BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 20 listopada 2018, 14:01


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] moja E30 nie odpala!!!
PostNapisane: 15 listopada 2008, 15:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
Bez problemów dojechałem tam, gdzie chciałem. Po pół godz. wróciłem do samochodu, odpaliłem,a po 6-8 sek. zaczęła się krztusić i sama zgasła. Od tego momentu nie mogę jej uruchomić:( Rozrusznik miele i miele, ale bezskutecznie. Wykręciłem i sprawdziłem świece-w porządku,iskra jest; akumulator nowy, bezpieczniki w porządku. Co jest grane?! Proszę - POMÓZCIE!!!


Ostatnio edytowano 16 listopada 2008, 19:06 przez marius05, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 16:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1894
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a paliwo dochodzi? pompka pracuje? to częsta usterka w beemach... a poza bezpiecznikami sprawdz te 3 przekaźniki co znajdują się pod podszybiem, pod taką czarną osłonką plastikową. Totalnie na środku samochodu ;) ja miałem tam wypalone styki i auto gasło podczas jazdy :]

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 23:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
Witaj!
Jesteś WILEKI! Dzięki Tobie odkryłem do tej pory dla mnie niezbadane zakątki mojej BMW! Zdjałem czarną maskownicę na podszybiu i znalazłem tam przekażniki o których wspomniałeś. Wszystkie ich metalowe wtyki miały biało-zielonkawy nalot. Przeczyściłem drucianą szczotą i stał się cud -ODPALIŁA!
Przyznaję - jestem laikiem. Mój gracik jest z 1990r. 3 lata temu sprowadziłem ją z Bawarii z oryginalnym przebiegiem 126tyś. Kupiłem ją za grosze od starszych państwa. Byli pierwszymi właścicielami. Nigdy nie była naprawiana i wszystko jak do tej pory funkcjonowało bez zarzutów. Ostatnio wymieniłem olej, świece, filtr powietrza, paliwa, klocki, zresetowałem OIL SERVICE, itp. Latem w trakcie stawania w korkach zaczęła mi się poważnie przegrzewać. Dowiedziałem się, że przyszedł czas na to, żeby zajrzeć do VISCO, ale odkładam to na póżniej. Narazie właczam gorący nawiew, otwieram okna i wszystko się wyrównuje:)
Mam jeszcze 2 pytania. Ktoś poradził mi, żebym od czasu, do czasu dolał do paliwa MIXOLU w stosunku 100ml. Mixolu na 20 l. paliwa. Od tego czasu zaczęła mi "męczyć" się z odpalaniem. Czy wlanie tego oleju może być przyczyną? I jeszcze jedno. Czasami W CZASIE JAZDY(!) nie chce wchodzić mi na obroty wyższe niż 2000tys. obr.i traci na mocy.Po chwili przechodzi jej to, ale zdarza się coraz częściej. Usłyszałem już z 10 wersji od różnych "znających się" psudomechaników i nie wiem, czego się chwycić. Może coś podpowiesz mi w tym temacie?
Chciałbym zaznaczyć na forum, że pomogłeś mi, ale nie wiem jak to zrobić? Dzisiaj zajrzałem tam po raz pierwszy.Gdzie mam kliknąć?
Pozdrawiam Cię serdecznie i jeszcze raz bardzo dziękuję.
Mariusz.
Ps. Znalazłem "POMÓGŁ" i oczywiście kliknąłem!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 23:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
NIe daj jej sie przegrzewac!!! Wisko to 200-300zl za markowe i masz spokoj na wiele km! a remont glowicy troche kosztuje...
MIXOL? a po kiego grzyba? lejesz sama byne i czesc...ewentualnie jak juz cos musisz lac to dodatek do benzyn i/lub v-power i inne uszlachetniane paliwa.
CO do nie wkrecania sie na obroty...hmm cos z ukladem paliwowym jak na moje ok.
Moze pompa paliwowa? filtr paliwa wymieniles?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 00:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
Kurczę...,własnie! Wymieniłem filtr oleju ,a o filtrze paliwa zapomniałem. Słuszna uwaga.
Jeden z mechaniorów chciał od razu i bez sprawdzania wyciąć katalizator, inny chciał "na slepo" wymieniać pompę paliwa, jeszcze inny był pewien, ze to czujnik wału, jeszcze inny radził mi zmienić stację benzynową....w końcu zgłupiałem:-)))
Dzieki za podpowiedż! Wymienię ten filtr, ajęsli nie pomoże, to będę dalej drążył temat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1894
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Nie lej tego oleju do paliwa... jak dolewasz to pompka może głupieć i zbierać ten olej, a przecież olej to tłuszcz... a do tłuszczu niech no się doczepi jakiś syf z baku i pompa zatkana... to by tłumaczyło dlaczego tak głupieje i cieżko czasami opdala. Wyjmij siedzisko z tyłu, jest na zatrzaski, i zobaczysz taką zaślepkę bodajże przykręconą na śrubokręt. Wykręć i wyjmij pompe, zobacz czy sito na dole pompy nie jest przytkane, przy okazji poświeć latarką co tam w baku masz ;) jak włączysz zapłon i pompe będziesz miał w ręce powinno być słychać i czuć że pompa działa. Jak działa i wszystko czyste to wymień ten filtr. Cena wisko to 200zł jak dobrze pamiętam za org napisz to Stons'a na forum ;) ma bdb ceny ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 15:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
Witaj.
Zdjąłem siedzisko, znalazłem pokrywę zamocowaną czterema wkrętami ii odkręciłem. Pod nią znalazłem prawdopodobnie pompę o której mówisz( z wierzchu - takie okrągłe i płaskie ustrojstwo). Dochodzą do niej miedziane przewody (chyba cieczowe) i trochę kabli z wtykami. Całośc CHYBA(?) przymocowana jest czterema nakrętkami. Cholera - trochę boję się to rozkręcać...Nie wiem, czy na pewno o to chodzi! :(
Pozdrawiam. Mariusz

[ Dodano: 16 Listopad 2008, 15:17 ]
To ustrojstwo (pompa) podczas pracy silnika wydaje cichy, delikatny i rytmiczny stukot. Nadal boję się to wyciagać. Widać, że nikt nigdy tam nie zagladał. Wokół czysto jak w bombonierce,a śruby mocujące pokrywę nie noszą śladów odkręcania. Zdaję sobie sprawę z tego, że warto byłoby zajrzeć do tego sitka, ale musiałbym odsunąć na bok dwa czarne przewody cieczowe i prawdopodobnie odkręcić także te, które do pompy dochodzą (są dwa). Wszystko tam jest tak porządnie upakowane, ze nie ma zbędnych luzów, także bez rozkręcania metalowych obejmek i zdejmowania tych gumowych wężyków się nie obędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 16:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam z wyjeciem pompki nie ma duzo pracy jak juz masz sciagnieta ta pokrywe to tak jak pisales dwa przewody ktorymi podaje i wraca paliwo wtyczka od czujnika paliwa i wtyczka zasilania pompki najpierw odkrec te 4 srubki i wyjmij ten czujnik ,przekrec cala pompka w lewo i wyjdzie pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1894
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
tak dokładnie, znalazłeś pompe :D ale jeśli buczy to znaczy że chodzi. Możesz to już tak zostawić, ale ja będąc na Twoim miejscu sprawdziłbym co tam w baku słuchać... czy aby nie za brudno jest. postaraj się nie pomylić przewód jak odkręcisz pompę ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 17:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
i przy okazji wymien filterek przy pompce bo jesli nie bylo nigdy rozbierana to bedzie zabrudzony pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 11:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Lokalizacja: okolice KraÂśnika
panowie ja mam problem z zapeleniem auta na benzynie. pompka dobra bezpieczniki tez a podobno wtryski nie dzialaja. jaka moze byc tego przyczyna skoro wszystko jest dobrze podlaczone..

_________________
Bo Moge Wszystko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 14:51 
czujnik na wale jeszcze


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 23:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
Witam Cię.
Nie tak dawno pomogłeś mi w sprawie pompy paliwa. Teraz chciałbym sie Ciebie poradzić w innej kwestii. Mam zamiar wymienić uszczelke pod głowicą. Zaczyna trochę naciekać olej. Potrzebną uszczelkę juz zakupiłem wraz z pastą silikonową, ale dla pewności chce dowiedziec się na ile bezpieczny jest taki zabieg? Szczególnie chodzi mi o to, czy to prawda, ze do dokręcania głowicy potrzebny jest klucz dynamometryczny?
Jeszcze jedno. Zrobiło sie chłodniej, a ja zauważyłem, ze ten mój gracik jest niedogrzany!
Wiele mówi się o odpowietrzaniu ukł. chłodzenia, a ja mam wrazenie, że własnie u mnie cały ten układ jest zapowietrzony na amen. Jak to zrobić? moja bunia to E30, 1,6 ; 1990r.
Pozdrawiam. Mariusz.

_________________
marius05
moje Bawarki:
http://img97.imageshack.us/img97/3008/bmw138btb.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/503/54349907.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 23:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
co do odpowietrzenia masz odpowietrznik przy zbiorniku plynu kolo weza gornego.Odkrec zbiornik plynu i ten odpowietrznikdo momentu az zacznie z niego leciec plyn bez zadnych bombli jezeli juz tak bedzie dokrec odpowietrznik uzupelnij stan i zakrec zbiorniczek niech auto troche pochodzi i ponownie delikatnie odkrec odpowietrznik powtorz kilka razy i powinno byc ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 23:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
dzięki! Uruchomiłem bryczkę, poczekam az się zagrzeje i odkręcę ten odpowietrznik ( znalazłem takie małe coś w miejscu opisanym przez ciebie). A co powiesz na temat wymaiany tej uszczelki i niby-potrzebnego do tego w/w klucza?

_________________
marius05
moje Bawarki:
http://img97.imageshack.us/img97/3008/bmw138btb.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/503/54349907.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
A planowanie glowicy tez masz Zamiar wykonac sam? Wymiana uszczelki to kupa roboty bo musisz zrzucic rozrzad, to nie jest wymiana na 30 minut. POzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 15:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam mysle ,ze koledze nie do konca chodzi o uszczelke pod glowica a pod klawiature czy jak to sie tam mowi byc moze sie myle i jesli tak jest nie proponowalbym samemu wymieniac uszczelki pod glowica bo to jest kupa roboty ,planowanie glowicy itp oczywiscie kupa roboty dla kogos kto tego nie robil jesli chodzi o uszczelke pod klawiature to co innego i mozna podjac sie samemu choc klucz jak najbardziej by sie przydal ale i bez niego mozna sobie poradzic dokrecajac w odp sposob oczywiscie z wyczuciem .Teraz nie pamietam dokladnie jaki to byl sposob ale jakos od srodka klawiatury sie zaczyna i dokreca sie po kolei po przekatnej ale jak dokladnie to sie robi to lepiej gdzies poszukac pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2008, 17:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa,gg25586749
Moje BMW: e36 316i,e30 316i
Kod silnika: M43B16, M40
witam. chyba jestem skończonym bałwanem :wstyd: Prawdopodobnie kupiłem uszczelkę pod klawiaturę (w Inter-Team, gdzie kupowałem w/w uszczelkę), dla dopełnienia info. o co mi chodzi, zadano mi pytanie, czy to napewno uszczelka do "głowica-blok"? Odpowiedziałem, ze tak...
Ma otwory o średn. ok.85mm. Na opakowaniu podane są siły dokręcania śrub głowicy...
Chciałem kupić tę uszczelkę pod klawiaturę :( , ale nie szkodzi, bo właśnie spod tej pokrywy lekko nacieka olej.
Rozumiem, ze uszczelke pod klawiatura mogę wymienić sam zwracając tylko uwagę na równomierne dokręcanie śrub.
Gorzej z tym, ze pojwia się nowy problem. Bunia traci na mocy, na przyspieszeniu, muli ją na prędkościach już od ok.50km/h.( pedał gazu wciśnięty na max. , a ona nie przyspiesza), zrywa i skacze przy ruszaniu itp. Czy to sprzęgło? Docisk sprzęgła? Pozdrawiam wszystkich i prosze o radę. :(

_________________
marius05
moje Bawarki:
http://img97.imageshack.us/img97/3008/bmw138btb.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/503/54349907.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 18:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 13
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: e46 330iT/ZJ 5.2
Kod silnika: m54b30/V8
witam,
na poczatku tematu ktos powiedzial zeby wyczyscic styki przy tych trzech przekaznikach na podszybiu. jeden z nich (pierwszy z lewej) intensywnie mi klika od jakiegos czasu. za co odpowiada ten przekaznik? bo prawdopodobnie bede musial wkrotce go wymienic.


dzieki z gory !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] moja E30 nie odpala!!!
PostNapisane: 13 grudnia 2016, 15:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E30
Kod silnika: M30B35
E30 zaczela sie ksztusic i zgasla, po ponownym odpaleniu to samo. Bezpieczniki ok akumulator tez.
Wyczytalem, że winne moga byc jakies 3 styki ukryte pod podszybiem posrodku auta, ale nie moge ich znalezc...
Prosze o pomoc auto kreci ale nie odpala.


viewtopic.php?t=34328

Dokładnie takie same objawy jak w temacie powyżej.
Za co odpowiedzialne sa te styki ? Gdzie ich szukac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL