BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 21 września 2018, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e46 323i
Witam. Mój dyfer w e46 nadaje sie do wymiany. Auto to Coupe z 1999 320Ci 2.0, po swapie na 323 2.5. Podobno przy swapie wymieniony tylko słupek.
Teraz pytanie - bo według realoem mój dyfer powinien mieć przełozenie 3.45 - dla mnie to jest za duzo, na 5 biegu przy 1000km/h są za wysokie obroty.

Czym się różni dyfer z małą głową od dyfra z dużą głową? Wiem, że flanszami ale czy da sie je przelozyc ze starego dyfra? Jakaś róznica automat/manual?

Chciałbym wrzucic chyba przelozenie 3.07 takie jak powinno byc w 323Ci - podejdzie mi ten dyfer do mojego wału od 320 i półosiek?

Albo co proponujecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 21 września 2018, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Mała głowa była głównie w 4 cylindrowych benzynach. Ja mam 320i po lifcie (2.2 ltr) i miałem dużą głowę oryginalnie, ale 3.38. Różnica jest widoczna gołym okiem, w małej głowie masz spust i wlew oleju z tyłu dyfra, natomiast w dużej głowie spust jest z boku pod prawą półosią. Jeśli masz dużą głowę , to jeszcze są różnice we flanszach na przeguby, ale to można przełożyć. Duża głowa w silnikach 2.0/2.2 ma małą flanszę, w większych silnikach ma większą flanszę. Jeśli masz mały dyfer, to przekładka na dużą głowę wiąże się z przełożeniem wału, bo Twój będzie za długi 3 cm. Jeśli masz dużą głowę, to kupuj dyfer z M52B25TU 3.07 i tylko przełóż swoje flansze.
Ja zmieniłem u siebie z 3.38 na 3.07 i jest git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 21 września 2018, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e46 323i
kaczorek79 napisał(a):
Mała głowa była głównie w 4 cylindrowych benzynach. Ja mam 320i po lifcie (2.2 ltr) i miałem dużą głowę oryginalnie, ale 3.38. Różnica jest widoczna gołym okiem, w małej głowie masz spust i wlew oleju z tyłu dyfra, natomiast w dużej głowie spust jest z boku pod prawą półosią. Jeśli masz dużą głowę , to jeszcze są różnice we flanszach na przeguby, ale to można przełożyć. Duża głowa w silnikach 2.0/2.2 ma małą flanszę, w większych silnikach ma większą flanszę. Jeśli masz mały dyfer, to przekładka na dużą głowę wiąże się z przełożeniem wału, bo Twój będzie za długi 3 cm. Jeśli masz dużą głowę, to kupuj dyfer z M52B25TU 3.07 i tylko przełóż swoje flansze.
Ja zmieniłem u siebie z 3.38 na 3.07 i jest git.


mam dyfer z 320 przedlift czyli 3.45 wiec mala glowa. zostaje mi chyba jedynie wlozyc 3.38 na malej glowie? bo 3.07 tak jak mowisz wal nie podejdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 14 listopada 2018, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e46 323i
Padła decyzja na dyfer z dużą głową - szukam 3.15 lub 3,23 oraz wału do niego bo moj jest dluzszy o 3cm.

Kolejna zagwozdka moze ktos zna odpowiedz - co z półosiami?
Po realoem wychodzi że flansza w moim obecnym dyfrze 3.45 ma srednice 80mm
natomiast w dyfrze 3.07 /3.15 / 3.23 jest flansza 86mm
czy muszę zmieniać półosie? czy da sie jakos zmienic flansze? Czy pozniej moje polosie nie beda za krotkie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 14 listopada 2018, 21:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Półosie zostają, przekładasz swoje flansze. One są tylko wciśnięte w dyfer z pierścieniem rozprężnym, wystarczy podważyć, albo lekko puknąć i wychodzą. Długość półosi jest taka sama.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaki dyfer?
PostNapisane: 5 lutego 2019, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Moje BMW: e46 323i
kaczorek79 napisał(a):
Półosie zostają, przekładasz swoje flansze. One są tylko wciśnięte w dyfer z pierścieniem rozprężnym, wystarczy podważyć, albo lekko puknąć i wychodzą. Długość półosi jest taka sama.


Powracam do tematu.

Zakupiłem dyfer duża głowa 3,23 z M54 2.5 automata o numerze 7503229
Teraz potrzebuję wał i półosie

Z wałem raczej bez problemu bo kazdy od duzej glowy podejdzie, ale problem mam z polosiami.
Mowiles ze wystarczy zbic flansze ale nie moge tak raczej zrobic bo ja mam dyfer mała głowa a kupiłem duża głowa, także moje półosie będą mniej wytrzymałe niż te od dużej
Chciałbym kupić te pod dużą głowe. Ale teraz czy jest różnica jakie kupię? W sensie manual/automat? czy te i te beda pasowaly bo juz gdzies na jakims forum znalazlem krotka wzmianke ze roznia sie dlugoscia.

Mogę żałożyć po prostu półosie od 325 nie patrzac na to czy od manuala czy automat? Ewentualnie moglbys mi podac numery tych które by pasowały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL