Betty Swalloks napisał(a):
....
Dziwne jest to ze raz stukot jest silniejszy a raz prawie zanika, występuje tylko na rozgrzanym silniku i jest to raczej delikatne postukiwanie. W zakresie obrotow 2-3tys jest charakterystyczne klekotanie panewek ale teznie ma tragedii, mniej wiecej tak jak w polonezie
Slyszalem legendy o mocnych "dolach" tych silnikow i mam pyrtanie czy przy tym przebiegu panewki mogly sie skonczyc?
Panewki mogą się skończyć przy każdym przebiegu - wszystko zależy od tego jak auto było użytkowane i serwisowane, BMW montuje nawet czujnik poziomu oleju - żeby przypadkiem kierowca nie przegapił jego zbyt małej ilości w silniku, ale wyłącznika zapobiegającego głupocie użytkownika już nie. Nigdy nie wiesz kto jeździł autem przed Tobą, wiec lepiej dmuchać na zimne.
Na Twoim miejscu, to na początek zmierzyłbym ciśnienie oleju w różnych warunkach, bo skoro wyraźnie słyszysz klekot panewek (jak w Polonezie), to znak żeby potraktowac sprawę poważnie bo jak wiadomo, bez sprawnych panewek silnik po prostu przestaje działać...