BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 07:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 17 lutego 2011, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam, pisze z telefonu takze sory za bledy. Mam problem w odpalaniu auta. Czujnik temp. Cieczy juz nowy zalozylem i nic to nie dalo. Wymienilem tez przeplywke, filtry paliwa i powietrza i caly uklad zaplonowy zaczynajac od palca rozdzielacza konczac na swiecach. Przychylam sie ku krokowemu. Moze przepuszcza zla dawke powietrza dlatego nie mam automatycznego ssania, czyscilem go dokladnie z 5 razy i nic. To tak gdy krokowy jest podpiety to siknikiem telepie na wolnych obrotach, przydlawia sie, jak odepne wtyczke krokowemu to silnik zaczyna pracowac rowno i nie przydlawia sie. Juz sam nie wiem co mam robic, wszystko wsjazuje na ten krokowy ale chce znac wasze zdanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 17 lutego 2011, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
masz jak podmienic gdzie mieszkasz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 17 lutego 2011, 22:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Wlasnie nie mam jak podmienic;-( jestem z okolic mszany, nowego sacza,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 17 lutego 2011, 22:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jest coś takiego jak przekaźnik przepustnicy. musi podawać sygnał "przepustnica zamknięta". Może się uszkodził u Ciebie? albo przepustnica nie domyka się w 100%?

powinno być tak że w momencie kiedy przepustnica się zamyka słychać cichutkie kliknięcie (tylko na zgaszonym motorze usłyszysz).

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Przepustnica jest zamknieta dobrze, slychac klikniecie bo sprawdzalem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
wladekkow napisał(a):
jest coś takiego jak przekaźnik przepustnicy. musi podawać sygnał "przepustnica zamknięta". Może się uszkodził u Ciebie? albo przepustnica nie domyka się w 100%?

powinno być tak że w momencie kiedy przepustnica się zamyka słychać cichutkie kliknięcie (tylko na zgaszonym motorze usłyszysz).



Przepustnica jest na potencjometrze zrobiona nie ma tam włacznika zamkniecia jest rezystancja niska i z kontem otwierania przepustnicy wzrasta trzeba podpiac miernik miedzi 1 a 2 pin i zobaczyc czy reguluje rosnie ze wzrostem konta otwarcia i od jakiej wartosci startuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 08:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Kolego jezeli masz silnik 1,8 to na 99 % masz zepsuty regulator cisnienia paliwa ktory jest z przodu listwy wtryskowei.Napewno przepuszcza paliwo do węzyka.Zdejmij węzyk i zobacz czy nie leci paliwo.Ja tak miałem i zaden mechanik nie wiedział.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 09:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
w m40 nie ma potencjometru tylko przekaźnik. ma 3 możliwe stany - przepustnica zamknięta, przepustnica 100% otwarta i przepustnica otwarta od 1% do 99%. W nowszych silnikach był potencjometr (na oewno m50, m43 być może też)

A to że klika to dobrze tylko pytanie czy sam przekaźnik działa jak trzeba. Poszukaj jakie powinien mieć wartości przy pomiarze i sprawdź czy działa ok. Oczywiście inne możliwości pisane przez kolegów też możliwe.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 09:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Regulator cisnienia zmienialem 3 miesiace temu bo lalo mi paliwo do filtra powietrza, nie moglem wogole odpalic samochodu, po wymianie regulatora objawy ustapily, wszystko ok. Przez ten wezyk nie leje mi paliwa, tzn przy wlaczonym silniku jak zdejme wezyk z krocca przepustnicy to nic nie leci. A co do tego krokowego to nie on? Bo teraz jezdze z wylaczona krokowka bo jak ja wlacze to nie da sie jezdzic, gorzej sie rusza z miejsca, obroty jak sa na 900 to jak nagle gazu dodam to pierdnie sobie w filter, jak odlacze krokowy to wszystko ustepuje, tylko wiadomo silnik pracuje na awaryjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 09:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
wladekkow napisał(a):
w m40 nie ma potencjometru tylko przekaźnik. ma 3 możliwe stany - przepustnica zamknięta, przepustnica 100% otwarta i przepustnica otwarta od 1% do 99%. W nowszych silnikach był potencjometr (na oewno m50, m43 być może też)

A to że klika to dobrze tylko pytanie czy sam przekaźnik działa jak trzeba. Poszukaj jakie powinien mieć wartości przy pomiarze i sprawdź czy działa ok. Oczywiście inne możliwości pisane przez kolegów też możliwe.



kolego a ja mierzyłem swoja przepustnice i jest podpieta do niej wtyczka z trzema pinami i jest oparty własnie na rezystancji a nie przekazniku przekonaj msie sprawdz robiłem to u siebie i silnik tez M40 1. 6 robiłem to namacalnie :) :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 09:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
rezystancja wzrasta nie pamietam od jakiej wartosci ustawiałem to na podpietym omomierzu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 09:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
Wszystkie silniki benzynowe w BMW oparte na wtrysku paliwa posiadają czujnik położenia przepustnicy. Wyjątkiem są gaźniki oprócz Ekogaźnika, który również taki czujnik posiada, ale jego w tym temacie pomijam.

Zadaniem tego czujnika jest wysyłanie sygnału do sterownika silnika o zamkniętej przepustnicy lub całkowitym otwarciu, a w nowszym rozwiązaniu wysyłanie informacji do sterownika o danym położeniu przepustnicy.
Pisze tu o dwóch różnych typach czujników, których zmiana nastąpiła w modelach na przełomie 88 roku.
Silniki M10, M20, M30 i M40 ale tylko w modelach E30 oparte są czujniku typu switch. Sygnalizuje on pełne zwarcie na jednym obwodzie (nóżki 1 i 2) przy zamknietej przepustnicy i na drugim obwodzie (nóżki 2 i 3) przy całkowicie otwartej przepustnicy.
Pozostałe nowsze silniki zaczynając od E30 z silnikami "is" posiadają czujniki oparte na potencjometrze.
Mają one również trzy wyprowadzenia

Obrazek
Całkowita oporność czujnika wynosi około 4000 om (nóżki 1 i 3)
Przy zamkniętej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 800-1200 om (nóżki 2 i 3).
Przy otwartej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 3200-4800 om (nóżki 2 i 3).

Dobrze jest także zmierzyć napięcia.
Napięcie pomiędzy nóżkami 1 i 3 ma wynosić 4,75-5,25 Volta.
Na nóżkach 1 i 2 przy zamkniętej przepustnicy 0,15-0,95 Volta.
Na nóżkach 1 i 2 przy otwartej przepustnicy 4,75-5,25 Volta.

Jednak najwiekszym problemem tych czujników jest wycieranie sie węglika oporowego, gdzie w postaci sproszkowanej zapyla płytkę potencjometra i powoduje błędne oporności.
Po sprawdzeniu oporności w obu pozycjach przepustnicy zalecam także zmierzenie płynnego wzrostu i spadku oporności w trakcie powolnej i płynnej zmiany położenia przepustnicy, czyli dodawania gazu i odejmowania.

Następnym problemem jest ustawienie samego położenia przepustnicy.
Każda przepustnica posiada śrubę zderzakową i jest ona po to, aby przesłona przepustnicy w pozycji maksymalnego zamknięcia nie zacinała się. W taki sposób należy ją ustawić, żeby przesłona była całkowicie zamknieta, a śrubką podkręcamy tylko o tyle żeby nie dochodziło do zakleszczania się przesłony w otworze wlotowym przepustnicy.

Czujniki starszego typu, otwory mocujące posiadają z możliwością regulacji czujnika. Dzięki temu możemy ustawić czujnik w takim położeniu, aby przy pełnym zamknięciu przepustnicy zwarł styk odpowiedzialny za sygnał o jej zamknięciu.
Czujniki nowszego typu takiej możliwości nie posiadają. Są one w sposób stały przykręcane do przepustnicy, a tolerancja w opornościach umozliwia nam jego właściwe położenie.

Czujnik położenia przepustnicy odpowiedzialny jest za wysyłanie sygnałów do sterownika silnika o połóżeniu przesłony przepustnicy. Jest to ważna informacja dla sterownika, która decyduje o obrotach biegu jałowego, w pewnym sensie o położeniu pedała gazu, a wywiera on ogromny wpływ na informacje o obciążeniu.

Niesamowite :!: Skromny sobie czujniczek a tyle pisania :roll:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 10:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja się opieram na książce "sam naprawiam" co potwierdzam własnymi pomiarami w swojej e30 m40b16. Opisany jest tam tak jak pisałem powyżej.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
tak ale e30 a kolega ma e36

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 13:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no ale m40 to m40 chyba nie?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
A wiec zobacz element nr 2 w e30 i e36 silnik m40
E 30
Obrazek


E36

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 15:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
[b]Bobiszon[\b] dziekuje ci za wyczerpujacy artykul:-) z tego co napisales zaczynam powaznie traktowac ten czujniczek, pewnie dlatego ten czujnik w aso jest taki drogi. Pozycze zaraz voltomierz od kumpla i pomierze, te wartosci co podales w voltach, to maja byc takie same u mnie w silniku 1.8 m40 e36? A co do tego krokowca to dalej podrecze i zapytam czy u mnie jest popsuty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Pomozcie na tym mierniku mam pomiar omow opornosci i w tych omach mam kilka opcji do wybrania- 2000k , 200 k , 20k, 2000 , 200
na ktora z tych opcji mam przestawic miernik? Bo sie nic nie znam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
I tak pomierzylem i:
zamknieta przepustn:
-przy opcji 20k to wartosc byla 4,35
-przy 200k to 04,3
-przy 2000k to 004
otwarta na max:
-przy 20k to 1,12
-200k to 01,1

silnik krokowy:
-prz 20k to 0,01
-przy opcji 2000 to 008
-przy 200 to 12,1

juz nie wiem jak to mierzyc, mierzylem wszystkimi sposobami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] popsuty silnik krokowy
PostNapisane: 18 lutego 2011, 22:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
miernik nastawiasz na 2000 om i sprawdzasz tak jak pisze
przy otwartej przepustnicy musisz zmienic zakres na wyzszy bo ten jest tylko do 2000 om



Całkowita oporność czujnika wynosi około 4000 om (nóżki 1 i 3)
Przy zamkniętej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 800-1200 om (nóżki 2 i 3).
Przy otwartej przepustnicy oporność ma wynosić pomiędzy 3200-4800 om (nóżki 2 i 3).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL