BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 24 grudnia 2012, 19:36 
KEMN1 napisał(a):
jestem zielony, wiec pytanie czysto zielone. Co daje zmiana ori sprawnego IC na wiekszy (np. czitera), bez ingerencji w turbo ew. w jej parametry? Dokladniej chodzi mi o laga, czy przy wiekszym IC nie staje sie on wiekszy? pozdrawiam i wesolych przy okazji !!!


Tutaj laga nie powinno byc w ogóle , poniewaz ten IC jest niewiele wiekszy od ori , ( wymiary ori 140|50|700 a ten tu 180|65|700. Poza tym w upalne dni a szczególnie przy dłuższej ostrej jeżdzie wiekszy IC sie nie zagrzeje , ori niestety tak. :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 24
Moje BMW: e 46 320D
a jak to wplynie na spalanie turbo dziura sie nie zwiekszy? i jak procentowo wzrosna osiagi z dodatkowym wolnym wydechem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 23:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
pacek8 napisał(a):
a jak to wplynie na spalanie turbo dziura sie nie zwiekszy? i jak procentowo wzrosna osiagi z dodatkowym wolnym wydechem???


To są tanie mody i nikt Ci nie zagwarantuje ile wzrośnie Ci mocy ;) U mnie po zmianie IC na duzy fmic moc wzrosła dosyć dużo przynajmniej było to odczuwalne. Największa różnica jest gdy są upały, na seryjnym IC 320d po prostu nie jedzie przy większych prędkościach.
Co do przelotu to co kto lubi u mnie wydech jest cały seryjny i twierdze ze nie warto robić przelotu dla 5km chyba ze ktoś lubi buczącego diesla...

w 320d m47n drobnymi modami idzie ugrać parę km... zresztą jak w każdym dieslu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 09:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
ja mam IC FMIC 180x65x700 i jak robiłem wirusa to wyszło mi 12 km więcej niż mojemu kuzynowi (który ma seryjny IC) robiliśmy wirusa u tego samego tunera i w ten sam dzień jeden po drugim ja jako pierwszy robiłem

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Koledzy nie liczy się kto ma jaki wykres na pojedynczym ciśnięciu, tylko kto ma jakie straty na 4 biegu po starcie i przeciąganiu kolejnym jedynki, dwójki, trójki... IC daje nam przewage na 4 biegu co nie wyjdzie na pojedynczym hamowaniu..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
...Dokladnie i wtedy widać jak autko zaczyna puchnac ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 10:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
Na pewno macie rację panowie ja tylko chciałem napisać swoją obserwacje odnośnie IC :P może ta różnica mocy nawet nie była związana z IC tylko kondycją silnika (tzw. wtrysków, turba itd.) :D

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 24
Moje BMW: e 46 320D
wydech nie jest calkiem przelotowy ostatnia pucha zostala i wcale nie chodzi glosniej ale za to slychac efektowny syk :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 00:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Trochę odświeżę temat.
Niby większy otwór wcale nie oznacza, że będzie lepiej.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 01:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
to są szczegóły :)
najważniejszy jest odpowiednio dobrany rdzeń i jak największa powierzchnia czołowa :) tak jak tutaj :



;)

A odnośnie mojego IC....

Taki tam screen przeciąganie było od 2jki a screen to 4bieg i 3690obr:

Obrazek

oczywiście bez wtrysku wody.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 02:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
to są szczegóły :)
najważniejszy jest odpowiednio dobrany rdzeń i jak największa powierzchnia czołowa :) tak jak tutaj :


Najwazniejsze sa endtanki i spadek cisnienia na rdzeniu ;) Pozostale rzeczy beda juz drugorzedne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 07:55 
U mnie obecnie przód wygląda tak : Obrazek :cwaniak: ........

Efekty tylko pozytywne , lepsze chłodzenie , nie przepuszcza po za tym lepiej wygląda. :hurra: Zmieni sie tylko kolor ICka. :hyhy:


Ostatnio edytowano 6 marca 2013, 10:30 przez sirek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Vermilion napisał(a):
jnx napisał(a):
to są szczegóły :)
najważniejszy jest odpowiednio dobrany rdzeń i jak największa powierzchnia czołowa :) tak jak tutaj :


Najwazniejsze sa endtanki i spadek cisnienia na rdzeniu ;) Pozostale rzeczy beda juz drugorzedne.


No dokładnie to miałem na myśli pisząc odpowiedni dobrany rdzeń... Kanaliki nie mogą być zbyt małe ale zbyt duże znowu powodują słabe odprowadzanie. Budowe "wejść" w kanaliki itd. No to są szczegóły, jeśli już chodzi o rozwiązania budżetowe bardziej byłbym za IC z jakiejś ciężarówki jak np MAN bo wydajnością z pewnością bije na głowę chińszczyzne...

Obrazek

I to jest mój typ jeśli chodzi np o 3.0D :) No ale zobaczymy ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
jeśli już chodzi o rozwiązania budżetowe bardziej byłbym za IC z jakiejś ciężarówki jak np MAN bo wydajnością z pewnością bije na głowę chińszczyzne...


Ciezko powiedziec co bedzie lepsze, intercooler z ciezarowki ma zupelnie inne zalozenia projektowe, ten moim zdaniem nie ma sensu, bo ma koncowki przystosowane do tej konkretnej aplikacji MANa (ma jakies ograniczenie wymiarowe), dlatego wloty sa skierowane od dolu - aby calosc zajmowala mniej miejsca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 10:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
No ten egzemplarz konkretny akurat tak, ale już widziałem takie co mają okej wyjścia.. Swego czasu bardzo popularnym modem na forach VAGowskich były intercoolery od IVECO i to je bardziej polecali niż chińszczyzne..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
No ten egzemplarz konkretny akurat tak, ale już widziałem takie co mają okej wyjścia.. Swego czasu bardzo popularnym modem na forach VAGowskich były intercoolery od IVECO i to je bardziej polecali niż chińszczyzne..


Ten wymysl z intercoolerem z Iveco pochodzi z czasow gdy malo kto mial pojecie o tym jak powinien wygladac dobry intercooler (chociaz to sie bardzo nie zmienilo), nic innego nie bylo dostepne, a chinskie IC byly strasznie nedznej jakosci.

Teraz sprawa wyglada troche inaczej, chinskie IC sa nadal smiesznie tanie, ale jakosc wykonania sie troche poprawila, nadal sa uniwersalne wiec nijak dobrane do potrzeb danej aplikacji, ale w mojej opini bedzie to zakup lepszy (z dwojga zlego) niz rzezbienie z IC od ciezarowki. A jezeli chodzi o VAGi, to przynajmniej w przypadu 2.0 TFSI/TSI najwieksza robote z czesci fabryczych robi IC z S3, dla bardziej wymagajacych jest THS i Forge.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Vermilion, a co z ludźmi którzy zawodowo zajmują się customowymi intercoolerami ? :oczami:

Odnośnie IC z S3 to wiadomo, ja mówię to co było kiedyś ;) Wiadomym jest też, że cokolwiek byś wtedy nie wrzucił na przód to dawało różnice ;) Wydaje mi się że w chińskich rdzeniach jest jeszcze rezerwa i można upchnąć więcej kanalików na tej samej powierzchni... i takowe do wyboru do koloru są rdzenie z samochodów dostawczych, ciężarowych itd. Wiadomo nie tylko to się liczy bo budowa wewnętrzna rdzenia, kąty gęstość itd.. jak i stop bo markowe produkty robione są chyba z ciutkę innego aluminium aniżeli standardowego 1000.. Nie wiem nie wnikałem :)


Pewnie czytałeś ale wrzucę tutaj porównanie chińskiego produktu z ori...

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2126473

Doskonale obrazuje efektywność :ok:

Wiadomo stosunek cena/jakość jest okej, ale ja szukam dla siebie rozwiązania customowego, nie lubię mieć tego co wszyscy :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 15:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
w vagach brali od iveco bo idealnie pasuje do chłodnic vw przynajmniej w golfie 2 i 3 1.9td i tdi i Passacie b5.
chłodnica wchodzi idealnie w IC. I jeszcze chodzi o cenę
ic używka iveco 100 zł
fmic np 400zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 20:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jnx napisał(a):
Vermilion, a co z ludźmi którzy zawodowo zajmują się customowymi intercoolerami ? :oczami:


Mam takie same zdanie jak o customowych wydechach, zero obliczen, robi sie jak wyjdzie, jezeli akurat trafi sie w to jak powinno byc to beda jakies przyrosty. Customowo nie zrobisz tez najbardziej optymalnych endtankow - bo z reguly najbardziej optymalny ksztalt dla danej aplikacji wymaga innej metody produkcji, najlepsze IC beda mialy odlewane endtanki.

W ilu firmach produkujacych customowe IC zobaczysz takie symulacje przed przystapieniem do jakiejkolwiek pracy?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

jnx napisał(a):
Odnośnie IC z S3 to wiadomo, ja mówię to co było kiedyś ;) Wiadomym jest też, że cokolwiek byś wtedy nie wrzucił na przód to dawało różnice ;)


Dobrze, ale w takim razie jaki jest sens myslenia nad tym co bylo, a nie nad tym co jest?

jnx napisał(a):
Wydaje mi się że w chińskich rdzeniach jest jeszcze rezerwa i można upchnąć więcej kanalików na tej samej powierzchni... i takowe do wyboru do koloru są rdzenie z samochodów dostawczych, ciężarowych itd. Wiadomo nie tylko to się liczy bo budowa wewnętrzna rdzenia, kąty gęstość itd.. jak i stop bo markowe produkty robione są chyba z ciutkę innego aluminium aniżeli standardowego 1000.. Nie wiem nie wnikałem :)


To nie w rdzeniach lezy roznica (chociaz czesciowo tez), tylko w samym projekcie, te chinskie IC sa robione tak aby byly najbardziej uniwersalne, do wszystkiego i do niczego. Zeby osiagnac taka absurdalna cene oczywiscie oszczedza sie na jakosci rdzenia jak i samego aluminium.

Co do IC z dostawczych i ciezarowych, dalej twierdze ze nie ma sensu, tam IC jest zaprojektowany pod konkretna aplikacje - turbine jaka jest przykrecona do silnika, specyficzne warunki pracy tego silnilka (duzo mniejszy zakres obrotow), ksztalt miejsca pod maska i tego w jaki sposob bedzie przeplywalo przez niego powietrze itd. To tak jakbys chcial do E46 zalozyc kolo od Stara, bo przeciez tam sie sprawdza, wiec tutaj tez musi.

jnx napisał(a):
Pewnie czytałeś ale wrzucę tutaj porównanie chińskiego produktu z ori...

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2126473

Doskonale obrazuje efektywność :ok:


I widac jak duzo zalezy od samego projektu, niby ksztalt podobny, niby chinski bardziej sie swieci i pewnie wiekszosc osob przed jakimkolwiek testem obstawialaby, ze bedzie wydajniejszy, itd.

marcin92 napisał(a):
w vagach brali od iveco bo idealnie pasuje do chłodnic vw przynajmniej w golfie 2 i 3 1.9td i tdi i Passacie b5.
chłodnica wchodzi idealnie w IC.


Widzisz, zupelnie zapomnialem juz o tym :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d większy intercooler
PostNapisane: 6 marca 2013, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Bez przesady IC to nie wydech, ważne by zbyt dużych strat nie było. Jeśli kogoś stać by kupić IC z górnej półki to jestem "za" oczywiście :) Ja chciałbym się wstrzelić w coś pomiędzy. Dalej obstawiam że dobrze dobrany rdzeń z ciężarówki, który pomimo że został zaprojektowany do niższego ciśnienia niż chinol, będzie od niego lepszy w takim 530D@1.7b. Bynajmniej zaryzykuje co z tego wyjdzie, zobaczymy :) W E60 sporo miejsca ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL