BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 22:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m40 po ściągnięciu kurka wlewu oleju auto gaśnie
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 15:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Po ściągnięciu kurka wlewu oleju auto gaśnie a czasem obroty falują i zwiększa obroty. Jest to normalne czy coś jest nie tak??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 16:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Jasne że normalne. Silnik łapie wtedy lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: oÂżarĂłw
oj chyba to nie jest normalne chyba masz już jakieś przedmuchy w siniku ja mam m40 i nigdy nie zgaśnie po odkręceniu kurka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: krakow
to ze po odkreceniu kurka wlewu oleju auto gasnie, to normalne!!! :) mialem 5 bmw i w kazdym bylo to samo!!! tzn nie kazde gaslo ale napewno spadaja obroty, tak samo jak po wyciagnieciu bagnetu, auto dostaje lewe powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 11:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam mnie sie wydaje ze te 5 furek to miales pecha i nic nie powinno sie dziac a tymbardziej po wyjeciu miarki pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 12:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
to wkońcu jak ma z tym być?? mam coś nie tak czy jest ok?

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 12:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
kolego wez przyklad z diesla po co kazdy przy kupnie odkreca korek i wyciaga miarke? przeciez zeby sprawdzic czy nie ma przedmuchow w dieslu ze starszych rocznikow to jeszcze dopuszczalne ale w benzyniaku nie ma prawa nic sie dziac pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Będzie ci gasł, na ciepłym pewnie mniej się będzie działo. Mój tak ma, wszystkie inne które oglądałem też. A o giełdowych sposobach sprawdzania samochodów przez szpeców to już niejeden czytał ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 14:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no chyba zaraz sie ubieram i ide sprawdzic, byc moze e36 jest jakims wyjatkiem .Nie znam dokladnie budowy silnika ale wydaje mi sie ,ze sprezone powietrze przez tlok wychodzi dolem na kolektor i jezeli pierscienie beda szczelne to moim skromnym zdaniem nic do gory czyli korka nie ma prawa sie wydobywac a co za tym idzie zmieniac pracy silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 14:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
po odkręcenniu korka zmienia się praca silnika, były już takie tematy na tym forum Panowie !

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 86
Lokalizacja: GRÓJEC
ale przeciez tu nie trzeba byc alfą i omegą zeby wiedziec ze zaden dobry czytaj sprawny silnik nie moze miec tego typow rzeczy.jesli tak jest to tylko swiadzczy o zuzytych elementach,tj,pierscienie,zawory,etc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 86
Lokalizacja: GRÓJEC
takie silniki to nic innego jak paście,szroty ktore kwalifikują sie do naprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
no czyli chyba jednak mam racje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Ludzie przestancie wypisywac brednie ze te silniki kompresji nie maja bo kompresja g**no sie ma do korka wlewu oleju. Roznica w obrotach powinna byc z tego wzgledu, że te silniki mają dokłądnie wyliczone cisnienia robocze panujace w skrzyni korbowej, i odkrecenie korka powoduje zmiane tej wartosci. O przedmuchach przez pierscienie swiadczy dmuchanie z korka lub bagnetu. Jakie znaczenie maja tutaj zawory???? jak bedzie nieszczelny zawor to cisnienie nie idzie w skrzynie korbowa tylko w kolektor i wypala sie zawor, wiec co to sie ma do korka wlewu oleju?

Polowa z wypowiadajacych sie tu "szpecow" ma wiedze Forumowa, i opiera sie na tym co wyczytali gdzies w necie, a opinie teretykow to bardziej przydadza sie w dziale "galeria"

Kochani teoretycy, Jesli sie myle co do tego korka i cisnien panujacych w silniku, niech mi ktos przedstawi wiarygodna literature ktora wyprowadzi mnie z błedu.

Cisnienie sprezania jest wytwarzane nad tlokiem, wiec zakladajac ze mamy nieszczelne pierscienie, gdy tlok idzie w kierunku GMP, cisnienie to uciekaloby znad tłoka do skrzyni korbowej czyli pod tłok. W tym momencie wytwarzaloby sie cisnienie, i w momencie odkrecenia korka odpychaloby go od dekla zaworowego. A co sie dzieje w momencie jego odkrecenia? Podcisnienie panujace w silniku trzyma go caly czas w styku z pokrywa zaworów, co jest idealnym dowodem na to ze tam panuje wlasnie podcisnienie a nie nadcisnienie.

Myslenie nie boli :wstyd:

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Ostatnio edytowano 1 stycznia 2009, 21:39 przez Kucu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GrudziÂądz
Witam was wszystkich! siedze sobie i czytam te wasze posty i nie urazajac nikogo chce mi sie smiac... o tym jak sie sprawdza stan silnika w najprostszy sposob dowiedzialam sie juz na kursie nauki jazdy. I nie tylko ja wiem,ze po odkreceniu kurka lub miarki nie powinno sie nic dziac, a juz w ogole gasnac. I to nie sa zadne gieldowe sposoby sprawdzania auta tylko rzeczywistosc. Takze kolego bez urazy,ale twoj motorek ma juz dosc :cwaniak: Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
to ja juz nic nie wiem i mam pytanko co mam nie tak z silnikiem m30b35 bo u mnie nie zauwazam zadnych zmian w pracy silnika no a napewno nie chcialo mu sie zgasnac :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 92
Lokalizacja: Przasnysz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
witam ja posiadam e36 m52b20 u mnie po odkreceniu korka nic sie nie dzieje jedynie silnik jest troszke lzejszy o mase korka:D:D:D:D:Dpzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 23:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
malinka21 napisał(a):
Witam was wszystkich! siedze sobie i czytam te wasze posty i nie urazajac nikogo chce mi sie smiac... o tym jak sie sprawdza stan silnika w najprostszy sposob dowiedzialam sie juz na kursie nauki jazdy. I nie tylko ja wiem,ze po odkreceniu kurka lub miarki nie powinno sie nic dziac, a juz w ogole gasnac. I to nie sa zadne gieldowe sposoby sprawdzania auta tylko rzeczywistosc. Takze kolego bez urazy,ale twoj motorek ma juz dosc :cwaniak: Pozdrawiam wszystkich.



Szkoda, że na auto lekcjach nie wspominali, żeby nie uogólniać :rotfl: Nie wiem jak to ejst w m40 czy tam w innych bmw, ale w niektórych silnikach po odkręceniu korka oleju silnik dostaje lewe powietrze, którego przepływomierz nie mierzy i komputer źle odczytuje i podaje za małą dawkę paliwa i wtedy obroty szaleją albo gaśnie ;) Wszystko zależy od konstrukcji silnika. malinka21 dobrze, że chociaż nauczyli (podejrzewam) Cie jeździć. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ludzie nie przasadzajcie że mam już po silniku.Chodzi jak burza. Zauważyłem że na zimnym jak odkręce kurek to zgaśnie a na ciepłym zaczenie mieszczać obrotami. Szczerze mówiąc w niczym mi to nie przeszkadza (bez kurka wlewu nie jeżdzę:P) byłem jedynie ciekawy czemu sie tak dzieje, ale z tego co widze każdy pisze co innego.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
MARCIN08 napisał(a):
malinka21 napisał(a):
Witam was wszystkich! siedze sobie i czytam te wasze posty i nie urazajac nikogo chce mi sie smiac... o tym jak sie sprawdza stan silnika w najprostszy sposob dowiedzialam sie juz na kursie nauki jazdy. I nie tylko ja wiem,ze po odkreceniu kurka lub miarki nie powinno sie nic dziac, a juz w ogole gasnac. I to nie sa zadne gieldowe sposoby sprawdzania auta tylko rzeczywistosc. Takze kolego bez urazy,ale twoj motorek ma juz dosc :cwaniak: Pozdrawiam wszystkich.



Szkoda, że na auto lekcjach nie wspominali, żeby nie uogólniać :rotfl: Nie wiem jak to ejst w m40 czy tam w innych bmw, ale w niektórych silnikach po odkręceniu korka oleju silnik dostaje lewe powietrze, którego przepływomierz nie mierzy i komputer źle odczytuje i podaje za małą dawkę paliwa i wtedy obroty szaleją albo gaśnie ;) Wszystko zależy od konstrukcji silnika. malinka21 dobrze, że chociaż nauczyli (podejrzewam) Cie jeździć. :D


:rotfl: :rotfl: :rotfl: hehehehe, u mnie po odkreceniu korka delikatnie zmenia sie kultura pracy silnika...czyli jak to mowi malinka21 mam juz po silniku :rotfl: :rotfl: ooo Panie, tragedia...heheheheeh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL