BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 12:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 27 listopada 2013, 10:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
forest napisał(a):
maniak1985, gdzie widziales takie walki do kupienia?


Schrick produkuje walki do M54 i sa bezproblemowo dostepne

http://www.ebay.de/itm/Nockenwellen-272 ... 2585a6c4ab


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 27 listopada 2013, 21:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Czasami można spotkać na aukcjach na allegro czy na eBayu ja śledzę niemieckiego eBaya i co jakiś czas się pojawi Schrick lub dbilas.
dbilas ma w swojej ofercie przetoczenie wałków które im się dostarczy i koszt jest wtedy o połowę niższy.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 27 listopada 2013, 22:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
tylko że szlifując oryginalny wałek i tak się nie osiągnie parametrów ostrego wałka bo trzeba by go na krzywka ponapawać a to już rzeźba

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 27 listopada 2013, 23:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Leo napisał(a):
tylko że szlifując oryginalny wałek i tak się nie osiągnie parametrów ostrego wałka bo trzeba by go na krzywka ponapawać a to już rzeźba


Nie znam technologi jaką stosuje dbilas , mówię tylko że mają coś takiego w swojej ofercie za wałki do m54 wychodzi około 440 Euro.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 28 listopada 2013, 01:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
słyszałem coś ostatnio o tej firmie, ale czy zeszlifowanie krzywi wałka faktycznie da dobre rezultaty to nie wiem. Schrick raczej sprawdzona firma...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 28 listopada 2013, 21:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Na aukcjach Schrick chodzi po 500 Euro czyli cena podobna do dbilasa i po za tym ori walki można zachować. Tak czy siak kolejnym etapem po wydechu i dolocie są wałki i obróbka głowicy, czy jeszcze inaczej można podnieść moc w M54b30 poza kompresorem i turbo.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 28 listopada 2013, 23:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
rozwiert, planowanie głowicy + porting, ITB, dopreżenie motoru, ostry wałek, lekkie koło zamachowe, dla hardcorów pościnane przeciwwagi na wale i odcinka na 8 tys tylko nie wiem co z korbami wtedy czy ARP załatwi sprawę, kol wydechowy, dobra mapa, większa przepustnica

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 29 listopada 2013, 18:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Leo napisał(a):
rozwiert, planowanie głowicy + porting, ITB, dopreżenie motoru, ostry wałek, lekkie koło zamachowe, dla hardcorów pościnane przeciwwagi na wale i odcinka na 8 tys tylko nie wiem co z korbami wtedy czy ARP załatwi sprawę, kol wydechowy, dobra mapa, większa przepustnica


I oto właśnie chodziło , dzięki za info. Jak na razie kończę swapa a potem będę zbierać graty i kasę na szperanie w silniku.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 29 listopada 2013, 19:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Chyba nie o to chodziło bo 8000rpm rozwali twoje m54... ITB też sztuka dla sztuki, ostatnio pełno osób chce je ładować do m52b28 jak widać polecają je już do m54 a jeszcze nie widziałem aby ktoś wstawił nie mówiąc już o jakichś przyrostach. Jak dla mnie to wałki, obróbka głowicy i zwiększenie stopnia sprężania, dolot i wydech czyli żadna filozofia, to co w każdym wolnossącym silniku. Przy dolocie podstawa to jak największa ilość doprowadzonego powietrza ze zderzaka. Ja polecam przede wszystkim fora zza oceanu bo tam mają wszystko fajnie rozkminione i może akurat są jakieś myczki w m54b30 które są na plus :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 29 listopada 2013, 23:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jak polecasz fora zza oceanu i je faktycznie czytasz to powinieneś wiedzieć że jest przynajmniej kilka 54 z itb i przyrosty są dobre... Nie chce mi się pisać co dają ITB w wolnossacym silniku bo jest tego sporo w sieci.

Taa a co takiego rozwali w m54 to 8k obrotów?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 30 listopada 2013, 12:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Jak byś przeczytał uważnie co napisałem to wiedziałbyś czy szukałem czegokolwiek tam na temat m54. Doskonale wiem co daje itb, daje super reakcje na gaz i możliwość zbudowania lepszego kolektora ssącego z lepszym przepływem powietrza który po montażu itb dzięki jakimś adapterom jest troszkę zaburzony a przepływ powietrza odpowiada za moc a nie liczba przepustnic. Może akurat w m54 itb coś da, dlatego tam gdzie nie doczytałeś napisałem o różnych mykach i poleciłem poczytać fora us i posty ludzi którzy to robili. Co do 8000rpm to zawór niekoniecznie musi wrócić na swoje miejsce na czas :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 30 listopada 2013, 15:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Przeczytałem dokładnie co napisałeś....

Największą zaletą ITB jest RÓWNE napełnianie cylindrów mieszanką i dzięki temu właśnie reakcja na gaz jest natychmiastowa, efektem ubocznym jest fajny dźwięk samego silnika. Założenie ITB do ms43 nie jest takie proste jak do ms42 ale pewnie o tym wiesz że TPS nie jest normalny i liczy wartości w dwóch przeciwnych kierunkach i jest jeszcze kilka niewiadomych.

Mówisz że przy 8k nie wyrobią sprężyny? hmm a ja myślałem że nikt o zdrowych zmysłach nie przesunie odcinki nie stosując twardych sprężyn i ostrego wałka :looka:.... same sprezyny to nie jest problem. Problemem są stopy korbowodów które moga sie pourywać....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 09:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Leo napisał(a):
myślałem że nikt o zdrowych zmysłach nie przesunie odcinki nie stosując twardych sprężyn

Różni kamikadze są więc wolałem się upewnić co masz na myśli.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 12:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
niby tak ale na 8 tys to chyba nawet seryjny walek nie wyrobi (tego nie jestem pewien ale wydaje i sie ze tak bedzie) i silnik sie pewnie juz przy 7,500 przekreci :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 19:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Leo napisał(a):
niby tak ale na 8 tys to chyba nawet seryjny walek nie wyrobi (tego nie jestem pewien ale wydaje i sie ze tak bedzie) i silnik sie pewnie juz przy 7,500 przekreci :)


Znalazłem coś takiego nie wiem czy było coś rzeźbione w silniku.



raz widziałem podobny film z m52b20 wskazówka obrotomierza też wyszła grubo za czerwone pole, u mnie niestety w m52b20 przy nieudanej redukcji gdy silnik wskoczył na obroty nie przewidziane przez twórców zakończyło się to swapem bo nie było sensu nawet rozkręcać głowicy.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 20:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
hehehe ale wał

na filmiku masz zegary z 4 cylindrowego silnika a pod maską 6 garów stąd takie przekłamanie ;)

Mam z3 po swapie z 1.8 na 3.0 i jest tak samo także to nie to co mylisz :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Przecież to jest przekłamanie obrotomierza, może zegary z r4 i nie odczytują prawidłowo sygnału z m50... Obroty są normalne, słychać to nawet po pracy silnika.

...
Spóźniłem się :P

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 1 grudnia 2013, 20:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
A to ci niespodzianka :wstyd: :P

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 14:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Jak ktos szuka walkow to ziomek ma nowki schrick do m54b30. jest tez na tym forum - Kossa, e36 z m54b30 na kompersorze ess.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m54b30 dostępne modyfikacje
PostNapisane: 5 lutego 2014, 17:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Tak patrze na te czasy 330i od 30-90 i nie chce mi się wierzyć ale moja stara e36 323 idzie lepiej :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL