BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 10:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 275
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Tomcio_e36 napisał(a):
trząsł się straszliwie na wolnych obrotach

Od niedawna moja bumcia trzesie sie okrutnie,jak stary diesel ,dodam,ze klepie mi rozrzad.Mojew pytanie :czy te drgawki sa od klepiącego rozrzadu?w piatek odebralem od mechaniora auto bo wymienial lozysko w tylnim kole i od tego momentu wszystko sie trzesie nawet na wyzszych obrotach.A ze dwa tygodnie temu zmienilem olej z 10W40 na 15W40,czy ktoś wie co sie dzieje?

_________________
NO PAIN NO GAME


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2007, 10:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
A po co zmieniałes na 15w40?? do tego silnika nie leje sie takiego oleju, ja miałem to samo. Koles wlał 15 w 40 bo duzy przebieg, po 2 miesiacach zatkało magistrale i wałek szlag trafił. Wydałem 1200 zl na remont hydrauliki i leje 10w40 , teraz chodzi ładnie i sie nie trzesie. Jedz do dobrego warsztatu niech zdejma ci pokrywe i ocenia jak silnik wyglada. wtedy bedziesz wiedział co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
lolek1 napisał(a):
...tak sobie czytam o tych problemach z wałkami i ciekaw jestem w czym jest problem... ? :niepewny: przeciez to juz niejest przypadek, że tam w kilku modelach się wałek wytarł,przeciez to wada technologiczna jak byk bo na tym chociażby forum takich pechowych użytkowników tych silników jest conajmniej kilkunastu pewnie.... przeciez to nie jest normalne.. poprzednio jak byłem właścicielem audi i przez kilka lat siedziałem na forum audi to sie nie spotkałem z podobnym problemem czy to w nowych audi czy to starych prawie zabytkowych egzemplażach... nie było takiego problemu .. były inne bolączki ale nie wycieranie wałków :zdziwko:

przeciez technologia podobna, oleje podejrzewam że te same , użytkownicy chyba o podobnej kulturze technicznej więc o co chodzi , czemu te wałki tak padają ? :zdziwko:
mi też padł , poprostu , musze to powiedziec ale bmw to lipa. wszystko drogie jak cholera .... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Ciekaw jestem jak Tomek ci sie E30tka sprawuje do dzis, bo troche czasu minelo i jakies opinie moglbys wyrazic, bo czeka mnie to samo a za 200 zl to warto sprobowac opisz co i jak i jakies namiary daj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 17:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Czy wie ktos cokolwiek o Tomku ktory robil walek u tego kolesia niedaleko Lodzi :?:

ma ktos moze kontakt do niego bo jestem ciekaw jak ten dobry efekt dlugo sie utrzymuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Klepanie M40, n-ty już raz
PostNapisane: 27 marca 2015, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Moje BMW: e30
Kod silnika: m40b18
Garaż: e30 touring ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149131
A więc w mojej m40tce rozwiązałem problem klepania popychaczy , u mnie sprawa wyglądała tak wymieniłem olej po tej właśnie wymianie oleju rozpoczęło się klepanie góry , więc pierwsza myśl słaby olej zalałem (z tego co się własnie naczytałem to po wymianie oleju właśnie bardzo dużą ilości osób klepały m40tki)
Zalałem silnik jakimś tam olejem GM z beczki 10w40 za pierwszym razem , a więc od razu zmieniłem na vavoline 10w40 , na tym olej silnik lepiej chodził miał trochę lepszą kulturę pracy , albo mi się po prostu wydawało :rotfl: , ale popychacze dalej klepały.
Pomyślałem że mam słabe smarowanie głowicy więc zabrałem się za podstawę filtra olejowego ponieważ miałem tam do wymiany uszczelkę ( a dokładnie z tego co się okazało oring) , po zdjęciu podstawy to co zobaczyłem w jednym kanaliku tyle syfu (coś w stylu smaru) , nowy olej musiał wypłukać ten cały syf i został właśnie na tym kanaliku i nie dotarł do filtra olejowego i było słabe smarowanie głowicy , Złożyłem wszystko do kupy i problem z klepaniem ustał :super:

Także myślę że wielu osobą pomoże ten post bo nie znalazłem rozwiązania a przeczytałem dość dużo i sam musiałem dojść , także jak ktoś ma problem właśnie po wymianie oleju z klepaniem to polecam zajrzeć :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL