BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Regulacja biegów w M50B25??
PostNapisane: 13 października 2009, 01:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
Witam!!!

Mam niewielki problem z zmianą biegów w mojej ukochanej Buni . Mianowicie na lewarku niema w ogóle luzu co świadczy o nie wyeksploatowaniu skrzyni a kazdy bieg wchodzi raczej z nienalerzytym trudem , bez tragedii (do jazdy0 ale wiem że powinny wchodzic znacznie lżej .
Teraz pytanie czy w E34 da sie jakos wyregulować drogi lewarka???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 10:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
tam nie ma regulacji kolego.ja stawiam że ci sprzęgiełko słabo wysprzęgla i dlatego biegi wchodzą z małym oporem.może spróbuj odpowietrzyć sprzęgiełko lub daj je w większą prace.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 10:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
jaro5 napisał(a):
ja stawiam że ci sprzęgiełko słabo wysprzęgla

ja rónież.

szybki_1985, czy jak sielnik sie nagrzeje to biegi wchodza jeszcze gorzej niz na zimnym?

czy najwiekszy problem sprawia wbicie "jedynki" i "wstecznego" ?

jesli tak to sprzeglo powoli sie konczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 10:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
majler napisał(a):
jaro5 napisał(a):
ja stawiam że ci sprzęgiełko słabo wysprzęgla

ja rónież.

szybki_1985, czy jak sielnik sie nagrzeje to biegi wchodza jeszcze gorzej niz na zimnym?

czy najwiekszy problem sprawia wbicie "jedynki" i "wstecznego" ?

jesli tak to sprzeglo powoli sie konczy.



Wlasnie jedynka i wsteczny wchodza elegancko bardziej z 2 i 3 jest nieco wiekszy problem bo nie mogę wrzucać biegów dynamicznie bo sie boje ze sie cos przestawi , na cieplej skrzyni chodzą lepiej te biegu według mnie , Co do sprzegła to jest super bardzo ostre jeszcze!!! z 2 na 3 jeszcze zapiszczy leciutko i z 1 na 2 zarzuci lekko więc niema się do czego przyczepić , jedyne co mysle to odpowietrzenie tego sprzęgła!!!
Jak to się robi?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
szybki_1985 napisał(a):
Jak to się robi?????


nie wiem jak w E34 ale w E30 jest najwyzej w zbiorniczku od plynu hamulcowego wezyk ktory idzie do sprzegla,

postepuje sie jak w przypadku odpowietrzania ukladu hamulcowego, nic trudnego tylko potrzebne sa 2 osoby, kanal (wygodniej) wezyk fi 8mm jak sie nie myle zbiorniczek i klucz 8ka tez jak sie nie myle,

podaje na przykladnie E30 M40tki ale sadze ze podobnie i tu, choc dla pewnosci niech te info zostanie podtwierdzone

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Niemcy
Widzę, że kolega szybki_1985 ma bardzo podobne objawy jak u mnie (na zimnym ciężko szczególnie z dwójką, zaś jak auto trochę już przejedzie to biegi wchodzą jak masełko). Czy ktoś podpowie jak dokładnie w E34 się odpowietrza to sprzęgiełko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
infospec napisał(a):
Czy ktoś podpowie jak dokładnie w E34 się odpowietrza to sprzęgiełko?


wrzucę dwie strony z "Sam naprawiam" może będą pomocne (naładuję tylko akumulatory aby fotki pstryknąć)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 15 października 2009, 10:46 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Niemcy
krilan, to by nam zapewne bardzo pomogło. Ja szukałem tej książki do kupienia, ale nie miałem szczęścia znaleźć. Zaś w formie pdf'a też mi się nie udało odszukać. Czekamy razem z szybki_1985 na fotki by się dobrać do naszych buniek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
swiete slowa .

widze ze ksiazka bardzo dobra , a z racji iz moja e34 zamierzam troche pojezdzic to cos czuje ze trzeba sie bedzie w nia zaopatrzyc:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Regulacja biegów w M50B25??
PostNapisane: 8 lipca 2013, 08:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 42
Posty: 2
Moje BMW: E34 520i tourning
Kod silnika: M50B20
Witam
Kupiłem tydzień temu E34 520i za małe pieniądze ale też wiele rzeczy jest w niej do zrobienia. Z biegami mam taki problem że 2ka wchodzi tylko przy niskich obrotach, inaczej zgrzyta,reszta biegów jest ok,drążek jest trochę luźny.Teraz nie wiem czy przy okazji wymiany sprzęgła wymienić także skrzynię.Czy po prostu wystarczy wymienić elementy (chyba nr 7) w mechanizmie zmiany biegów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Regulacja biegów w M50B25??
PostNapisane: 8 lipca 2013, 16:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wątpię, żeby udało Ci się wymienić same elementy w skrzyni. Zacząłbym od kontroli poziomu oleju, jego wymiany, a gdy to nie pomoże - szukaj używanej skrzyni w dobrym stanie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Regulacja biegów w M50B25??
PostNapisane: 8 lipca 2013, 19:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 114
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30b35 Turbo
maaaad napisał(a):
Wątpię, żeby udało Ci się wymienić same elementy w skrzyni. Zacząłbym od kontroli poziomu oleju, jego wymiany, a gdy to nie pomoże - szukaj używanej skrzyni w dobrym stanie.


dokładnie sprawa oleju może być wyeksploatowany ewentualnie ktoś zalał nie ten co trzeba i masz skutki ; )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL