BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 06:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 26 maja 2017, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Witam, niedawno zakupiłem Bmw E36 niestety z uszkodzonym silnikiem M52B20 z jednym vanosem na osprzęcie Siemensa MS41.0. Chciałbym wymienić silnik na M50B28 z jednym vanosem, który zalega mi w garażu jednak osprzęt chciałbym zostawić stary. Chciałbym się Was poradzić czy to zadziała? Oczywiście do sterownika wgrałbym mapę od 2.8l.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 28 maja 2017, 07:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Zadziała bez problemu,tylko z tego co pamiętam 2,8 miał inny przepływomierz i trzeba wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 28 maja 2017, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E60
Lub też wyprogramować z ECU przepływomierz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 28 maja 2017, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Dzisiaj poskładałem wszystko do kupy i niestey silnik nie odpala. Gdy kręcę rozrusznikiem strzela w dolot i co chwilę coś momentalnie zatrzymuje silnik. Wydaje mi się, że zapłon jest nie w tym miejscu co trzeba, bo jak odłączę cewki albo wtryski to kręci normalnie. Pomyliłem się, bo napisałem, że silnik pracował na MS40 a pracował na Boschu 3.3.1. Czy Bosch i Siemens miały te same koła sygnałowe na wale i wałku, czy muszę jeszcze je wymienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 29 maja 2017, 05:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Musisz w starym silniku ustawić koło na znak OT i sprawdzić w którym miejscu jest wycięcie w kole (brak dwóch zębów) to samo w nowym. Masz dwie opcje albo w nowym kole wywiercisz nowy otwór centrujący żeby zmienić położenie koła tak jak było w starym albo musisz przełożyć koło razem z piastą do nowego silnika. Tylko że na ms40 trochę słabo to wygląda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 29 maja 2017, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Co masz na myśli mówiąc "Tylko że na ms40 trochę słabo to wygląda."?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 30 maja 2017, 15:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Bo bez strojenia tego raczej się nie obędzie. Tu nie wgrasz gotowej mapy. Podejrzewam że przepływka może się zamknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 8 czerwca 2017, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Kupiłem koło pasowe i piastę od m52 e39, i silnik odpalił, ale chodzi jak traktor i strzela w dolot. Na razie podłączam bez przepływki. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam,że zapłon na wszystkich świecach jest i wtrysk też jest. Mapę mam wgraną od m52b28 bez ews.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 8 czerwca 2017, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Na jakim sterowniku odpaliłeś ten silnik bo ja się już pogubiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 8 czerwca 2017, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Chcę odpalić silnik m50b28 na sterowniku siemens ms41.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap osprzętu m50b28
PostNapisane: 8 czerwca 2017, 20:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Kolego bez przepływki to ciężko powiedzieć czy coś mu właściwie jest. Sprawdź czy właściwy jest zapłon. Ustaw koło na znak OT i sprawdz czy pierwszy tłok jest na samej górze w GMP. Musisz wykręcić świece z pierwszego cylindra i sprawdzić jakimś długim wkrętakiem kręcąc delikatnie wałem. Druga sprawa to wtryskiwacze paliwa. Silnik 2,8 miał różowe o większej wydajności niż 2,0. Regulatory ciśnienia paliwa chyba te same 3 bary ale to musisz zerknąć i porównać na realoem.

Regulator ciśnienia paliwa powinieneś mieć 3,5 bara i wtryski od 2,8 bo są prawie 40ml wydajniejsze o tych co masz. Stąd te strzały w dolot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL