BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 23 lutego 2018, 01:40


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 lutego 2018, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Moje BMW: A3
Kod silnika: 1.9 TDI
Nie mapa paliwa była poprawiana tylko mapa zapłonów. I racja, że nie zawsze więcej powietrza = więcej powera, ale nawet skrupulatne wystrojenie wspomnianych map da co najwyżej kilkuprocentową poprawę osiągów. Natomiast to co się pogorszyło do ~2500 rpm po wywaleniu katów sięgało 20%. Jak znajdę czas to wrzucę wykresy logów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 2 lutego 2018, 07:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4223
20% to strasznie dużo. Ogarnąć mape paliwa trzeba, bo głupie kilka procent w wolonossaku to moze być z 5-10km, które spowoduja fajny wzrost. Wtedy bedzie mozna obiektywnie obarczać lub chwalić katalizatory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 2 lutego 2018, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2647
Lokalizacja: Lipsko
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
Elvis90 napisał(a):
jednak remap był robiony

Elvis90 napisał(a):
Nie mapa paliwa była poprawiana tylko mapa zapłonów

Remap bez remapu map paliwa, mistrzostwo świata :rotfl:

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 lutego 2018, 05:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 15982
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Jest tutaj małe nieporozumienie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 lutego 2018, 08:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4223
Szczurek ...spamowanie o 5 rano ? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 lutego 2018, 10:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Moje BMW: A3
Kod silnika: 1.9 TDI
ADAMO M. napisał(a):
Remap bez remapu map paliwa, mistrzostwo świata
Taki tuner "trafił się" koledze. Jak później porównałem mapy z oryginałem, to były tylko wspomniane różnice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 lutego 2018, 18:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 15982
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Elvis90 napisał(a):
ADAMO M. napisał(a):
Remap bez remapu map paliwa, mistrzostwo świata
Taki tuner "trafił się" koledze. Jak później porównałem mapy z oryginałem, to były tylko wspomniane różnice.



to są tak zwane grube mody :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 7 lutego 2018, 22:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28TU
Panowie, zrobiłem swap kolektora dolotowego w swoim bmw e46 z silnikiem M52B28TU na ten od M54B30. Swap przebiegł bez problemowo, auto odpaliło po tej operacji tak jak zawsze. Po pierwszej przejażdżce uśmiech na twarzy po tym jak się poprawiła charakterystyka silnika i jak polepszyła się reakcja na gaz. Postanowiłem zrobić pomiary przed i po swapie na drugim biegu od 30km/h do 90km/h. Pierwszy pomiar (przez chwilę zapaliła się kontrolka kontroli trakcji) wykazał, że przyspieszenie poprawiło się o 0.367s. Jako, że pomiar był do poprawy bo koła straciły trakcję na chwilę postanowiłem spróbować jeszcze raz po przejechaniu ok 1k na nowym kolektorze. Pomiar dokonałem dwukrotnie ponieważ okazało się, że wynik okazały się gorszy od serii. :szok:
Pytanie do społeczności, czy sterownik ecu się zaadoptował do nowego kolektora dolotowego i potrzebny jest remap aby było lepiej niż seria?
Poniżej link do filmu z pomiarami.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 8 lutego 2018, 07:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4223
Pomiar w tak wąskim zakresie i różnice z niego wynikające można określić granicą błędu pomiarowego a nie miarodajnego wyniku. Zbyt mały przyrost mocy i możliwie różne warunki pracy silnika (rozna przyczepnosc, temperatura pracy, paliwo itp itd) powodują ze różnica może sie zacierać. Musiałbyś zrobić swoj test przed 10x po sobie i to samo po modyfikacji. Wyciagnąć srednią, wtedy by było dokladnie. Do tego dochodzi jakachs tam adaptacja o ktorej wspomniałeś, a prawidłowo to poprawa mapy przez tunera. Sama zmiana kolektora poprawia przeplywy w okreslonym zakresie więc akurat w tym którym oczekiwales poprawy jest jej brak. Trzeba było zrobić pomiar w wiekszym zakresie predkosci dla sprawdzenia elastyczności, a najlepiej.. każdy ci to powie wynik 100-200 rozwialby wszelkie wątpliwości ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 8 lutego 2018, 08:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 31
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
:szok: :szok: A jak Ty to robisz że masz spalanie 7,3-7,5L/100km :szok: :szok: ja jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 11L nawet przy bardzo spokojnej jeździe w trasie (500km)

subru328 napisał(a):
Panowie, zrobiłem swap kolektora dolotowego w swoim bmw e46 z silnikiem M52B28TU na ten od M54B30. Swap przebiegł bez problemowo, auto odpaliło po tej operacji tak jak zawsze. Po pierwszej przejażdżce uśmiech na twarzy po tym jak się poprawiła charakterystyka silnika i jak polepszyła się reakcja na gaz. Postanowiłem zrobić pomiary przed i po swapie na drugim biegu od 30km/h do 90km/h. Pierwszy pomiar (przez chwilę zapaliła się kontrolka kontroli trakcji) wykazał, że przyspieszenie poprawiło się o 0.367s. Jako, że pomiar był do poprawy bo koła straciły trakcję na chwilę postanowiłem spróbować jeszcze raz po przejechaniu ok 1k na nowym kolektorze. Pomiar dokonałem dwukrotnie ponieważ okazało się, że wynik okazały się gorszy od serii. :szok:
Pytanie do społeczności, czy sterownik ecu się zaadoptował do nowego kolektora dolotowego i potrzebny jest remap aby było lepiej niż seria?
Poniżej link do filmu z pomiarami.



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 8 lutego 2018, 22:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8319
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Thrasher napisał(a):
ja jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 11L nawet przy bardzo spokojnej jeździe w trasie (500km)

No to albo przyczepkę ciągnąłeś, dość ciężką, albo masz coś zepsute :D Serio, 7-8 litrów przy spokojnej jeździe w trasie nie powinno być szczególnym wyczynem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 9 lutego 2018, 07:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 31
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Wydaje się że wszystko jest OK , po podłączeniu komputera żadnych błędów , to co mogłem to posprawdzałem, żadnego lewego powietrza , separator + przewody wymienione , świece wymienione , cewki OK , vanosy ciche , silnik ładnie pracuje , olej w skrzyni i dyfrze wymieniony :( zależy kto ile jedzie w trasie ja nie jeżdżę 70-90 raczej 120-160 ale też nie szarpie i co chwila nie redukuje 5-3 itd.

maaaad napisał(a):
Thrasher napisał(a):
ja jeszcze nigdy nie zszedłem poniżej 11L nawet przy bardzo spokojnej jeździe w trasie (500km)

No to albo przyczepkę ciągnąłeś, dość ciężką, albo masz coś zepsute :D Serio, 7-8 litrów przy spokojnej jeździe w trasie nie powinno być szczególnym wyczynem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2018, 08:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28TU
kszyhu napisał(a):
Pomiar w tak wąskim zakresie i różnice z niego wynikające można określić granicą błędu pomiarowego a nie miarodajnego wyniku. Zbyt mały przyrost mocy i możliwie różne warunki pracy silnika (rozna przyczepnosc, temperatura pracy, paliwo itp itd) powodują ze różnica może sie zacierać. Musiałbyś zrobić swoj test przed 10x po sobie i to samo po modyfikacji. Wyciagnąć srednią, wtedy by było dokladnie. Do tego dochodzi jakachs tam adaptacja o ktorej wspomniałeś, a prawidłowo to poprawa mapy przez tunera. Sama zmiana kolektora poprawia przeplywy w okreslonym zakresie więc akurat w tym którym oczekiwales poprawy jest jej brak. Trzeba było zrobić pomiar w wiekszym zakresie predkosci dla sprawdzenia elastyczności, a najlepiej.. każdy ci to powie wynik 100-200 rozwialby wszelkie wątpliwości ;)


Wiadomo, że test nie jest idealny ale daje pogląd jak modyfikacja wypłynęła na przyspieszenie.
kszyhu napisał(a):
Sama zmiana kolektora poprawia przeplywy w okreslonym zakresie więc akurat w tym którym oczekiwales poprawy jest jej brak.

Nie wiesz czego oczekiwałem. Test miał pokazać, że przyspieszenie poprawi się lub pozostanie na takim samym poziomie a nie ulegnie pogorszeniu.
0,484s to nie jest mało przy zbliżonej temp. powietrza.
Ciekawe czy jest ktoś na forum kto robił remap ecu po samym swapie kolektora i mógłby się wypowiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2018, 09:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4223
Thrasher napisał(a):
jeżdżę 70-90 raczej 120-160 ale też nie szarpie i co chwila nie redukuje 5-3 itd.

Ja tam nie zamulam, na trasie koło dyszki się kręci. Gdyby trzymać się przepisów to 8 idzie pewnie zrobic

subru328 napisał(a):
Wiadomo, że test nie jest idealny ale daje pogląd jak modyfikacja wypłynęła na przyspieszenie.

Ty sam nie rozumiesz co piszesz, jesli test nie jest idealny to wynik też "idealny" nie będzie, czyt. miarodajny.
subru328 napisał(a):
Nie wiesz czego oczekiwałem. Test miał pokazać, że przyspieszenie poprawi się lub pozostanie na takim samym poziomie a nie ulegnie pogorszeniu.
0,484s to nie jest mało przy zbliżonej temp. powietrza.
Ciekawe czy jest ktoś na forum kto robił remap ecu po samym swapie kolektora i mógłby się wypowiedzieć.


Czytanie ze zrozumieniem to nie twój konik. Pisalem ci dlaczego wynik może być taki (gorszy) a ty dalej w koło Macieju.
Ps. Tak, są na forum ludzie którzy robili remap po samym kolektorze. Klawisz... Szukaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2018, 19:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8319
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Thrasher napisał(a):
zależy kto ile jedzie w trasie ja nie jeżdżę 70-90 raczej 120-160 ale też nie szarpie i co chwila nie redukuje 5-3 itd.

120-160 to nie jest bardzo spokojna trasa... bardzo spokojna to właśnie bliżej 70-90 i wtedy oczekuj tych 8 litrów :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 10 lutego 2018, 21:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 31
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Sory ale taka jazda mnie nie interesuje :P , mam inne autko którym na Niemieckich autostradach mogę brykać nawet z 3 z przodu i spalanie przy tym jest prawie porównywalne , niestety moja Beti to na razie w porównaniu to zwykły dupowóz , ale będę nad tym jeszcze pracował i może kiedyś choć trochę się zbliżę do jej siostry :rotfl: ;)

maaaad napisał(a):
Thrasher napisał(a):
zależy kto ile jedzie w trasie ja nie jeżdżę 70-90 raczej 120-160 ale też nie szarpie i co chwila nie redukuje 5-3 itd.

120-160 to nie jest bardzo spokojna trasa... bardzo spokojna to właśnie bliżej 70-90 i wtedy oczekuj tych 8 litrów :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 lutego 2018, 00:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Moje BMW: A3
Kod silnika: 1.9 TDI
Wrzucam wspomniane logi przepływu 323i. Opis kresek:
niebieska linia - kolektor ssący M54B25, kolektory seryjne z katami i wydech seryjny,
zielona linia - kolektor ssący M54B25, kolektory wydechowe M52, bez katów, wydech z 330i,
czerwona linia - kolektor ssący M54B25, kolektory wydechowe M52, wydech z angielskiego 330i z katami z przodu.
Logi robione na III biegu programem "Testo" z próbkowaniem ustawionym na 5 Hz (więcej nie ma sensu, ponieważ wartości się powtarzają).
Żeby było wyraźniej podzieliłem na 2 obrazy, w pierwszym widać przepływ jednostkowy w mg/skok, w programie Testo oznaczony jako "Engine load", czyli obciążenie silnika (przypomina krzywą momentu obrotowego), w drugim przepływ całkowity w kg/h ("Air mass", wykres przypomina krzywą mocy).
Obrazek
Obrazek
Powtarzalność pomiarów jest relatywnie dobra. Przeważnie mieści się w zakresie +/- 10 jednostek.
Z góry chciałbym uprzedzić, że to są tylko logi. Prawdziwe parametry silnika pokazać może hamownia. Jednak jestem zdania, że na własne potrzeby warto sprawdzać, które modyfikacje zwiększają przepływ i przy jakich obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 lutego 2018, 21:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Majac na mysli wydech z 330i wraz z katami z przodu chodzi o katalizatory przy kolektorach czy te pod nogami pasazera?
Kolejne pytanie czy wydech z m54 pasuje bez ciecia do m52tu. Zakladajac od kolektora wydechowego do konca - od flansz podowjnych na 2 sruby?....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 lutego 2018, 22:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Moje BMW: A3
Kod silnika: 1.9 TDI
Bubo328, chodzi o katalizatory w miejscu pierwszych tłumików (pod nogami pasażera), na poprzedniej stronie wrzuciłem zdjęcie. Wydech M54 nie pasuje p&p do M52TU. Flansze są obrócone o 90 stopni i znajdują się kilkanaście cm dalej od silnika (wydech jest krótszy).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 lutego 2018, 22:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Ok. A podpowiesz mi czym sie rozbi wydech z m54b30 od np m54b22. Nie liczac klapki. Wyglada na to ze srednica jest taka samą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL