BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2024, 22:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2007, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Chojnice
Dzięki Mcgiver, ale raczej z twojej propozycji nie skorzystam, gdyż sam chip jest tańszy.
Dziwna przeróbka, że aby sie przekonać to trzeba jechać na hamownię.
Mnie nie interesuje wydruk tylko realne zmiany, które byłyby odczuwalne dla mnie.
Wiem, że przy samochodzie z silnikiem wolnossąscym nie będzie kolosalnej różnicy, ale jednak coś powinno się zmienić.
Pomiar po zmianie nic nie daje, gdyż nie wiadomo ile KM było przedtem.
Będę zakładał niedługo barany, także przydałoby się dodatkowo coś jeszcze, ale musi to mieć sens, nie wystarczy mi tuning psychologiczny.
Mam nadzieję, że Kolega ma naprawdę dobry program bo nawet w samej zmianie odcinki obrotów może się wydawać, że samochód lepiej idzie, a to po prostu można dłużej przeciągnąć na danym biegu.
Nie chcę żeby wyglądało, że jestem na nie, ale na rynku jest tyle różnych cudownych nowinek, że już naprawdę nie wiadomo co wybrać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 59
Lokalizacja: AugustĂłw
reserved, mam m40 1.8 na gazie może bym był zainteresowany jakbym uzyskał konkretne info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
normalnie chyba się mi auto zepsuło po tym chipie :zakrecony:
mianowicie spalanie zawsze mi się wachało 14-16litrów gazu,a ostatnio mi wyszło .........13,3 :hurra: :zdziwko: :szok: ,a wcale nie zmieniłem stylu jazdy zawsze upalałem i dalej upalam, reserwed mi coś pisał na gg o tym ale było to tak absurdalne ,że chyba sam w to :rotfl: nie wierzył
chyba se założę jeszcze jednego chipa do kompletu to powinien mi spalić koło..... 8litrów gazu :rotfl: :rotfl: :D ;)[/b]

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 20:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 234
Lokalizacja: Lipowa k/Żywca
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43b18
reserved, witam! widze koledzy juz zalozyli! to ja tez chce ale kolega cos sie nie odzywa! napisalem ci kolego wiadomosc na skrzynke. odpisz mi czy dla mojego tez bedziesz miał!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 11:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
gibam40 napisał(a):
reserved, mam m40 1.8 na gazie może bym był zainteresowany jakbym uzyskał konkretne info


Zależy jaki masz gaz.
Jak masz II generację to na gazie nic nie uzyskasz a na benzynie trudno stwierdzić, gdyż w tym przypadku zwężka blokuje przepływ powietrza.
Jeżeli masz sekwencję, na benzynie w teorii coś uzyskasz, na gazie również.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 12:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
m50b20, zalozyl ktos taki chip i jak sie sprawuje ? koncowki nr sterownika nieznam, jak sprawdzic ? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Lego zakładał do swojego i z tego co wiem to ma silnik M50b20 i MODUŁ DME o numerze końcowym 404. zapytaj go

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
matt-el napisał(a):
m50b20, zalozyl ktos taki chip i jak sie sprawuje ? koncowki nr sterownika nieznam, jak sprawdzic ?

ja zakladałem (mam sterownik o koncówce 402 ).Wyciagasza kompa i tam masz naklejke i pisze 0 261 ....
Kyokushin napisał(a):
Jak masz II generację to na gazie nic nie uzyskasz

Kyo wytłumacz czemu?bo nie moge tego skumac co ma piernik do wiatraka?przeciez z czegos sa brane te dane przy instalacji drugiej generacji.wlasnie moze byc tak ze w II generacji zadziala a w sekwencji bedzie trzeba zmieniac mapy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 20:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
LEGO napisał(a):
Kyo wytłumacz czemu?bo nie moge tego skumac co ma piernik do wiatraka?przeciez z czegos sa brane te dane przy instalacji drugiej generacji.wlasnie moze byc tak ze w II generacji zadziala a w sekwencji bedzie trzeba zmieniac mapy.

ja ci to wytłumaczę w prosty sposób.
Otóż przy sekwencji komputer od gazu jest podrzędnym modułem wykonawczym mapy wtrysku a nadrzędnym jest oryginalny moduł DME samochodu.
Natomiast przy drugiej generacji gazu, przy jeżdzie na gazie komputer wogule nie widzi mapy, może nietyle nie widzi co zasilanie wtrysków jest wyłączone ,a zasilanie gazem jest poprostu wymuszone podciśnieniem panującym w silniku , czyli tak jakby był gażnik.
Więc chyba wiesz jaka jest rużnica między gażnikiem a wtryskiem wielopunktowym??

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
no to ok ale w niektorych sekwencjach nie obejdzie sie bez zmiany map przynajmniej tak mówia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 20:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
LEGO napisał(a):
w niektorych sekwencjach nie obejdzie sie bez zmiany map przynajmniej tak mówia

niesądze bo wtedy to by był gaz IIgeneracji :cwaniak:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
czemu drugiej?w drugiej generacji gaz dostaje sie za pomoca podcisnienie w sekwencji jest wtryskiwany,pozatym gaziarze robia mapy jak ma zachowywac sie instalacja itd wiec jesli moc podksoczy to i mapy musza sie zmienic tak uwazam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
LEGO, z tego co ja wiem to gaz IIgeneracji działa bez względu na
oryginalne oprzyżądowanie silnika takie jak np przepływomierz i inne czujniki.
Natomiast sekwencja jest uzależniona od oprzyżądowania silnika i bazuje na danych modułu sterowania układem zasilania paliwem .Np sonda lambda oryginalna żle współpracuje z gazem IIgeneracji i przeważnie się ją podmienia na gazowniczą lub dokłada jako drugą.
Tyle ja wiem.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
mcgiver, w drugeij generacji chyba jest tak ze sa odciete tylko wtryski komp robi to co miał robic a wtryski nie podaja tylko paliwa -tak ja to rozumie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Teoretycznie na gazie drugiej generacji tez powinna byc odczuwalna roznica po chipie chociazby ze wzgledu na to, ze taki program ma tez zmodyfikowany zaplon tak aby mogl efektywniej wykorzystywac paliwo wysokooktanowe - a takim jest LPG. Najlepszym tego przykladem jest to, ze w aucie z LPG sekwencyjnym, ktore jest zachipowane mozna osiagnac lepsze wyniki na gazie niz na benzynie. McGiverz tymi sondami to pierwsze slysze.. sonda to sonda, jej obojetne czy auto jest na benzynie czy gazie.. jedno co moze miec na nia niekorzystny wplyw to zle wyregulowana instalacja gazowa i wyzsza temperatura spalin...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
reserved napisał(a):
z tymi sondami to pierwsze slysze.. sonda to sonda, jej obojetne czy auto jest na benzynie czy gazie.. jedno co moze miec na nia niekorzystny wplyw to zle wyregulowana instalacja gazowa i wyzsza temperatura spalin...

jak rozglądałem się za gazem w maju to pojechałem do warsztatu gdzie mi zaproponowali gaz IIgeneracji i mieli dokładać sondę i miało to kosztować 2400.
Naszczęście znalazłem warsztat gdzie mi założyli sekwe z 2letnią gwarancją za 3600

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
yyy, ale gdzie ta druga sonde? po co, do czego? ... Cos jakims niezlym kitem zarzucili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no więc byłem w dwóch warsztatach gdzie mi proponowali opcję z drugą sondą lambda
że niby komputer gazowy żle czyta oryginalną. w jednym nawet dawali 2 lata gwarancji na taką instalację .
ale jednak wolałem dołożyć do sekwencji no bo z tymi plastikowymi kolektorami to wież jak jest

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
No coz.. sonda lambda to nic innego jak czujnik, ktorzy mierzy zawartosc tlenu w spalinach..czy to bedzie LPG/benzyna czy CNG dziala na tej samej zasadzie i spelnia takie samo zadanie...nie ma mozliwosci aby "komputer" cos zle odczytywal - bo zawsze bedzie odczytywal napiecie generowane przez sonde, ktore bedzie zle przy zle wyregulowanej instalacji :) Nawet nie ma czegos takiego jak sonda dla benzyny czy lpg bo czym mialaby ona sie roznic. Kazda sonda ma taka sama budowe i zasade dzialania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2007, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
reserved napisał(a):
No coz.. sonda lambda to nic innego jak czujnik, ktorzy mierzy zawartosc tlenu w spalinach..czy to bedzie LPG/benzyna czy CNG dziala na tej samej zasadzie i spelnia takie samo zadanie...nie ma mozliwosci aby "komputer" cos zle odczytywal - bo zawsze bedzie odczytywal napiecie generowane przez sonde, ktore bedzie zle przy zle wyregulowanej instalacji Nawet nie ma czegos takiego jak sonda dla benzyny czy lpg bo czym mialaby ona sie roznic. Kazda sonda ma taka sama budowe i zasade dzialania.

to musisz to powiedzieć tym gościom co mi to proponowali, a były to dwa niezależne warsztaty oddalone od siebie o 10 km, więc coś chyba w tym jest. :zdziwko:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL