BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 14:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 11:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
Cześć.Przymierzałem się długo żeby założyć ten wątek.Wiem że na forum jest kilka informacji o tym jakie można przeprowadzić modyfikacje w m54b30 ale ze względu na coraz większą popularność tego silnika chciałbym żebyśmy zgromadzili wszystkie te informacje w jednym miejscu.Jak wszyscy wiemy jest na forum kilka osób które przeprowadzały modyfikacje.Chciałbym żeby przede wszystkim one napisały co zrobiły, co można zrobić i jakie są tego efekty.Cieszył bym się gdyby w tym wątku pojawiły się również jakieś wykresy z hamowni po modyfikacjach.Tak więc proszę Was o wypowiadanie się.Sam zadam od razu pytanie odnośnie katalizatorów.Zastanawiam się co z nimi zrobić.Czy wyrzucić całkowicie i kombinować żeby jakoś chodziło,czy zostawić te co są,wstawić jakieś sportowe katalizatory (czy taka zmiana coś może polepszyć, jaki koszt?), czy wstawić jakieś chinole?Dodam że u mnie troszkę brakuję mocy i zastanawiam się czy to nie wina katów.Z góry dzięki i zapraszam do pisania jakie modyfikacje najlepsze do tego autka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
podłączam się i zacznę od pytania - wiem, że dobrą modyfikacją jest zmiana kolektorów wydechowych na te z m52...ale czy ze wszystkich? Czy np. te z M52B28Tu też się nadają?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 19:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Dobry temat ;)
Obecnie hulam na zestawie:
stozek z ebay-a bez oslony termicznej + m54b30 + kolektory z katami z m52tub28 + koncowa pucha e46 m3
oto wynik:
Obrazek
Obrazek
Dodam ze stozek zamontowany jest prosto na przeplywke, bez zadnego dolotu :wstyd:
Narazie wyplula 231.9 kuca i 358 niuta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Barzini, a mierzyles ją przed zmianami? najbardziej mnie wydech interesuje, bo dolotem latwo zepsuc osiagi...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wiele jest opinii,że M54 chodzi najlepiej na seryjnej puszce filtra ale to guzik prawda.
Dziś robiliśmy pomiary accelerometrem brata 325Ci M54B25
30kmh-90km/h na 2 biegu seria 5,7s dolot 5,4s
30kmh-90km/h na 3 biegu seria 8,8s dolot 8,3s
Taki test na elastyczność podaje najlepsze i powtórzone przynajmniej dwa razy czasy.
W obecnej aurze ewidentnie czuć,że auto jest elastyczniejsze na dolocie ze stożkiem więc nawet w ciepłe dni będzie lepiej tylko trzeba zadbać o izolację filtra od ciepła.
Najważniejsze,żeby po wymianie filtra na stożek podpiąć auto do komputera i skasować wszystkie adaptacje w innym razie będzie jeździł gorzej niż na serii możliwe,że z czasem się nauczy ale tego nie wiem.

Druga sprawa warto wywalić kolektory wydechowe bo seria w M54 to porażka kształt jest tragiczny śmiałem się jaka jest różnica jak wygrzebałem serie z M54 i porównałem do M52. Przy wymianie kolektorów trzeba pamiętać,że portki muszą być od E36/E46 nie od E39 za to kolektory mogą być z M52 z E39 lub M52 E46 ale tu były różne wersje niektóre z katalizatorami co nie ma sensu bo takie same praktycznie mamy a niektóre bez katalizatorów. Kolektory z E36 nie pasują bo nie mają miejsca na sondy. Katalizatorów nie musimy wywalać można zastosować te od M52 w dalszej części wydechu za portkami. Trzeba też dospawać dwa mocowania do tylnych sond lub przespawać z seryjnego wydechu M54 ja tak mam zrobione właśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 21:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
djenker napisał(a):
Barzini, a mierzyles ją przed zmianami? najbardziej mnie wydech interesuje, bo dolotem latwo zepsuc osiagi...

Nie mierzylem bo swapowalem silnik (samochod to 328i). Airbox z 328 byl mniejszy wiec nawet nie chcialo mi sie kombinowac. Zreszta mozna powiedziec ze obecny setup to seria w mojej Penerze :rotfl:
Teraz albo porzadny dolot i montaz x-pipe + wywalenie katow, albo ostrzejsze walki, co bym ni zrobil to wroce z wykresem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 21:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 776
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: e90 335xi
Kod silnika: N55B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96050
Cieszę się że temat jest rozwijany.Jak wygląda sprawa z samymi katami?Jeśli są zapchane jakie jest najlepsze wyjście?Jest sen wrzucić coś nowego np.supersprint?Bez wymiany reszty da to coś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Na takie pytania nikt Ci nie odpowie bo nikt w PL tego nie robi.
Są to drogie elementy więc raczej ludzie cudują z czymś tańszym lub robią wydech w rodzimych firmach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
--==Mały==--, a kolektor z M52B28TU? On jest z katami, ale gdyby je tak delikatnie mówiąc usunąć? Ma to jakikolwiek sens?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
ja mam takie, można by wyciąć poprostu katy wsadzić rure

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A po co komplikować sobie sprawę jak kolektor ze zwykłego M52 pasuje idealnie do motoru. Usunięcie katów z TU to będzie rzeźba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Jak za duży przelot w benzynie zrobicie, to zamiast zwiększyć to zmniejszycie moc... :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
--==Mały==-- napisał(a):
A po co komplikować sobie sprawę jak kolektor ze zwykłego M52 pasuje idealnie do motoru. Usunięcie katów z TU to będzie rzeźba.



bo katy mamy na stole i za darmo a obciac puszke i wspawać zamiast tego rure to godzina roboty :P

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Czyli kolektory z katami od M52TUB28 sa inne od tych z M54B30 ? ja myslalem ze sa takie same. A Wy sugerujecie na dodatek ze te z M52TU sa lepsze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
piotres napisał(a):
Czyli kolektory z katami od M52TUB28 sa inne od tych z M54B30 ? ja myslalem ze sa takie same. A Wy sugerujecie na dodatek ze te z M52TU sa lepsze ?


Nie są lepsze. Lepsze są ze zwykłych M52 nie TU. W M52TU wg ETK nie są takie same jak w M54 ja nigdy nie miałem takiego motoru ale jak wizualnie są takie same jak te z M54 to nie ma sensu wycinanie tam katów bo ona już sam kształt mają do dupy.
Co do rozprężania wydechu to prawda w wolnossaku może to mieć ujemny wpływ zwłaszcza na moment obrotowy ale po pierwsze są to minimalne spadki rzędu 2-3nm a po drugie kolega Yakuza testował i po włożeniu kolektorów z M52 bez katów wyszło mu +10km i chyba -2NM na hamowni a zyskujemy pewność,że katalizatory nie są zapchane. Najbezpieczniej jest jednak zastosować kolektory z portkami z M52 i katalizatory z M52.

Tu wyraźnie widać gdzie spaliny mają łatwiej się wydostać

Obrazek

Ja u siebie wywaliłem katalizatory bo będzie kompresor a przy doładowaniu im luźniejszy wydech tym lepiej jednak i tak zastanawiam się nad włożeniem katalizatorów z M52 bo jednak bez nich jest trochę głośniej choć dźwięk mi się podoba ale druga sprawa jeżeli auto zużywa olej lub ma trochę nie taką mieszankę paliwową będzie kopcić bez katalizatorów one to zatrzymują w dużym stopniu a przy doładowaniu zawsze auto bezpieczniej jest podlać więc może puszczać czarne chmurki przy zmianach biegów często widać to w modyfikowanych autach.
U ojca w audi samochód zużywa około 2L oleju na 10 tyś km z katalizatorami nic nie było widać po ich wyrzuceniu przy gwałtownym starcie potrafi puścić małą siwą chmurkę i już nie raz się o tym przekonałem więc w M54 który lubi olej lepiej chyba założyć jakieś katalizatory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 9 listopada 2011, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Czarne chmurki z wydechu sa fajne :D

--==Mały==--, czyli Ty masz kolektory z m52 bez katów i portki z m52 ? czy z TU ?
Yakuza wsadził kolektory z m52tu z e46 320/323/328 fabrycznie bez katów w kolektorach, a jakie Ty masz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 10 listopada 2011, 00:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
piotres zadaje dobre pytania więc poczekam na odpowiedź ;)

biały_wilk, myślę, że to samo co tymi chińskimi baranami da się osiągnąć kolektorami od M52 bez katów...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 10 listopada 2011, 00:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
piotres napisał(a):
Czarne chmurki z wydechu sa fajne :D

--==Mały==--, czyli Ty masz kolektory z m52 bez katów i portki z m52 ? czy z TU ?
Yakuza wsadził kolektory z m52tu z e46 320/323/328 fabrycznie bez katów w kolektorach, a jakie Ty masz ?

Ja mam kolektory z m52 z e39 sa takie same jak w e46 bez katow maja miejsce na 2 sondy. Niestety portki miałem z e39 i trzeba bylo przerabiac duzo roboty bylo ostatecznie mam polowe portek m52 z e39 dalej mam juz serie czyli połowe portek z m54 z miejscem na drugie sondy i reszte wydechu ale duzo latwiej jest majac portki z e46 m52 lub e36 m52 portki z e39 maja inny ksztalt duzo było spawania przeginania i kombinacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 10 listopada 2011, 00:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
A co do tych chinskich kolektorow duzo kombinacji zeby to wsadzic nie bardzo pasuja i z miejscem na sondy jest cos nie tak sondy dotykaja nadwozia trzeba przerabiac. Dodatkowo podobno scianki cienkie i potrafia sie przepalic. Amerykanie wsadzaja to jak glupki ja odpuscilem bo i tak nie licze na przyrosty z chinczykow a za duzo kombinacji jedynie fajniej wygladaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 10 listopada 2011, 00:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Obrazek
:hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL