BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 16:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Klepanie M40, n-ty już raz
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Po pierwsze witam wszystkich ponieważ jestem nowy na forum i nowy jako posiadacz BMW. I tu pojawia się mój problem. Otóż moje BMW e30 318i klepie niemiłosiernie. Prawie jak diesel. Wiem wiem, te tematy już były czyli popychacze, dźwigienki i wałek. Naczytałem się już dużo. Mam za to pytanie czy w autach z uszkodzonymi w/w częściami słychać jedynie coś pod maską? U mnie słychać pod maską, pod samochodem chyba jeszcze głośniej, nawet układ wydechowy nie pracuje równomiernie tylko tak jakoś rytmicznie. Obroty lekko co jakiś czas falują, ale tylko trochę. Powyżej 4,5 - 5tyś tyś obr słabnie. Czyżby aż tak daleko posunięte zjechanie wałka? Przed zakupami chciałbym wiedzieć czy inni też mają takie objawy bo może się okazać że to nie totylko coś poważniejszego. Zaraz po kupnie zmieniłem olej na Mobil 1, półsyntetyk. Czy rozsądne będzie przed "operacją" zalać go pełnym syntetykiem aby go trochę przeczyścić? Poprzedni właściciel przyznał się że ostatni raz olej zmieniał ok 15tyś temu, trasy krótkie i pewnie bez oszczędzania. Oleju nie bierze nic. Auto na gazie, przebieg 250tyś. Pozdrawiam i liczę na pomoc. Dzieki.


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2007, 19:46 przez arkadio666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 15:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
ja mialem walek tak zjechany,ze nie krecila sie wogole powyzej 5500 a od 4200 byla bardzo slaba.A te cuda z wydechem to tez od tego bo jak popychacze i cala reszta sie posypala to silnik ma problemy w wydalaniem spalin i sie dusi. Wymienisz hydraulike i bedzie cacy (koszt ok. 1400pln) :kwasny:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Mam dokładnie tak samo. Powyżej 4,5 - 5 tyś obr/min auto już przestaje jechać. Ale 1400 to chyba przesada. Na allegro komplet można za ok 900zł kupić plus ewentualnie rozrząd jakieś 250


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 21:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Rozwiązanie problemu:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=774

Do m40 tylko lej pełny syntetyk 5w40 jak nie chcesz nawrotu klepania i zmulenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 00:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
ale dojdzie Ci wymiana oleju,filtra no i przecież samo sie nie zrobi-nie??? Dobra niech 1300pln-ów bedzie-lepiej? a 900 to nie wierze blizej 1000.POZDRO

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Co do 5w40 to mam zamiar taki zalac bo teraz nie bierze oleju wogole to moze bedzie git. A olej zmieniac przed czy po? Moze lepiej przed zeby przyszle szklaneczki od razu sie kąpały w tym co trzeba? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 08:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No to przeciez jak wymienisz przed to i tak bedziesz musial go zlewac jak bedziesz wyciagal walek (tak mi sie chyba wydaje)...po wymianie zalejesz swiezynke olejek i bedzie dobrze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
A mi się wydawało że jak się robi góre to nie trzeba oleju upuszczać? Ale ja tam się nie znam.... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ja tez nie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 06:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Panowie a ja znalazłem tańszy sposób,aukcja znajdowała się tu:
http://www.allegro.pl/item180525635_m40 ... prawa.html
Na 12 maja jestem umówiony na wymianę ,rozmawiałem z kilkoma gościami i z teoria to jest tak że powinno byc nawet lepiej od orginału,otóz tak jak tam facet pisze-szlifuje i wygładaza falkę dźwigni,to zbiera jakieś 0,7 mm i dorabia pod popychacz podkładkę aby pracował w swoim zakresie pracy,wałek szlifuje na krzywce(dokładnie jej góra)co powoduje o ułamek sekundy wczesniejsze otwarcie i o ułamek sekundy późniejsze zamknięcie zaworu,co wg teorii spowoduje lepsze napełnianie powietrzem i lepsze opr óznianie ze spalin.Pod łebek zaworu dorabia nową pchełkę też podwyższoną o 0,7 mm,więc wszystko wraca do pracy w swoich podstawowych zakresach docisku.No i cena -teraz jest 220 ,z facetem trzeba się umówić ,mówi że może zrobic nasze części i odesłac ale to jakieś 2tygodnie z autem "na klockach"więc wolę pojechać,to bedzie jakieś 250km ode mnie ,ale facio za wymianę bierze 50zeta a u nas mechaniory chcą od 200 do 400,w sumie wymieniłbym sam,ale zawsze bałem się ustawiania rozrządu :zawstydzony: Więc wyjdzie z dojazdem 500 i cały rozrząd zrobiony- i dalej zostaje orginalny wałek i dźwigienka BMW a nie podróba.Ja się zdecydowałem i po 12 maja dam znać jak to wyszło,pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
No to bedziemy czekac az sie podzielisz uwagami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Wszystko pieknie ale... Wszystkie te elementy sa fabrycznie utwardzane powierzchniowo na glebokosc okolo 2,5 mm.
Zeby to pochodziło wiecej niz 4 miesiace (na tyle daje on gwarancje) trzeba by je ponownie utwardzic. W gre wchodzi nawęglanie lub zeby zrobic je niezniszczalne to azotowanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
I wyjdzie na to, że i tak za kilka miesięcy komplecik do kupienia :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
I nawet jesli sa utwardzane na około 2,5mm to zeszlifowaniu a właściwie spolerowaniu ulega warstwa 0,7mm,w najgorszym wypadku milimetr,więc i tak zostaje jeszcze 1,5mm utwardzenia a kto mi zagwarantuje ,że dzwigienka firmy xxx ma przynajmniej te 1,5mm utwardzenia?Bo z tego co wiem nikt na tym forum nie wymienia na orginał BMW tylko na zamienniki-i wtedy komplet z allegro wychodzi owszem 900zł,bowiem orginał na serwisie taki jak na pierwszy montaż przekracza po zniżkach cenę 4000 i to grubo!!Wiem bo pytałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Tomcio_e36 napisał(a):
I nawet jesli sa utwardzane na około 2,5mm to zeszlifowaniu a właściwie spolerowaniu ulega warstwa 0,7mm,w najgorszym wypadku milimetr,więc i tak zostaje jeszcze 1,5mm utwardzenia .


Mowisz teraz o nowych czy uzywanych czesciach?
Jesli o uzywanych to gwarantuje Tobie ze jesli juz zaczyna klepac, to walek i krzywki sa tak zorane ze te 2.5 mm to juz dawno pływa w oleju :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
No nic Norbitor dzieki za rady ale jednak zaryzykuję zresztą muszę bo tak dalej już nie pojeżdżę.I obiecuję że dam znać-a poza tym ludzie czasem więcej wydają na np jakies tjuningowe gadżety ,a mnie goła regeneracja wyjdzie 220zeta,więc spróbuje,i dam znać jak to chodzi-mój złom teraz nie wkręca powyżej 4500 a na wolnych telepie już całym autem,więc trza to robić.I nawet jak to padnie po roku to i tak warto,pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
U mnie tez telepie autem ;) A jak jade to nie słysze basowego tłumika tylko tetetetetete......! Z tym że ja chyba zainwestuje w nowy komplet (moze nie oryg. BMW ale zawsze). Troszke wstyd mi takim jezdzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 18:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Tomcio_e36 napisał(a):
No nic Norbitor dzieki za rady ale jednak zaryzykuję zresztą muszę bo tak dalej już nie pojeżdżę.I obiecuję że dam znać-a poza tym ludzie czasem więcej wydają na np jakies tjuningowe gadżety ,a mnie goła regeneracja wyjdzie 220zeta,więc spróbuje,i dam znać jak to chodzi-mój złom teraz nie wkręca powyżej 4500 a na wolnych telepie już całym autem,więc trza to robić.I nawet jak to padnie po roku to i tak warto,pozdrowionka


:14:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 06:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Witam.Mam ten sam problem. M-40 Klepanie i Strata Mocy .

Komplet FEBI u STONE1 kosztuje ok 960 zl z magistrala nowa , moj mechanik znajomy robi mi to za 150 zl , rozrzad juz wymieniłem takze koszt to ok 1100 zl , w zależności ile mechanik wezmie, Ja mam o tyle dobrze ze moj kumpel na codzien pracuje w serwisie BMW i troche sie zna.

Mam tylko pytanie. Mianowicie Mam zalany teraz polsyntetyk 10w40 TEXACO i taki tez chce zalac po remoncie, bo bierze mi troche olej ( ok 1.5l na 10000km ) i zastanawiam sie czy wlac pełny syntetyk?? Bo miałem juz raz przeboje ze koles mi wlał do tego auta mineralny, ja po 2000 tys wlałem poł syntetyk, i teraz mam tego skutki wałek dzwgieinki i popychacze szlak trafił, CZY jak wymienie komplet i zaleje nowym olejem 10w40 To nic sie nie stanie?? POMOCY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 08:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
...tak sobie czytam o tych problemach z wałkami i ciekaw jestem w czym jest problem... ? :niepewny: przeciez to juz niejest przypadek, że tam w kilku modelach się wałek wytarł,przeciez to wada technologiczna jak byk bo na tym chociażby forum takich pechowych użytkowników tych silników jest conajmniej kilkunastu pewnie.... przeciez to nie jest normalne.. poprzednio jak byłem właścicielem audi i przez kilka lat siedziałem na forum audi to sie nie spotkałem z podobnym problemem czy to w nowych audi czy to starych prawie zabytkowych egzemplażach... nie było takiego problemu .. były inne bolączki ale nie wycieranie wałków :zdziwko:

przeciez technologia podobna, oleje podejrzewam że te same , użytkownicy chyba o podobnej kulturze technicznej więc o co chodzi , czemu te wałki tak padają ? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL