BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 01:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 16 sierpnia 2015, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
W 2szt M52 miałem podobnie od spodu, od góry było git. Jeździłem, lałem syntetyk i nigdy nic się z tego powodu nie działo.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Panowie Postanowiłem jednak zalać olej 10w60 o płukance nie wspomne i tu pytanie jaki ???

Valvoline vr1 10w60 - i do niego bym się skłaniał tylko że to pół-stntetyk.
SHELL HELIX Ultra Racing 10W60 - ???
Castrol Edge Sport 10W-60 - a tu nie wiadomo na jaki sie trafi ...

Dodam że nie chce wydawać jakiś chorych sum za olej i skłaniam sie do wyżej wymienionych oliw bądz innych rozsądnych propozycji ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 15:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Z jakiego powodu 10W60 ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 16:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
!kuchar napisał(a):
Z jakiego powodu 10W60 ?

Ponieważ letko słychać jeden popychacz na rozgrzanym silniku (na zimnym cicho) pod obciążeniem...Płukanke stosowałem przed zmianą na obecy olej.
Dodam że nagle zaczął stukać ten popychacz tamtej zimy, wiec postawiłem teraz na 10w60 i jeszcze raz te płykanke LM tylko tak 13 minutawą z dwina przygazówkami do 2tys/obr
-M60
-M62 -alpina zaleca takie oleje
-s62-zaleca gmbH (M-power)
Dużo osób leje takie oleje,do cywilnej jazdy.
Co ciekawsze na niemiecko-jezycznych forach dużo osób zalewa tym swoje m60/62 i tłuką je całym rokiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 16:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
z takiego ze ten silnik trzyma tez temp w srodku nie chodzi o plyn, dobrze robisz

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 18:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
pawelos666 A możesz sie wypowiedzieć o wyżej wymienionych oliw ... bądz innych. Chodzi wyłącznie o 10w60

Ps. czy przypadkiem Shell nie jest rekomendowanym dostawcą oleju od 2015 roku dla bmw ??? Zakończyli współprace z Castrolem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 17 sierpnia 2015, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak shell mial umowe z bmw dostarczali oleje do skrzyn biegow zf, jesli chodzi o oleje silnikowe nic mi na ten temat nie wiadomo...

ja mam swoje olejowe fetysze :D i uprzedzenia co do niektorych firm :)
moja lista do tanich nie nalezy, ale na pewno korba nie wyszlaby bokiem :)
FUCHS TITAN PRO RACE S 10W60
MILLERS MOTORSPORT CFS 10W60 ale tylko NT i teraz masz dwie opcje:
CFS 10W60 NT może być ale na codzień starczyłby Ci 5w40 np CFS 5W40 NT oczywiscie jesli brac pod uwage Millersa, to jest NANODRIVE wycisza pamiętaj o tym
VALVOLINE VR1 RACING 10W60 z tanich 10w60 najlepszy wg mnie no ale niestety polsyntetyk
ze zwyklych 10w60 zaryzykowalbym jeszcze jednej firmie i wybral produkt LIQUI MOLY RACE TECH GT1 10W60
a na sam koniec zaufałbym jeszcze jednej firmie TOTAL ale tylko dlatego ze mam z ta firma doswiadczenie 14 rok i chwale ją sobie tak jak VALVOLINE tu polecilbym produkt TOTAL RACING 10W60 niestety jego cena jest wyzsza niz VALVOLINE, z racji slabej dostepnosci u nas
ja osobiscie uwazam, że 5W40 w wolnossących silniakch tego typu wystarczy do zwyklej, szybkiej jazdy :) ale jesli chcesz jesli chcesz koniecznie mega dużą lepkość to Twój wybór, jeszcze jednym tanszym olejem ale juz nie tak bardzo, ktory moglbym polecic bylby FUCHS 0w40 jest to oliwa ktora trzyma lepkosc w wysokich temp i przy bardzo niskich temp, dobry zamiennik dawnego castrola rs sport 0w40, ktorego nie bralo tak jak dzisiejsze castrole 0w40 edge. sprawdzasz normy BMW i MB, ma norme LL-01 BMW i ma norme MB 229.5 i dziekuje wszystko w tej sprawie :) pamietaj, ze zimą "gesty" olej musi sie ogrzac bo też wszystko dzwoni poki silnik jest zimnyi ma chwile ciezko

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 10:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
bawarczyk88i napisał(a):
Valvoline vr1 10w60 - i do niego bym się skłaniał tylko że to pół-stntetyk.

Nie szkodzi, że półsyntetyk to bardzo dobry olej.
bawarczyk88i napisał(a):
Ponieważ letko słychać jeden popychacz na rozgrzanym silniku (na zimnym cicho) pod obciążeniem...

Wymiana oleju na 10W nie jest gwarancją uciszenia szklanek.
PS. LEKKO, nie LETKO - sorry, ale aż oczy bolą ;)
pawelos666 napisał(a):
FUCHS TITAN PRO RACE S 10W60
MILLERS MOTORSPORT CFS 10W60 ale tylko NT

Overkill, czyli innymi słowy - przerost formy nad treścią.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ale juz wymiana na xxW50 xxW60 jest :)
może sprobuj zabawe zaczynajac od:
Fuchs 0w40, Millers CFS 5W40 NT, jezeli nie pomoze to FUCHS TITAN PRO RACE S 10W50
albo po prostu tanie polsyntetyczne Valvoline VR1 masz ich tam kilka, nawet ten 5w50.
zeby nie klepalo to musi byc gesty na goraco, tyle

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Z Valvoline wolałbym 5w50, niż 10W60 - z tego co pamiętam to w karcie ma jakąś żałośnie wysoką temp krzepnięcia (coś pokroju -2X stopni) i to na końcu to raczej nie jest 9... :niepewny:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 15:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Sprawdziłem i jednak jest -45 stopni temp krzepnięcia, więc OK.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 16:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
grabolek363 napisał(a):
Z Valvoline wolałbym 5w50, niż 10W60 - z tego co pamiętam to w karcie ma jakąś żałośnie wysoką temp krzepnięcia (coś pokroju -2X stopni) i to na końcu to raczej nie jest 9... :niepewny:


Nie wiem czy to też dotyczy serii VR1 ale odparowalność (noack) olejów Valvoline jest podobno dramatycznie wysoka - nie wiem ile podaje producent ale w testach wychodzi duzo wiecej (ja tylko czytałem te informacje ale do valvo mnie jakos nie ciągnie bo sa inne duzo lepsze oleje np. te które wymienił pawelos). Tu mozna cos przeczytac na ten temat:
https://czarnepaliwo.wordpress.com

Z drugiej strony duzo osob jeździło na VR 5W50 i zawsze chwaliło, ze np. b30 traci na tym apetyt na olej etc. Dla użytkownika, który ma auto kilka lat i tak to różnicy nie zrobi na szybko... co innego jak ktos jeździ szczególnie zimą krótkie odcinki i gasi silnik, wtedy lipa i na pewno nie wlał bym 5W50.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
ja bym sie sugerowal tym ile czego wcina. jak wcina nie trzyma parametrow tak jak i 0w40 castrola w zdrowych silnikach... czy on paruje? po prostu wcina go 2x wiecej niz innego.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 17:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
A wypowie się ktoś o SHELL HELIX Ultra Racing 10W60... miał ktoś doświadczenie z nim ? ,parametry ma dobre.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 07:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
na Twoim miejscu bym najpierw sprobowal jak silnik reaguje na wyzsza lepkosc i zapodal Total Quartz Racing 10W50, mysle ze bylby to zloty srodek, jakosc/cena i spokojnie bym jezdzil na tym oleju, bo wiem co potrafią... :] placisz tylko 99zl za 5L. w 40oC ma wyzsza lepkosc niz valvoline 5w50 i inne oleje i lepsza plynnosc zimą -45oC, gdzie inne maja kolo -39. to lekarstwo powinno byc ok na "engine dzwona"

edit: napisz czy klepie na zimnym czy na gorącym...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Panowie u kogo w sieci moge kupić olej Liqui Moly mając pewność że towar jest oryginalny ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
pawelos666 napisał(a):
edit: napisz czy klepie na zimnym czy na gorącym...

Jak odpalam na zimnym to totalna cisza, dopiero jak złapie coś koło 60 C to zaczyna być go słyszeć szczególnie w pod obciążeniem silnika.
Jak mocno dam mu po dupie to na chwile jest cicho.
Popychacz zaczął sie odzywać jakieś pół roku temu,(na valvo 10w40 ) wtedy postanowiłem zmienić oliwe na valvo 5w40 przed wcześniejszą płukanką LM, i tu chyba za krótko go płukałem bo 10 min a płukanka byłą na 6 litrów oleju (u mnie 7,5), nic szczególnego nie wyleciało. :/

Wiec dlatego chce spróbować tego 10w60 ( i chyba shella) żeby poprawić mu ciśnienie i lepkość. I jeszcze raz go przepłukać...
Niemcy to leją do m60 i sie nie pie...ą ?

Shell Helix Ultra Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ/CF
ACEA:A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,845
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 218
Wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 24,6
lepkość w 40 st. C: 163
TBN: ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
strasznie k... "gesty" :) wiesz co to jest 24,6cst przy 100oC? to jest 2x tyle ile trzeba... i 2x tyle ile trzeba w 40oC ma. na shellu 10w60 powinienes miec aprobate BMW M, i mozesz lac

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 14:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
No waśnie od 2015 r mają aprobaty bmw M
Ten właśnie Shell Helix Ultra Racing 10W-60 ma jedne z najlepszych specyfikacji ... wiec mówisz że mogę zalać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI" popychacze
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 15:03 
Panowie ale szklanki nie stukaja dlatego ze olej jest zlej jakosci tylko dlatego ze go brakuje na gorze.
Ostatnio upalalem na torze i graly wszystkie, taka symfonia ze szok, wzialem sprawy w swoje rece zdjalem miske wspawalem przegrody i problem zniknal. Silnik stan idealny.

A co do wyboru oleju to wybiera sie pod swoj tryb jazdy.
Np w aucie na tor mam zalane Millers cfs 10w50 a do jazdy na codzien 0w30, a dlaczego?
Dlatego bo 10w50 bedzie smarowal nawet przy temp oleju 130st a jest gestrzy i trzeba go rozgrzac zanim sie zacznie łoić fure.
Dlatego 0w30 bo drugim autem jezdze na codzien, jezdzi nim baba i nikt nie mysli o tym zeby rozgrzewac olej itd. tylko ma dzialac, drugie auto nie jest na tor, nie potrzebuje katowac go az do zagotowania oleju wiec wybralem olej "codzienny".

Oczywiscie jesli chodzi o marke i czy bedzie to 0w30 czy 5w30 itp to juz sprawa indywdualna.

Sama zmiana oleju na drozszy i bardziej markowy szklanek sie nie uciszy, ja w silniku uklad smarownia jest zaebany brudem i syfem to zalanie oleju za milion zlotych nie pomoze. Jedny sposob to robic plukanki co wymiane oleju i liczyc ze w koncu wyplucze sie na tyle ze olej do gory silnika bedzie docieral bez wiekszych problemow (mowa o starych zabitych mułem trupach)

Takie jest moje zdanie.
Moje nastepne zdanie jest takie ze wole zalac do auta mobila co 10 tys niz millersa albo motula co 30tys bo lepiej na tym wyjde. Przy aucie codziennym nie bedzie to mialo najmiejszego znaczenia bo i tak nie dojde w ni do granic smarowania albo gotowania sie oleju bo to auto codzienne. Na torze to juz inna inszosc bo tam olej musi byc najlepszy zeby smarowali mi auto nawet jak temp oleju bedzie olbrzymia i tam juz mobilowi czy innemy badzieiwu bym nie uwierzyl.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL