BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 14:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 318i 88r
Kod silnika: m40
Witam !

Po pierwsze chciałem się przywitać, mój pierwszy post na forum :cool: Niestety dalej już nie jest tak miło. Od paru lat mam BMW e30 z silnikiem m40 1.8, ale od trzech tygodni stoi pod blokiem i żaden ze znajomych mechaników nie jest w stanie powiedzieć mi co się dzieje... mianowicie :

Auto strasznie nie równo chodzi, obroty podczas postoju skaczą mi od 0,6 do powiedzmy 1,5 tyś ( myślałem że to silnik krokowy ale on jest ok), żeby tego było mało czasami nie wkręca się na obroty, tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Co bardziej dziwne raz mogę przejechać 30km i nic a raz nie mogę wyjechać z osiedla bo strasznie ją przerywa. Dodam że wymieniłem kopułkę, palec zapłonowy i świece ( wszystko firmy bremi ), sprawdzałem iskrę i jest na wszystkich kablach a autko dalej nie chce jeździć.... może być to spowodowane przez przepływomierz albo sondę lambda ? Tak mówił jeden ze znajomych ale nie chcę narażać się na jakieś duże koszta i wymieniać rzeczy których nie trzeba...

Pozdrawiam!

_________________
E30 z wyboru nie z przymusu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 14:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
Kolego podłacz ja pod komputer taka diagnoza to koszt około 70 zł a unikniesz wydatków ze zmiana poszczególnych elementów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 14:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Galczeski napisał(a):
może być to spowodowane przez przepływomierz albo sondę lambda ?

Stawiam na przepływomierz - spróbuj podmienić na chwilę z innego auta, może ktoś z forumowiczów jest na miejscu i Ci pomoże ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 15:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e30 318i 88r
Kod silnika: m40
Witam!

Podpinałem pod komputer u znajomego ostatnio i wyskoczyła sonda lambda ( muszę się przyznać że za bardzo się na tym nie znam) z tym, że wydaje mi się to raczej mało prawdopodobne... dzisiaj albo jutro postaram się podpiąć jakiś przepływomierz i najwyżej napisze wam z jakim skutkiem.

Dziękuje i pozdrawiam.

_________________
E30 z wyboru nie z przymusu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 19:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
walczyłem kiedyś z takim bólem :mur: w moim przypadku był za mocno wytarty wałek rozrządu. aczkolwiek podobne objawy były w M43 wina leżała po stronie prze pływki. a masz w tym gazociąg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Kłopoty z Silnikiem m40
PostNapisane: 22 lutego 2011, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
Jeśli nie wkręca się na obroty to pewnie wałek sam to przerabiałem w m40 również trzęsło budą ale dopiero po dodaniu i puszczeniu gazu

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL