BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 20:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 10 czerwca 2017, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Hej,

Trochę utknąłem i potrzebuje małej pomocy.
Odkręciłem cały osprzęt, kolektory wydechowe, łapy oraz skrzynie. Problem jest taki, że cały czas wał trzyma skrzynię. Nie cofałem jej. Liczyłem, że silnik wyjdzie bez wysuwania skrzyni.
Nie mam dźwigu. Używam żaby, rury i pasów. Podnosi się bez problemu, ale blokuje skrzynia. Jak ją rozpiąć od silnika bez odkręcania jej od tyłu?

Swoją drogą ile waży M50? Różne strony podają różne wartości. Od 136kg do 198kg.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 10:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
po co wyjmujesz silnik ?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 11:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Odkrec wal i jazda ze skrzynią. Jak skrzynia trzyma rzn nie odkreciles wszystkiego rozrusznik odkrecony? Oslona zamachowca, odkrecona?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Rozrusznik odkręcony. Wszystko luźno. Silnik trzyma się tylko "w środku" skrzyni. Próbowałem go wyciągnąć do przodu ale nie idzie. Wygląda na to że faktycznie trzeba skrzynie wyjąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 12:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Jesli piec wisi i sie nie opiera, to brecha i sie wysunie walek sprzeglowy z lozyska, bo tylko to moze trzymac. Ale wygodniej znacznie jest bez skrzyni wyciagac silnik. Jak i wkladac go z powrotem. Szczególnie że nie masz sprzetu.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 13:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Nie mogę odkręcić śrub przy skrzyni i przy dyfrze. Czyli wyciągać na siłę? Da radę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 14:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie na sile, tylko z głową, brecha i podważyć, i musi zejść.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 17:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
No tak ale mam teraz taką sytuację że pomiędzy silnikiem a skrzynią jest przerwa na kilka cm a on dalej siedzi. Popieram go za miskę ale dalej siedzi. Problem największy jest taki że skrzynia jest z wałem bo nie mogłem odkręcić śrub na przegubie.
Będę próbował powiększyć szczelinę żeby zrzucić skrzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Dobra dało radę. Wypchnąłem skrzynie długą rurą i podnieśliśmy silnik rurą na pasach. Ważył od cholery i nie zamierzam go potem tak wkładać. Kupię żurawia za 500 zł i będzie prościej.

Najważniejsze było podnosić skrzynie i silnik oddzielnymi podnośnikami żeby wszystko wyszło na wprost. Dzięki są pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 12 czerwca 2017, 13:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Taniej pozyczyc z jakiego warsztatu. Ja kupiłem bo miałem 4swapy tldo ogarnięcia, po 2 latach w garażu sprzedałem dalej.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 12 czerwca 2017, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Będę kombinował bo wkladać to bez żurawia to przechlapana sprawa.
Teraz mam inny problem. Zdejmuje pokrywę łańcucha i okazało się że zapomniałem odkręcić śruby od koła pasowego wału a ona siedzi na 310Nm z tego co wiem. Jako że wał będę wymieniał to chyba podejdę szlifierką i będzie po problemie. Chyba że da się to inaczej odkręcić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 05:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Kolo zmachowe ma otwory do blokad, + pneumat i pojdzie bez zajakniecia

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Chodzi ci o ten mały talerz? Jedna osoba trzyma za to przez blokade a druga odkręca pneumatem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wyjmowanie silnika
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 11:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Poszukaj pod rozruszbikiem plastikowej zaslepki, wkladasz jakie geuby śrubokręt, lub wiertlo pasujace w otwor w bloku i w kole zamachowym,

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL