BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 września 2017, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: e46 320d
rychuE46 napisał(a):
Zdemontuj ic i zobacz czy duzo oleju pewnie turbo juz mowi papa

A powiedz jeszcze jakiego masz ic i jak bylo z montażem


icka montowałem nowego przed mapą z FMIC, w starym był olej w rurach takze i pocił się na łączeniach.
teraz od 2tyg weze od icka są suche, takze na wyjscu z turbo do icka jest suchutko zero grama oleju, w maju mechanik mi tam nową uszczelkę zamontował.
Olej znalazłem tylko na łaczeniu turbo - wąż od przepływki.

turbo dmucha idealnie po programie 1.6 bara dmucha i wkreca się od 2 tys obrotów.
słychać swist przy puszczaniu gazu na biegu 1,2,3,4 ale to pewnie daltego ze nie mam kata srodkowego i elastyczne łącze na rurze wydechowej jest uszkodzone

_________________
-->BMW E46 320d 2.0 194km 432nm - 2003'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 września 2017, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
onepablo napisał(a):
rychuE46 napisał(a):
Zdemontuj ic i zobacz czy duzo oleju pewnie turbo juz mowi papa

A powiedz jeszcze jakiego masz ic i jak bylo z montażem


icka montowałem nowego przed mapą z FMIC, w starym był olej w rurach takze i pocił się na łączeniach.
teraz od 2tyg weze od icka są suche, takze na wyjscu z turbo do icka jest suchutko zero grama oleju, w maju mechanik mi tam nową uszczelkę zamontował.
Olej znalazłem tylko na łaczeniu turbo - wąż od przepływki.

turbo dmucha idealnie po programie 1.6 bara dmucha i wkreca się od 2 tys obrotów.
słychać swist przy puszczaniu gazu na biegu 1,2,3,4 ale to pewnie daltego ze nie mam kata srodkowego i elastyczne łącze na rurze wydechowej jest uszkodzone

To obstawiam olej z odmy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 września 2017, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: e46 320d
Olej ponoć tam powinien być. Muszę rurę wymienić i nie będzie cieklo.
Ale nową około 400zl a używaka 40zl

Tylko pytanie czy odma powinna tak walić olejem czy gdzieś indziej jest problem

_________________
-->BMW E46 320d 2.0 194km 432nm - 2003'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 września 2017, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Na turbo nachodzi uszczelka zacznij od tego jez3li bedziesz mial to na wieszchu sprawdz rure od przeplywki do turbo czy nie jest uszkodzona. Patrzac na foto to jest dos sporo olej i mysle ze masz wyciek . Sprawdz jeszcze magistrale olejowo do turbo i splyw tam tez moze byc dziurka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 września 2017, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 71
Moje BMW: e46 320d
rychuE46 napisał(a):
Na turbo nachodzi uszczelka zacznij od tego jez3li bedziesz mial to na wieszchu sprawdz rure od przeplywki do turbo czy nie jest uszkodzona. Patrzac na foto to jest dos sporo olej i mysle ze masz wyciek . Sprawdz jeszcze magistrale olejowo do turbo i splyw tam tez moze byc dziurka


nie bede wymontowywał Turba, tylko kupie nowy wąż od łączenia przepływki z turbo i uszczlkę na wejsciu do turbiny.

i własnie ta rura jest uszkodzona

powiedz mi czy na łączeniu z turbo powinna byc jakaś opaska zaciskowa ?
u mnie nie ma ale tez jest ciezko tą rure wsadzic bo jak już się ją włozy to nie ma dojścia ręką

_________________
-->BMW E46 320d 2.0 194km 432nm - 2003'
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 listopada 2017, 23:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 Compact
Kod silnika: m47n
Czesc :)Duzo roboty zeby zrobic gtb 1752 na podcisnienie jesli sie ma elektryczne sterowanie turbiny >?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 listopada 2017, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
No sporo .
Na podciśnienie geometria nie pracuje w pełnym zakresie. Trzeba ja zmodyfikować.
Znaj sobie kij post gdzieś ta wstawiłem foto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 grudnia 2017, 11:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Witam, wczoraj zamontowalem kolejnna gtb 1752v do e 46 z euro 3.

Jak ostatnio wspomnialem nie jest to p&p. Trzeba przerobic vnt , zainstalowac gruszka a takze dorobic zderzak.
Turbo plus downpipe wstaje przy 1800 obrotow i trzyma cisnieni jak w mapie .

To co rogal pieprzy to sa bzdury wyssane z palca jakis posrednie sterowanie testy bez zderzaka itd.
Zeby niebyc goloslowny wrzuce tu wideo z logiem doladowania pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 lutego 2018, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: 520i 24v
Kod silnika: M50B20
Pytanie o pompe progową do M47,M57, podobno Automotiv 7.50051.70 ma lepszy przepływ-powrót niz 7.50051.60. Macie jakieś doświadczenia bo moja padła i Made Poland 400zł Made Germany 500zł 7.50051.60, nigdzie nie potrafię wyszukać oferty kupna dla nr 7.50051.70, macie jakieś pewne zrodło do pompy nowszej z koncówką 70?

_________________
<Obrazek
www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85341


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 lutego 2018, 14:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Slowa Krzysztofa
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie. Można by gt 1752v sterować podciśnieniowo ale mieszek z sztangą musiał by być pomiędzy turbiną a blokiem silnika. To jak wiemy nie jest możliwe. Właśnie siedzę w garażu nad sterowaniem pośrednim, bez takiego rozwiązania nie da się sterować tą turbiną.

https://youtu.be/a5aJtMMolTw

Gdy zapalamy samochod gruszka jest zasysana do samego początku gdy uruchomimy samochod ja na filmie odpinalem i podpinalem ,gdy podpinalem gruszka przesuwała cięgno w swoją stronę na Maxa . Czyli na chłopski rozum potem już się nic nie dzieje nie ma sterowania łopatkami geometri ? Wiec moje gt1752 nie pracuje jak powinno?
Dodam ze sterowanie zakładała mi firma która zajmuje się regeneracja turbosprezarek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 lutego 2018, 15:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam.
Luka46 napisał(a):
Slowa Krzysztofa
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie. Można by gt 1752v sterować podciśnieniowo ale mieszek z sztangą musiał by być pomiędzy turbiną a blokiem silnika. To jak wiemy nie jest możliwe. Właśnie siedzę w garażu nad sterowaniem pośrednim, bez takiego rozwiązania nie da się sterować tą turbiną.

Tekst cytowany jest z przed 10lat jak sądzę , naturalnie wtedy temat wkładania innych turbin ,przeróbek itd. raczkował.
Oczywiście że nie trzeba żadnego pośredniego sterowania.
Odpowiednio instaluje się gruszkę , stroi wszystko i po sprawie.
Nie pamiętam gdzie jest źródło tego tekstu ,trzeba by to wyprostować ,był taki okres że nie można było edytować postów być może dlatego wpis wprowadzający w błąd przetrwał tyle lat.
Czy tak czy inaczej w wielu innych tematach w których jest mowa o GT/ GTB 1752v są zdjęcia jak to wygląda po zainstalowaniu gruszki.

Pozdrawiam Krzysiek.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 lutego 2018, 15:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Czyli u mnie wszystko gra w takim razie .. :) strona 13 post z 28 stycznia 2012 czyli to norma ze zasysa gruszka cięgno w swoją stronę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 lutego 2018, 11:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Luka46 napisał(a):
czyli to norma ze zasysa gruszka cięgno w swoją stronę


tak

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 lutego 2018, 15:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Ale jesli nie przerobisz vnt i nie zamontujesz zderzaka to nic z tego nie bedzie

https://imgie.pl/images/2018/02/25/201712911_0756529f17e.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 lutego 2018, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Jakiego zderzaka? Umniejsza wyglada to jak na filmie . A sterowanie zakladalai mi chłopaki od regeneracji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 marca 2018, 19:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Jak zalozysz zderzak i odciagniesz lopatki doslownie o grubisc zyletki to zobaczysz jak turbo wstanie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 marca 2018, 14:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Mógł byś napisać jak to uczynić ? A nie wystarczy wyregulować bardziej na gruszce?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 marca 2018, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Ten zderzak jest poto rzeby odciagnac lopatki od pelnego zamkniecia .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 marca 2018, 13:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Zderzak jest potrzebny po to żeby geo nie zatrzymywała się na rolkach tylko kawałek przed nimi w przerobionej turbinie na gtb1756 musi praktycznie zamykać się na maxa to wstaje podobnie do gt1749v. Najgorzej jak ktoś kupi np(gtb1752-gtb1756 przerobione na podciśnienie i zazwyczaj gruszka jest za słabo skręcona turbo wstaje przy ponad 2500rpm a
tuner samym zaworkiem próbuje ogarnąć wstawanie turbiny i później taka turbina zachowuje się dziwnie.
Podstawa to jest ustawić gruszkę tak żaby ładnie dmuchała już przy 2000rpm i trzymała doładowanie zadane w sofcie jak występuje surge to delikatnie wkręcić zderzak. Dopiero później można koksować softem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 marca 2018, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Żeby sprawdzić czy zderzak jest dobrze ustawiony. Trzeba do testu ominąć n75 . Wtedy zobaczysz jak wstaje . Przy Max zamknięciu będzie leniwie wchodzić na obrity


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL