BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 maja 2024, 23:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 00:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
reserved: :wstyd:
1 To moze (...) podzielisz sie z nami swoja wiedza i wyjasnisz po co w takim wypadku producenci wywalaja miliony $$ na projektowanie nowych lamp xenonowych i setki tysiecy $$ na badania homologacyjne, skoro zgodnie z Twoja teoria stare konstrukcje nadaja sie do tego wrecz idealnie??

_________________
- INPY DISY NCSy i inne takie tam majsterkowania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 03:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
007 napisał(a):
reserved: :wstyd:
1 To moze (...) podzielisz sie z nami swoja wiedza i wyjasnisz po co w takim wypadku producenci wywalaja miliony $$ na projektowanie nowych lamp xenonowych i setki tysiecy $$ na badania homologacyjne, skoro zgodnie z Twoja teoria stare konstrukcje nadaja sie do tego wrecz idealnie??

Beznadziejne te pytanie. Chyba logiczne ze e36 jest budrzetowka i w tym czasie bmw raczej nie wydawalo setek milionow i tysiecy na badania skoro bylo bliskie bankructwu wiec aby zadowalic lud a zeby auto kosztowalo produkcyjnie malo wprowadzili jedynie soczewke , gdyby sie szarpneli jednak na xenon sadze ze by raczej wygladal podobnie a w swietle prawa to tak jak kolega napisal samopoziomowanie sie to bzdura bo i tak dziala z opoznieniem wiec na nierownosciach strzela po oczach a jak mamy obciazenie z tylu to recznie mozna sobie je ustawic. Temat do niczego nie zmierza , prawda jest taka ze mozna kupic taki zestaw i dziala calkowicie bezpiecznie przy odpowiedniej lampie i rozsadnym podejsciu do sprawy czyli utrzymanie klosza w czystosci i sezonowa regulacja swiatel.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 11:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
szwedu napisał(a):
bo i tak dziala z opoznieniem wiec na nierownosciach strzela po oczach a jak mamy obciazenie z tylu to recznie mozna sobie je ustawic. Temat do niczego nie zmierza


No no, skoro masz w dłoni taką precyzję jak skomplikowany dość układ to gratuluję. Może chirurgiem jesteś? Z jakim opóźnieniem? Jak strzela po oczach? Nie zauważyłem jakoś (A3 z ksenonami - tym ostatnio podróżowałem)... Poza tym logika - gdyby taki układ nie spełniał swojej roli, to by go nie montowano, nie?
Jakoś dziwnie nikt się do spryskiwaczy nie odnosi. Co ma wg Ciebie oznaczać utrzymanie klosza w czystości? Że mam robić przerwy w podróży co xx km i wybiegać ze szmatka i pucować klosze? Super :ok:

Taki to nasz naród piękny, co tam, że inżynierowie prowadzili badania, a my i tak wierzymy chińczykom trzepiącym tandetę w swoich fabrykach :D Lans ważniejszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 15:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
maaaad napisał(a):
szwedu napisał(a):
bo i tak dziala z opoznieniem wiec na nierownosciach strzela po oczach a jak mamy obciazenie z tylu to recznie mozna sobie je ustawic. Temat do niczego nie zmierza


No no, skoro masz w dłoni taką precyzję jak skomplikowany dość układ to gratuluję. Może chirurgiem jesteś? Z jakim opóźnieniem? Jak strzela po oczach? Nie zauważyłem jakoś (A3 z ksenonami - tym ostatnio podróżowałem)... Poza tym logika - gdyby taki układ nie spełniał swojej roli, to by go nie montowano, nie?
Jakoś dziwnie nikt się do spryskiwaczy nie odnosi. Co ma wg Ciebie oznaczać utrzymanie klosza w czystości? Że mam robić przerwy w podróży co xx km i wybiegać ze szmatka i pucować klosze? Super :ok:

Taki to nasz naród piękny, co tam, że inżynierowie prowadzili badania, a my i tak wierzymy chińczykom trzepiącym tandetę w swoich fabrykach :D Lans ważniejszy.

W tym zecz ze jak auto jedzie po nie rownosciach i sie buja przod tyl wiec wtedy ''strzela'' i tak po ozach ludziom z naprzeciwka bo samopoziomowanie nie zdarzy zadzialac i dziala tylko gdy wuz jest zaladowany z tylu i caly czas jest w tej pozycji... to rownie dobrze samemu mozna je obnizyc , i wes tu nie wyskakuj z jaksa precyzja bo smiac sie chce , najwyzej sobie znize je bardziej w dol zeby mniec pewnosc ze nie oslapiam boze ... z reszta napisze jeszcze raz, 80% (test motoru) aut na drogach ma zle wyregulowane swiatla i oslepiaja wiec ja majac te xenony wyregulowane i tak jestem bezpieczniejszy.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 17:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam! nie bede zaczynac nowego tematu napisze tutaj. Mam 323 z Mpakietem , tam sa takie lampy Obrazek

one sa bez soczewek. Czy da sie je jakos przerobic na soczewkowe? tzn zostawiajac klosz zmieniajac tyl lampy?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 17:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
szwedu napisał(a):
W tym zecz ze jak auto jedzie po nie rownosciach i sie buja przod tyl wiec wtedy ''strzela'' i tak po ozach ludziom z naprzeciwka


W takich sytuacjach to każde reflektory oślepiają. I nikt jeszcze nie wymyślił jak temu zapobiec. Chociaż nie, są 2 wyjścia - nie włączać świateł w ogóle albo jeździć tylko po równych drogach.

Jak na maxa obniżysz, żeby mieć pewność, że nikogo nie oślepisz, to po co Ci ksenony, jak nie będziesz miał z nich pożytku (dużego zasięgu strumienia światła) :rotfl: ? Poza tym, oślepienie żarówką nawet H7 to nie to samo co oślepienie ksenonami, a że 80% ma źle wyregulowane światła to nie ma tu ŻADNEGO znaczenia i nie wiem, jaki wniosek chcesz z tego twierdzenia wyciągnąć, który byłby tutaj istotny;)

EOT z mojej strony, bo niektórym nie da się do rozsądku przemówić.

PS. Gdyby autorowi tego wątku zależało głównie na bezpieczeństwie, założyłby go w dziale innym niż "tuning & styling".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2007, 23:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
007, :wstyd: Czlowieku. Skoncz juz teoretyzowac tylko przejdz do praktyki. Rozbierz sobie lampe soczewka pod ksenon np. z E39, pozniej rozbierz klasyczna lampe soczewkowa z E39 i zobacz jakie sa roznice..., a pozniej wypisuj farmazony o ciezkich milionach wydanych przez producentow! Dodam jeszcze, ze kazda lampe z soczewka mozna przerobic, nawet taka z wersji USA zeby swiecila jak nalezy....

Nie wracam juz do tematu bo szkoda klawiatury. Nic Tobie udowadnial nie bede i nie mam zamiaru bo po co?. Zjadles wszystkie rozumy.. zyczymy powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 07:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
reserved napisał(a):
Zjadles wszystkie rozumy.. zyczymy powodzenia


i smacznego:p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2007, 23:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
Dzis sprawdzilem na urzadzeniach firmowych granice swiatla i cienia lampy soczewkowej firmy bosch w e36 z orginalna zarowka vs. kiksenony.
Wniosek:
Granice swiatla i cienia, po zainstalowaniu kitksenonu to bedziecie mieć, ale jak ją sobie namalujecie flamastrem (najlepiej na lampie)
CKD

_________________
- INPY DISY NCSy i inne takie tam majsterkowania ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 00:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
007 napisał(a):
Dzis sprawdzilem na urzadzeniach firmowych granice swiatla i cienia lampy soczewkowej firmy bosch w e36 z orginalna zarowka vs. kiksenony.
Wniosek:
Granice swiatla i cienia, po zainstalowaniu kitksenonu to bedziecie mieć, ale jak ją sobie namalujecie flamastrem (najlepiej na lampie)
CKD


a co bylo tym urzadzeniem firmowym ? faja wujka mietka? bo ja sprawdzialem kiedys u siebie w pracy na diagnostyce pojazdowej i bylo OK. Zmien te urzadzenia pomiarowe.


Ps. Dodam, ze nie mam kitksenonu u siebie w aucie.... testy robilem rok temu tak, o !

masz jeszcze cos do dodania ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 00:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
No nie.... znowu muszękasować posta !
Proszę o opamiętanie się


Ostatnio edytowano 26 września 2007, 06:08 przez reserved, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 02:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Kielce
Witam. Też już tego tematu trochę przerobiłem, więc dodam coś od siebie. Moje E36 jeździło fabrycznie na lampach ZKW (żarówki H7). Założyłem do tych lamp KIT-Xenon i stała się tragedia. Oślepiałem nawet kierowców TIR-ów. Masakra! Uniknąłem zabrania dowodu przez policję, ponieważ na miejscu zdemontowałem układ. Zdenerwował mnie ten fakt. Postanowiłem kupić lampy "In Pro". Wyglądają rewelacyjnie. A świecą tak jak nakazują przepisy. Jak wiadomo firma ta nie jest chińską tandetą i ma homologację wybitą na szlke reflektora. Reflektory są przystosowane do żarówek H1. Zakupu dokonałem w sklepie internetowym (www.hansauto.pl). Zadzwoniłem do gości i powiedzieli że soczewka daje odcięcie światła nawet przy zastosowaniu żarników Xenonowych. Skoro tak mówią i to sprzedają to coś musi w tym być. I zgadza się. Pomiary w stacji diagnostycznej pokazały całą prawdę. Wszystko jest OK. Grunt żeby zakupić dobre żarniki a nie chiński złom. Trzeba jechać po prostu do kogoś kto się na tym zna i umie to ustawić, a nie na ścianę "Lidl'a". A cały system samopoziomowania - widać że on jest przy włączeniu silnika... i tyle. Nie ma takiej możliwości żeby pracował na dziurawych drogach bo wtedy by się zaczęło dopiero dziać głupio. jest to zbyt wolne do naszych dziurawych dróg. a jeśli tył auta osiądzie, to jak najbardziej spełnia swoje zadanie. Pozdrawiam. P.S. Nie znaczy to jednak że Policja nie zabierze dowodu. To dalej nie ma homologacji...

_________________
SPRZEDAM SWOJE BMW 320i - 12 500 PLN do negocjacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2007, 06:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Panowie...

Po pierwsze argument że 80% kierowców ma niewyregulowane światła a mój ksenon jest wyregulowany - jest równie często powtarzany jak i bezsensowny. Idąc tym tropem można powiedzieć: może i to auto jest kradzione ale nie ma zimówki, a nie jak większość letnie gumy w zime... TO NIE JEST ARGUMENT.

Byłem przeciwnikiem Ksenonów przerabianych, po pewnym traumatycznym przeżyciu z Alfą 156 gdzie nawet po "pyknięciu" lusterka wewnętrznego mnie oślepiała i musiałem jakieś pozy robić żeby jechać.

Generalnie jedynym mankamentami jazdy w nocy dla mnie są:
1.marne światła w aucie (miałem wiele aut i podróżowałem po Polsce przez pewien czas)
2.Światła samochodów z naprzeciwka - generalnie wszystkie... bardzo rzadko jakieś auto świeci mocniej niż inne....

I tu moja refleksja dłuższy czas temu... Zauważyłem że autka na ksenonach wogóle mnie nie drażnią. Noc pusto z naprzeciwka jedno auto i ma ksenony a ja nie mrużę oczu. Myślę że przeciwnicy powinni wybrać się nocą w Polskę, trasą bez barierek między pasami.


Dodam jeszcze coś o samopoziomowaniu:
Samopoziomowanie przy ksenonach to ustawienie poziomu światła do obciążenia tyłu auta. Ładujesz bagażnik do pełna ciężkim rzeczami (nie zakupami z marketu - jakie to ciężkie dwie zgrzewki wody) to auto siada wtedy samopoziomowanie opuszcza światła.

To nie są żyroskopy że podczas jazdy są w poziomie cały czas a auto sie buja - co by się działo na drogach szwajcarii?

Samopoziomowanie NIVO w E24. Stabilizator tylny ma przykręcone cięgno. Cięgno jest podłaczone to zwykłego pokrętła z dużym ramieniem. Im mocniej ładujesz kufer, tym mocniej obraca się stabilizator, tym się bardziej obraca pokrętło... I TERAZ jakby to nie było nivo a samopoziomowanie to tak jakby przełącznik z deski rozdzielczej zamontować do tylnego stabilizatora - kwestia USTAWIENIA poprzez długość ramienia...
BANALNE - pewnie weekend w kanale przy białeś ścianie z kimś kto będzie łądował cegły do kufra i wyjmował co chwilę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL