BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 18:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 20:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
Witam, mam zawieszenie eibach pro line i amortyzatory sachs eibach, i chcę podnieść auto bo denerwuję mnie przecieranie na progach zwalniających i nie mogę do garażu wjechać przez próg, i ogólnie chciał bym ciut bardziej miękko. Kupiłem auto z tym zawieszeniem, że amortyzatory mają po 74% wszystkie moje pytanie brzmi czy mogę do nich założyć zwykłe sprężyny?? Czy amory też muszą być dłuższe? Na marginesie chętnie sprzedam ten zestaw co mam aktualnie , aa opony mam 225/45/17 i chciałem 16cali ale do 330nie wchodzą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 20:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
eibach pro kit moim zdaniem ma identyczna charakterystykę jak zwykłe sprężyny, nie odczujesz zbytnio różnicy po zamontowaniu ORI sprężyn. Chyba że delikatnie na wysokość, ale to raptem teoretyczne 20mm

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 21:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
A czy wrzucenie seryjnych amortyzatorów zmiękczy zawieszenie?:) i czy będą pasować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Zywiec napisał(a):
eibach pro kit moim zdaniem ma identyczna charakterystykę jak zwykłe sprężyny, nie odczujesz zbytnio różnicy po zamontowaniu ORI sprężyn. Chyba że delikatnie na wysokość, ale to raptem teoretyczne 20mm


"Zestaw Pro-Kit obniża punkt ciężkości auta i zmniejsza pochylenia karoserii przy przyspieszaniu, pokonywaniu zakrętów czy też hamowaniu."

Natomiast co do amortyzatorów - nie wiem jaki dokładnie model masz, bo eibach sprzedaje sprężyny z amorami bilstein i nie ma zestawu eibach + sachs, więc albo masz sachsy zamiennik OEM"a albo też zamiennik OEM"owego m technika, a poza tym masa amortyzatorów nawet w odmianach "sport" ma taki sam skok jak OEM. Dopiero jakieś bardziej wyczynowe wersje i gwinty mogą się różnić w tym zakresie. Rozmawiałem z jednym specem od amorów i mówił, że po pierwsze sprężyny, które zbijają 2 czy 3 cm idzie stosować w amorach ze standardowym skokiem. Nie wiem ile zbija u Ciebie ten setup sprężyn, bo różnie to bywa w różnych modelach, u mnie zdjęło chyba 3 cm. Po drugie sprężyny eibacha prokit i sportline są przystosowane do seryjnego skoku amora, bo ich długość jest porównywalna do OEM'u - nie wiem jak to jest osiągane faktycznie w procesie produkcji, ale po prostu część zwojów zgina się "szybciej" i dzięki temu uzyskujesz obniżenie i utwardzenie, a zarazem sprężyna nie gubi amortyzatora przy mocnym odbiciu, bo prostując się ma podobną długość jak OEM.

Podsumowując jeżeli chcesz podnieść auto to musisz zmienić sprężyny, a co do amorów to jak wspomniałem - wg mnie masz albo zamiennik OEM'owej serii i nic tutaj nie polepszysz albo to zamiennik OEM'owego m technika i wtedy możesz po prostu wymienić je na amory od standardowego zawieszenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 22:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie ma czegoś takiego jak Eibach Pro-Line.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 23:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Tomek napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak Eibach Pro-Line.



A nie zauważyłem tego błędu u OP'a i tak samo można powiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak amortyzator sachs eibach, ale będę miły i podpowiem, że czarne sprężyny to prokit, a czerwone to sportline przy czym te drugie bardziej obniżają auto i są twardsze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 07:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
Ok, sory za błąd, to mam eibach pro kit , i dzisiaj postaram się dodać zdjęcie naklejki amortyzatora i zobaczycie co tam piszę bo ewidentnie są loga eibach i sachs :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 08:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
Już znalazłem mam takie amortyzatory jak na foto
http://www.christopherkriens.com/share/ps1.jpg
Czy podejdą do nich zwykłe sprężyny? I czy są to jakieś twardsze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Obecny katalog eibacha przewiduje wyłącznie setupy z amorami bilstein. Co do sprężyn to wedle informacji od producenta w przypadku tego auta obniżenie to:
1) przód - 30 mm
2) tył - 20-25 mm

a więc powrót do sprężyn OEM podniesie Ci przód o 3 cm co jest już widoczną podbitką w górę.

Co do amorów to ciężko o nich znaleźć jakieś szczegółowe info, bo nie ma już ich od dawna w ofercie eibacha, ale z ogólnych informacji po forach wynika, że to mówiąc kolokwialnie wersja "sport", a więc amor, który ma bardziej sportową charakterystykę niż sachs zastępujący OEM. Co do amorów OEM albo zamienników OEM'ów to jak wspomniałem - prokit i sportline mają podobną długość jak OEM, a więc są przeznaczone do amorów z podobnym skokiem jak OEM. Subsumpcja powyższego daje wniosek, że tak - do tych amorów można dać sprężyny o specyfikacji OEM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 10:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
Wielkie dzięki za obszerną odpowiedz, widać że masz pojęcie o czym piszesz:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 14:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
A mam jeszcze jedno pytanie, czy moje sprężyny eibach mogą być już zużyte i siadły niżej niż powinny?? I już nie tłumią nierówności dobrze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
CywkA napisał(a):
A mam jeszcze jedno pytanie, czy moje sprężyny eibach mogą być już zużyte i siadły niżej niż powinny?? I już nie tłumią nierówności dobrze?



Żeby nie powielać teorii specjalistów wklejam link z krótką, ale klarowną odpowiedzią.

http://www.motofakty.pl/artykul/jak-sprawdzic-sprezyny.html

Ustal prześwit jaki auto powinno mieć jako OEM w określonych punktach na określonym obciążeniu. Odejmij do tego z przodu 30 mm, a z tyłu 20-25 mm (zgodnie z tym na jakie obniżenie wskazuje eibach) i porównaj z tym co ustalisz w rzeczywistości. Jeżeli będzie niżej niż to co powinno być skutkiem obniżenia sprężyn prokit to sprężyny są do wymiany. Oczywiście nie mówimy o różnicach typu 1-2mm, a 5-10 mm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 14:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
tylko takie mierzenie to jest też zależne od opon, ciśnienia w nich, rozmiaru itd. Ponadto różne mogą być poduszki amortyzatorów, moze ktoś kiedyś wsadził z e36 i juz te przwie 10mm nizej będzie stał. Dodatkowo różne silniki różnie siadają, różne są wagi auta pod obciazeniem

jeśli faktycznie wysokość przeszkadza nie ma innej opcji jak wrócić do oryginalnych sprężyn. Ja uważam że eibach pro kit jest bardzo optymalny i da sie nim śmiało jeździć bez stresu

można zastosować też podwyższające podkładki pod sprężyny

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Sylwek_ch napisał(a):
tylko takie mierzenie to jest też zależne od opon, ciśnienia w nich, rozmiaru itd. Ponadto różne mogą być poduszki amortyzatorów, moze ktoś kiedyś wsadził z e36 i juz te przwie 10mm nizej będzie stał. Dodatkowo różne silniki różnie siadają, różne są wagi auta pod obciazeniem

jeśli faktycznie wysokość przeszkadza nie ma innej opcji jak wrócić do oryginalnych sprężyn. Ja uważam że eibach pro kit jest bardzo optymalny i da sie nim śmiało jeździć bez stresu

można zastosować też podwyższające podkładki pod sprężyny



Ależ oczywiście i dlatego procedura serwisowa i pewnie też manual bentley'a opisują jak to zdiagnozować poprzez dokonanie określonych działań.

Co do podkładek to nie polecam, bo tak jak wspomniałem - prokit ma długość identyczną jak sprężyna OEM (wiem, bo sam mam) i nie jest przeznaczony do amorów z krótszym skokiem, a taka podkładka działa podobnie jak amor z krótszym skokiem. Auto może trochę się podniesie, ale będzie twardsze, a OP w 1 poście napisał, że chce żeby było bardziej miękko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 20:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Że co? Pro-kit jest wyraźnie krótszy i najlepiej do tego dawać sportowe amory, też wyraźnie krótsze niż seryjne.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] wywalenie zawieszenia eibach
PostNapisane: 24 czerwca 2017, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Porównywałem z zużytym OEM'em i nie było praktycznie różnicy jeżeli mowa o modelu do E60, ale też podkreślam, że wcześniej pisałem, iż długości są podobne. Może nazbyt dosadne było to "identyczne". Tutaj obrazek porównujący jak to wygląda z perspektywy "nówek" w vw, a więc jakieś 5-6% różnicy:

Obrazek


Przy okazji warto podkreślić, że nie ma reguły, bo różnice w długościach mogą być różne. Nie ma tutaj sztywnej reguły, że sprężyna prokit jest zawsze krótsza o wartość X. Jeżeli przy E46 ta różnica jest bardziej widoczna to zwracam honor, ale dalej aktualna jest kwestia, iż podkładki to nie rozwiązanie kiedy OP oczekuje mniejszej twardości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL