BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 27
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42
A wie kolega jakie są najbardziej udane BMW jakie wychodziły? e30 :d
Wątpię czy e46 wytrzyma tyle lat co e30 ;)

Dzisiaj dzwonił kumpel...ma podomno upatrzony w katowicach w angliku M54 w świetnym stanie na chodzie i w rozsądnej cenie. Jutro albo zaraz z weekendu jadę oglądnąć serducho oraz organy do przeszczepu :D

PS: ile dostanę za swój silnik w dobrym stanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] SWAP na Allegro
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
martin404 napisał(a):
tcr2 napisał(a):
kamillo_19 napisał(a):
http://www.rcarpower.com/ gość też jest z Torunia, zajmuje sie swapami przekładkami itd itp robi tylko w BMW.Obecnie przeniósł sie do nowego warsztatu , więc i jakość sie poprawiła.Zadzwon zapytaj

Garbat napisał(a):
Ja słyszałem dobre opinie o RCARPOWER, ale w zakresie przeróbki anglików, ale swap-y też robią :)
http://www.rcarpower.com



Ku przestrodze - nie polecam rcarpower !!! W nowym warsztacie jakość się nie poprawiła jak pisze kamillo_19.
No może się bardziej ręce kleją.... nic więcej!!
Ruszkos nazywa się profesjonalistą ale nie ma z nim nic wspólnego! Ja nie miałem z nim dobrych doświadczeń...
Bajerant jakich mało...

Ja jestem zadowolony. Miałem i nadal mam świadomość, że tak naprawdę to jest grzebanie się w starych gratach. Przy samochodach, które mają ponad 15 lat, nawet jak są w dobrym stanie, zakres prac zwiększa się bardzo szybko po zwiekszeniu mocy. Trzeba się z tym liczyć. Zapomnijcie że za 10-15 tys. będziecie mieć samochód "jak z fabryki". Pamiętając o tym można uniknąc wielu nieporozumień, zaoszczędzić sporo nerwów sobie i innym.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 09:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Elementy zawieszenia pomalowane. Została róznież wzmocniona karoseria w miejscu mocowania dyfra. Tak to wyglądało w trakcie montażu.
Obrazek

Obrazek

Samochód stoi teraz na 18" styling 32. Z przodu musiałem założyć dystansy (5 mm) bo rantochronny opony ocierał o amortyzator.
Tu jeszcze bez dystansów
Obrazek

Obrazek

a tu już z dystansami

Obrazek

Obrazek

Zo zrobienia zostało jeszcze kilka spraw. Czeka już pomalowany x-bace, short shifter. Do regeneracji jest szpera. Tłumi kdo małej poprawki, tzn. podniesienie go do góry, bo jeszcze troszkę miejsca jest. No i blacharz/lakiernik, ale to już drobnostka. Najpierw mechanika.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 10:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
tcr2 napisał(a):
ocierał o amortyzator

ocieral o kolumne Mc Pherson nie amortyzator ;) tez tak mialem i taki sam dystans mi pomogl
tcr2 napisał(a):
Do regeneracji jest szpera

moze zaciesnij sobie szpere podczas regeneracji???? przejrzalem temat ale nie znalazlem jaka masz, pewnie jakas 25%, warto zaciesnic na 30-40%. Wiem z opinii uzytkownika szpery 40% ze nie przeszkadza to w normalnej jezdzie a do sportu jest bajka!!!
Najlepiej zalac Motulem chyba PA90, bo serwisanci szper mowia ze od castrola potrafi sie zmielic walek atakujacy...
ps. Kto Ci robil swap bo nie znalazlem?? Na jakim oleju silnik jezdzi??
Piekna szybka beta :super:
W ogole to jestem z wilanowa wiec za miesiac jak moj parch bedzie jezdzil to sie ustawimy jakos, ciekawe czy dostane baty (w poniedzialek jade do mojego mechaniora go pospieszyc, bo silnik lezy juz z miesiac obok auta)...
Pozdro

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 11:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Hmmm... lepiej wolniej a dokładniej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 11:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Wiemi i tak polecam. Niech nawet bedzie gotowe we wrzesniu ale zeby byla "zyleta", o ile mozna nazwac tak auto z 84roku :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 11:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A dlaczego nie ? Jak będzie wszystko dopięte na ostatni guzik :) nie jedno mniej leciwe auto będzie w stanie opłakania :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 11:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Pablo325i napisał(a):
tcr2 napisał(a):
ocierał o amortyzator

ocieral o kolumne Mc Pherson nie amortyzator ;) tez tak mialem i taki sam dystans mi pomogl
tcr2 napisał(a):
Do regeneracji jest szpera

moze zaciesnij sobie szpere podczas regeneracji???? przejrzalem temat ale nie znalazlem jaka masz, pewnie jakas 25%, warto zaciesnic na 30-40%. Wiem z opinii uzytkownika szpery 40% ze nie przeszkadza to w normalnej jezdzie a do sportu jest bajka!!!
Najlepiej zalac Motulem chyba PA90, bo serwisanci szper mowia ze od castrola potrafi sie zmielic walek atakujacy...
ps. Kto Ci robil swap bo nie znalazlem?? Na jakim oleju silnik jezdzi??
Piekna szybka beta :super:
W ogole to jestem z wilanowa wiec za miesiac jak moj parch bedzie jezdzil to sie ustawimy jakos, ciekawe czy dostane baty (w poniedzialek jade do mojego mechaniora go pospieszyc, bo silnik lezy juz z miesiac obok auta)...
Pozdro

Tak, Mc Person.
Zastanowię się nad tym zacieśnieniem. Teraz jest 25%, tzn. teraz to nie ma prawie wcale, ale jak była nowa to miała 25%.
Swap robił Ruszkoś (http://www.rcarpower.com/). Remont zawieszenia (piaskowanie, malowanie, wymiana gum na poliuretany, końcówki drążków, wzmacnianie budy) robił Grzesiek z Ożarowa.
Olej Castrol Edge 0W-30 chyba, tzn na pewno castrol Edge 0W, chyba dotyczy tego 30. Musiałbym sprawdzić.
Dzięki za uznanie, a.e jeszcze trochę przy niej pogrzebać trzeba :) A baty to chyba ja dostanę ;)

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Ostatnio edytowano 28 lutego 2011, 09:19 przez tcr2, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 11:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Szczurek1986 napisał(a):
Hmmm... lepiej wolniej a dokładniej :)

x2

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 11 czerwca 2010, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak do sportowej jazdy do moze warto pokusic sie o jakis 5w50. 0w30 to olej raczej do spokojnej jazdy. Dluzsze pilowanie moze sprawic ze bedzie za rzadki i pogorszy smarowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 09:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
ded napisał(a):
Jak do sportowej jazdy do moze warto pokusic sie o jakis 5w50. 0w30 to olej raczej do spokojnej jazdy. Dluzsze pilowanie moze sprawic ze bedzie za rzadki i pogorszy smarowanie.

Dzięki za radę. Samochód na razie używany wyłącznie na ulicy, więc 0W30 wystarczy, ale jak już wszystko będzie zapięte na ostatni guzik i będę wybierał się na naukę jazdy na torze to pomyślę o zmianie oleju na inny.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 26 czerwca 2010, 22:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
tcr2, a jak tam apetyt na olej w twoim M54, może już coś powiedzieć na ten temat czy narazie za wcześnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 28 czerwca 2010, 07:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
Kujon napisał(a):
tcr2, a jak tam apetyt na olej w twoim M54, może już coś powiedzieć na ten temat czy narazie za wcześnie ?

Chyba jeszcze trochę za wcześnie. Sprawdzałem ostatnio i trochę na bagnecie spadło (tak prawie do min.), ale samochód ma przejechane 1500 - 1700km, więc chyba za wcześnie na wnioski. Z drugiej strony litra nie wciągnął, a z opowiadań niektórych mógł ;)


POPRAWKA: właśnie przed chwilą sprawdziłem i wciągnął 0,5l na śniadanie :D

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 51
Apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
Nie wiem czy zmieniałeś separator oleju wraz ze wszystkimi wężami bo warto.
Do tego płukanie motoru płukanką LM i do codziennej jazdy VR1, moje M54 po takich zabiegasz przeszło na dietę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 19 lipca 2012, 22:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
kolego, a jak wzmocniłeś karoserię w miejscu mocowania dyfra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 20 lipca 2012, 02:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
mam taki silnik i szału nie ma, polecam M60/M62


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 20 lipca 2012, 07:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 870
Lokalizacja: Bemowo
Moje BMW: E36 sedan / E28
Kod silnika: M54B30 / M30B28
tuptuś napisał(a):
Apetyt rośnie w miarę jedzenia :)
Nie wiem czy zmieniałeś separator oleju wraz ze wszystkimi wężami bo warto.
Do tego płukanie motoru płukanką LM i do codziennej jazdy VR1, moje M54 po takich zabiegasz przeszło na dietę :)

Separator zmieniony wraz ze wszystkimi wężami był wymieniany i nie było żadnej zmiany. Zmiana zrobiła się po założeniu baranów. NIe bardzo potrafi znaleźć jakieś uzasadnienie, ale spalanie oleju spadło, pomimo że dyfer został zmieniony ja jeszcze krótszy (3.07 >>3.23), więc silnik pracuje na wyższych obrotach przy tych samym prędkościach.
BETE3R napisał(a):
kolego, a jak wzmocniłeś karoserię w miejscu mocowania dyfra?

Tak, bo zaczęło pękać 2 dnia w miarę normalnej jazdy.
herki89 napisał(a):
mam taki silnik i szału nie ma, polecam M60/M62

M60/M62 to też nic specjalnego. Jak V8 to LS7. I tak można się zbroić do 1000KM. A tak na poważnie to rzeczywiście szału nie ma, ale na dojazdy do pracy wystarcza - jest w miarę mocny, tani w utrzymaniu, nie trzeba się pie....lić z włożeniem do e36.

_________________
Obrazek
e36 330i - tap madl definiszyn | e28 528i Bahama


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 27 lipca 2012, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
m62b44 moze nic specjalnego jesli patrzec w katalog ale za to swietnie trzyma serie, a m54b30 juz niebardzo

naprawde m62b44 to w h** mocny motor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 23 marca 2014, 23:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam
nosze sie z zamiarem swapu do e36 318i silnika 3.0i z e46 i teraz mam kilka pytan
1. majac kompletne e46 (anglik) co moge wsadzic do e36 ?
2. co bede musial dokupic oddzielnie?
3.co trzeba bedzie przerobic?
czytalem na forum rozne tematy przekladal ktos angola ale nie bylo napisane co konkretnie moge wlozyc do e36 a co trzeba przerobic dokupic ewentualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M40B18 > M54B30
PostNapisane: 9 czerwca 2019, 20:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: 95090307195
Panowie mam problem po swapie m54 . Po wciśnięciu pedalu gazu zaczyna telepac silnikiem z wydechu po strzela czasami A jak zostawię wyciśnięty to silnik gaśnie. Zauważyłem że disa nie reaguje WGL. Napięcie na nią wychodzi bo mierzone miernikiem . Dziękuję z góry za jaką kolwiek pomoc .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL