie ma,a jak odkrece korek i dodaje gazu to wywala plyn,zmienilem termostat na stary,ale mam wrazenie ze znowu jest prawie to samo przewod dolny chlodnicy jest letni,nie moze tak byc poniewaz wczesniej nagrzewal sie normalnie nie gotowal sie,ale ogrzewanie i tak bylo slabe,ja naprawde juz nie weim co mam robic?

dzisiaj wymieniam wisco,ale moze pompe tez wymienic tylko jaka cena tej pompy?jakie sa objawy popsutej pompy?pompa ma na wierzchu jakis bialy jakgdyby nalot?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
pompa jest tania , do e34 zapłaciłem 60 zł , wymień pompe i jedź do mechanika to Ci odpowietrzy układ .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 06:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
zalej płyn, wlacz ogrzewanie maks na gorace odpal silnik i miej otwarty korek do chlodnicy, po jakims czasie go zakrec... nie pamietam dokladnie ale chyba jak dolny i gorny bedzie cieply.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
wszystko to robilem wywala plyn gora chlodnicy,jak odkrecam korek to zasuwa para i plyn sie wylewa?pozatym brak tego ogrzewania wieje letnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
brak odgrzewania to brak wody w nagrzewnicy a wide do nagrzewnicy otwiera termostat.hmmm ciekawe:( poczytm i postaram sie cos doradzic!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
nic nie pomoglo,chlodnica zimna w jednym miejscu szczegolnie na dole,odkrecilem korek chyba spustowy i zaczal leciec zimny plyn chlodzacy,jezeli puscze z obrotow tzn luz itd.ogrzewania praktycznie nie ma,natomiast przy wysokich podczas jazdy troche grzeje lepiej?dplny waz zimny caly czas to juz 2 termostat,po odkreceniu korka jeden wielkie syczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2006, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
po odkreceniu korka jeden wielkie syczenie?


to znaczy że ucieka powietrze , spróbuj odkręcić korek na zimnym i poczekaj aż sie zagrzeje silnik i przewali płyn cały. Ustaw ogrzewanie na full i nie chodzi Bunia , tylko sprawdzaj czy płynu nie brakuje w chłodnicy

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2006, 00:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: wawa
termostat nie otwiera przeplywu plynu do nagrzewnicy!!

albo masz uszkodzona pompe albo nie drozny uklad (nie ma obiegu)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2006, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
moim zdaniem pompa na 100%

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL