BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 maja 2010, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 104
Lokalizacja: PRL
Moje BMW: e90 M3
Kod silnika: S65B40 V8-32v
Nie zapominajmy, że nasze bawarki po większości są to egzemplarze z zeszłego wieku. Konstrukcja silników uległa przez ten czas znacznej zmianie... Pisząc, że do bawarek leje się tylko syntetyk - okey zgoda, ale czy producent zakładał użytkowanie auta przez 20 bądź więcej lat? Wątpię ;) Dla większości producentów granica wytrzymałości technicznej to 10-15lat, potem to wszystko możliwe, a najlepiej żeby zezłomować i kupić nowe ;) ... Silnik jako urządzenie mechaniczne ulega z czasem zużyciu, rozszczelnia się, gromadzi się osad, nalot, wyrabiają się tłoki - tego nie unikniesz, możesz co prawda zwolnić bądź przyspieszyć ten proces ale go nie zatrzymasz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 maja 2010, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
jacekmury1 napisał(a):
Ale po co uzywac cos do czegos jak wszystko jest oki :/

zeby bylo dalej oki, zeby zmniejszyc zuzycie silnika.
Takie dopieszczanie auta. Ale to tylko dla chetnych, nie jestem fanatykiem ceramizerow :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 maja 2010, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Squzoff napisał(a):
Nie zapominajmy, że nasze bawarki po większości są to egzemplarze z zeszłego wieku. Konstrukcja silników uległa przez ten czas znacznej zmianie... Pisząc, że do bawarek leje się tylko syntetyk - okey zgoda, ale czy producent zakładał użytkowanie auta przez 20 bądź więcej lat? Wątpię ;) Dla większości producentów granica wytrzymałości technicznej to 10-15lat, potem to wszystko możliwe, a najlepiej żeby zezłomować i kupić nowe ;) ... Silnik jako urządzenie mechaniczne ulega z czasem zużyciu, rozszczelnia się, gromadzi się osad, nalot, wyrabiają się tłoki - tego nie unikniesz, możesz co prawda zwolnić bądź przyspieszyć ten proces ale go nie zatrzymasz...


zgadzam sie w zupelnosci. Ale uwazam ze gdy stac mnie tylko na silnik starej konstrukcji o duzym przebiegu to wydajac przy wymianach oleju 100zl wiecej moge znacznie przedluzyc jego zywotnosc... Tym bardziej ma to sens gdy wymieniam olej raz na rok i 100zl rocznie wiecej nie powoduje u mnie takiego obciazenia jak kupno auta za np 30.000zl

A nastepna sprawa ze stare bawarki z silnikami seriiM, lub V8 M60 to dosyc nowoczesne konstrukcje, nie ustepujace nowym 1.6 16V...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 11 maja 2010, 23:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
To czemu po zalaniu syntetyka coś mi napierdziela w silniku przy odpalaniu i gaszeniu? Czyli ogólnie przy bardzo niskich obrotach, czasem skaczą mi obroty i dzis jak mi spadły w okolice 300 obr to "napierdzielanie" w silniku znów się pojawiło. Kumpel mówi że to może być panewka jesli to prawda to praktycznie syntetyk mi wykończył silnik do końca a jego zadaniem jest robic odwrotnie. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 maja 2010, 08:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 104
Lokalizacja: PRL
Moje BMW: e90 M3
Kod silnika: S65B40 V8-32v
A od kiedy to syntetyk ma za zadanie naprawić silnik? Syntetyk należy lać do dobrych kondycyjnie silników... Widocznie Twój taki nie był i nie trzeba było bawić się w testowanie, bo jak komuś nie wyjdzie to koszta naprawy są większe niż ewentualny zysk w działaniu jednostki napędowej...
Napiszę jeszcze raz, żaden producent nie przewidział użytkowania auta przez 20lat i dłużej, czasem i 15lat to za długo :szok: (wszystko zależy od sposobu użytkowania auta).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 maja 2010, 10:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DaRo25 napisał(a):
o chyba pierwsza negatywna opinia o ceramizerze :przestraszony:


No idealny moment na powstanie kolejnego mitu - ceramizer zabił mi silnik.

ukanio328i napisał(a):
Olej kupowałem w sklepie w którym są tylko oleje i filtry kupiłem 2 bańki po 4 litry Mobil1 5w50


Ale nie jakieś IC czy Fota, prywatny sklepik ?

Pablo325i napisał(a):
A nastepna sprawa ze stare bawarki z silnikami seriiM, lub V8 M60 to dosyc nowoczesne konstrukcje, nie ustepujace nowym 1.6 16V...


No to popłynąłeś :rotfl: Porównywać silnik z serii M do Ecoteca Opla :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 12 maja 2010, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Bobby_Valentino napisał(a):
DaRo25 napisał(a):o chyba pierwsza negatywna opinia o ceramizerze No idealny moment na powstanie kolejnego mitu - ceramizer zabił mi silnik.


jeszce nikomu nie zabil i nie zabije mam nadzieje bo sam chce go uzyc u siebie :rotfl:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 maja 2010, 00:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Sprawa wyjaśniona, to pompa wspomagania tak strzelała dzis zaczela się nawet blokować aż straciłem wspomaganie do końca i strzelanie mineło. Tego samego dnia wymieniałem olej w silniku i pompie, widocznie pompie to na dobre nie wyszło aczkolwiek i tak była już rozwalona bo wyła strasznie ale teraz jest już wszystko jasne. Dzieki syntetykowi cisnienie oleju szybciej mi gasnie i w ogole dziś troche poprzeciągałem autko i zdaje mi się że jest troche żwawsze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 maja 2010, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ukanio328i, a widzisz, syntetyk czy ceramizer silnikowi nie zaszkodzi, za to marny polsyntetyk juz moze do tego doprowadzic. Syntetyk nie naprawia silnika, zmniejsza jego zuzycie i tyle. Syntetyk to nie jest nazwa wyssana z palca, po prostu syntetyk znaczy najlepszy, a nie tylko najrzadszy...
W zime jest on wrecz zbawienny dla silnika przy rozruchu.

Silniki majace czujnik cisnienia w misce olejowej szybko zlapia tam cisnienie i kontrolka zaraz zgasnie, w silnikach ktore maja ten czujnik w glowicy przy podszybiu nie jest juz tak wesolo, czasem trzeba czekac kilka sekund na marnym oleju by zgasl po rozruchu (widzialem na wlasne oczy, wiec wiem co mowie)...

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 maja 2010, 23:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Zgadza sie dobry olej i kontrolka gasnie blyskawicznie jak lac olej to najlepszy ;)

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 14 maja 2010, 23:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Pablo325i napisał(a):
, Syntetyk to nie jest nazwa wyssana z palca, po prostu syntetyk znaczy najlepszy, a nie tylko najrzadszy...



Oczywiście że nazwa syntetyk nie jest wyssana z palca. Nazywa się olej syntetyczny ponieważ jest syntetyzowany , czyli "łączony" na drodze chemicznej.

_________________
Obrazek


Moje Coupe ----> viewtopic.php?f=6&t=74082

E39 535iA ----- > http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 2#p1177672


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
ukanio328i napisał(a):
Dzieki syntetykowi cisnienie oleju szybciej mi gasnie i w ogole dziś troche poprzeciągałem autko i zdaje mi się że jest troche żwawsze


a cykanie szklanek ustało??

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 11:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Właśnie nie ustało :( Wiec czeka mnie prawdopodobnie kosztowna wymiana :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
ukanio328i napisał(a):
aśnie nie ustało Wiec czeka mnie prawdopodobnie kosztowna wymiana

no to w Twym wypadku ten sposob nie zadziałał.
no wymiana szklanek to dosc kosztowny wydatek a jak przy tym dojda jeszcze wałki to juz całkiem sie mozna załamac :zly:

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 15:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
To wałki też mogą być do wymiany? :zalamany: To widzę że ładnie się mogę wykosztować. A te wałki do mojego silnika M52b28 muszą być konkretnie od 2.8 czy mogą być od innego m52 tzn 2.5 2.0 ? Patrzyłem na allegro i za 100zł mozna dostać już jeden wałek. Co do popychaczy to nie widze nowych na allegro tylko używki, jak się zapatrujecie na używki warto kupować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 16:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ukanio328i napisał(a):
Właśnie nie ustało :( Wiec czeka mnie prawdopodobnie kosztowna wymiana :(


to moze rozejrzyj sie nad jakimis uzywanymi czesciami (np z angilka na chodzie), bo kupno kompletnej glowicy (tez np z anglika ktorego mozna sobie odpalic) moze byc trudne, te silniki chyba raczej ludzie sprzedaja w kompletach...
Albo opcja- jezdzenie na obecnym do zajechania i kupno calego zdrowego bloku z glowica...
Niech ktos na prawde ogarniety poslucha/przejrzy Twoj silnik

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 16:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ukanio328i napisał(a):
jak się zapatrujecie na używki warto kupować?

no uzywke to najlepiej z silnika ktory jest w aucie i odpala

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 16:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Pablo325i napisał(a):
ukanio328i napisał(a):
jak się zapatrujecie na używki warto kupować?

no uzywke to najlepiej z silnika ktory jest w aucie i odpala


To pewnie będzie ciężko zrealizować :/ A czy przy wymianie szklanek trzeba zdejmować głowice i potem ją planować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
ukanio328i napisał(a):
A czy przy wymianie szklanek trzeba zdejmować głowice

nie nie trzeba jej zdejmowac.odkrecasz pokrywe zaworow i masz dwa wałki ktorych krzywki uderzaja bezpośrednio w szklanki. leśli krzywki sa już wyrobione to wymiana samych szklanek nic nie da

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 15 maja 2010, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
No właśnie też tak myślałem a mechanik mi powiedział że trzeba zdejmować głowice, że w ogóle dużo roboty i że łatwiej to by było cały silnik wyjąć i go rozebrać. Myślał że jestem młody to głupi i się nic nie znam. Żebym umiał rozrząd ustawić to może sam bym się wziął za wymianę :P A wie ktoś gdzie można kupić nowe popychacze i jaki koszt tego jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL