BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] 318i M40 Krztusi się (czasem)
PostNapisane: 30 marca 2006, 15:12 
Witam

1,8 M40 w E30 Touring instalacja gazowa II generacji, przebieg coś koło 250kkm:
Na benzynie od 3 do 4,5 kObr szarpie (na 3cim biegu czuć to najwyrażniej) ale na 90% to przepływomierz bo na gazie nie ma tego objawu.
Wymieniałem: świece, filtry, olej, paski (łącznie z rozrządem).
Auto pali mniej wiecej 11/12l jazda miejska. W trasie udało mi się zejśc do 7,8.

Co dziwne czasami jest jakby zamulony, żeby 5 zakrętów dalej wyrywać jak wściekły.
Niezależnie od temperatury, wkręca się ale słabo ciągnie (ekonomizer gdyby mógł obracałby się jak śmigło) a czasem depne i głowa spada na kanape.
Przy "niemrawym" ruszaniu może go dusić klapka "przeciwstrzałowa" i tak się faktycznie dzieje ale przy 3 i wiecej obr powinien ciągnąć a on się zastanowi, pomyśli, ziewnie i dopiero wbicie wyższego biegu go naprawia. Tak jak mówiłem występuje to cyklicznie.
Wyciety katalizator, tylny tłumik Asmet, żadnych dodatkowych przeróbek

Czym to jest spowodowane? przepływomierzem, sondą lambda trybem awaryjnym kompa czy innym dziadostwem?

Zgóry dzięki za odpowiedź.


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 21:26 przez pavlick, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2006, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
moze wlasnie to wina wspomnianej sondy, odlacz ja i wtedy zobacz efekt, auto zacznie pracowac na usrednionych wartosciach zapisanych w komputerze wiec jezeli to wina sondy to bedzie choodzilo lepiej.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 08:30 
Karol 540 napisał(a):
moze wlasnie to wina wspomnianej sondy, odlacz ja i wtedy zobacz efekt, auto zacznie pracowac na usrednionych wartosciach zapisanych w komputerze wiec jezeli to wina sondy to bedzie choodzilo lepiej.


Otóż, zupełnie przypadkowo wczoraj zobaczyłem zaślepkę zamontowaną na wlocie do puszki filtra powietrza, wywaliłem i mam zupełnie inne auto ;) na benzynie jedzie świetnie, na gazie nie gaśnie, jest jeszcze moment w którym "ktoś łapie za zderzak" ale delikatnie wyczuwalny, sprawdzę sondę i jeszcze raz sprawdze wszystkie połączenia.
Czy da się "zresetować" komputer ?

BTW: ATF ze spoconego przewódu od zbiornika wspomagania załatwił węże parownik - obieg wody, semperit u gazownika, pół godziny w strefie serwisowej pod makdonaldem i fura jak nowa ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL