BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 7 maja 2014, 10:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 101
Lokalizacja: Kalisz
zobaczymy co odpowie sprzedawca, jak nie będzie chciał ogarnąć tematu to będziemy działać.

sprawdziłem tabliczkę znamionową i mam tam 4 liczby:
2130 kg
3930 kg
1 - 970 kg
2 - 1190 kg

która to dop. obciążenie tylnej osi? wg tego dokumentu - http://www.gsbildeler.no/dokumenter/var ... bm01_1.pdf -sprężyny o oznaczeniu FOF 81015 mają dop. nacisk tylnej osi do 1150 kg.

_________________
Audi: '95 A4 2.6q -> '98 A4 1.8Tq -> '97 S8 D2 manual -> BMW '99 E46 320d -> '95 E36 320i -> '00 E46 330d -> ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 7 maja 2014, 21:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
Mi entuzjazm odnośnie zawiasu AP trochę opadł.
Po roku oba tylne amory już zapocone.
Pomijając fakt, że tył jest mega miękki to normalne, że po roku już siada?

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 8 maja 2014, 10:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 101
Lokalizacja: Kalisz
właśnie dostałem odpowiedź od sprzedawcy, że AP przyśle mi prosto z Niemiec nowe sprężyny za free :) wystarczyło, że podałem sprzedawcy oznaczenia z moich sprężyn i problem się wyjaśnił - po pierwsze AP zmodyfikowało tylne sprężyny, po drugie, do kartonu z zawiasem, który trafił do mnie, prawdopodobnie zapakowali nie te co trzeba.

_________________
Audi: '95 A4 2.6q -> '98 A4 1.8Tq -> '97 S8 D2 manual -> BMW '99 E46 320d -> '95 E36 320i -> '00 E46 330d -> ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 10 maja 2014, 10:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
DonForesto napisał(a):
Mi entuzjazm odnośnie zawiasu AP trochę opadł.
Po roku oba tylne amory już zapocone.
Pomijając fakt, że tył jest mega miękki to normalne, że po roku już siada?


Ile zrobiłeś km przez ten czas??
Napaliłem się trochę na ten gwint ale wiedzę że szału niema...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 10 maja 2014, 12:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
Dokładnie nie wiem ale przez rok z 10 tysięcy minimum zrobiłem. Nie kupiłbym go ponownie.

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 10 maja 2014, 19:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
kuruś napisał(a):
DonForesto napisał(a):
Mi entuzjazm odnośnie zawiasu AP trochę opadł.
Po roku oba tylne amory już zapocone.
Pomijając fakt, że tył jest mega miękki to normalne, że po roku już siada?


Ile zrobiłeś km przez ten czas??
Napaliłem się trochę na ten gwint ale wiedzę że szału niema...


już go nie ma w sprzedaży -wycofany z produkcji...

jestem również na etapie wyboru gwintu do siebie;biorę pod uwagę trzy typy:

1. vogtland
2,bc racing
3. isc

najbardziej skłaniam się póki co ku opcji nr.2.... przez łikend sytuacja się wyklaruje mam nadzieję całkowicie... ;)

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 11 maja 2014, 14:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
DonForesto napisał(a):
Dokładnie nie wiem ale przez rok z 10 tysięcy minimum zrobiłem. Nie kupiłbym go ponownie.

No weź nie gadaj że po 10k sie poci.... tragedia.... juz wiem że go nie kupię..

To lepiej wziąć mts'a za połowę ceny ap i jak się po roku rozleci to za rok znów i masz dwa w cenie ap...
Dla kogoś kto nie wymaga jakiś mega spasów, nie jeździ jakoś hardkorowo taki mts się nada, a teraz mts ma dodatkową regulację na dole przy zwrotnicy..
Na początku tematu --==Mały==-- pisał że mts jak najbardziej na polskie drogi do normalnej jazdy się nadaje :)

AP może w de się sprawdza, bo tam mają drogi, a nie to co u nas dziury...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 11 maja 2014, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
No niestety, generalnie jestem lekko wkur*****, jutro będę kombinował jak je wysłać z reklamacją bo gwarancja na 2 lata...

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 13 maja 2014, 23:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 101
Lokalizacja: Kalisz
ja na AP zrobiłem 15000, często w 4 osoby i nie widać oznak pocenia się, a moja droga do pracy do równych nie należy ;)

_________________
Audi: '95 A4 2.6q -> '98 A4 1.8Tq -> '97 S8 D2 manual -> BMW '99 E46 320d -> '95 E36 320i -> '00 E46 330d -> ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 13 lipca 2014, 17:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Witam.
Czy któryś z kolegów miał może podobny problem z montażem gwintu AP...
Zdjęcie poniżej.
Obrazek

Nie jestem w stanie dokręcić nakrętki mocującej poduszkę amortyzatora... Rozbierałem i składałem cały zestaw chyba z 5 razy. Po obu stronach jest tak samo... Tak jakby gwint na tłoczysku amortyzatora był za krótki... Próbowałem już pneumatem, długą nasadką z imbusem w środki i nakrętka dokręcona jest na maxa a plastik blokujący nie dotyka nawet gwintu...
Kolejność złożenia od dołu (z resztą tak było złożone w pudełku): Nakrętka regulacyjna, sprężyna główna, dystans, helper, dekielek górny, oryginalna podkładka dystansowa BMW (zgodnie z instrukcją AP), osłonka przeciwpyłowa łożyska, górne mocowanie, nakrętka z samokontrą.

Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 16 lipca 2014, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Miałem ten sam problem i dalej nie wiem, co z tym zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 17 lipca 2014, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
przemo330ci napisał(a):
Sucre napisał(a):
Santino to jakie zawieszenie gwintowane poleciłbyś do normalnej, codziennej jazdy??


lowtec 9.3

ps takie mi Santino polecił i takie zamówiłem[czekam z niecierpliwością]

Przemo jak założysz koniecznie daj znac jak Ci sie na tym jezdzi :)
punkforever napisał(a):
Nie jestem w stanie dokręcić nakrętki mocującej poduszkę amortyzatora... Rozbierałem i składałem cały zestaw chyba z 5 razy. Po obu stronach jest tak samo... Tak jakby gwint na tłoczysku amortyzatora był za krótki... Próbowałem już pneumatem, długą nasadką z imbusem w środki i nakrętka dokręcona jest na maxa a plastik blokujący nie dotyka nawet gwintu...
Kolejność złożenia od dołu (z resztą tak było złożone w pudełku): Nakrętka regulacyjna, sprężyna główna, dystans, helper, dekielek górny, oryginalna podkładka dystansowa BMW (zgodnie z instrukcją AP), osłonka przeciwpyłowa łożyska, górne mocowanie, nakrętka z samokontrą.

Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak?

Kolejność załozenia jest jak najbardziej ok, jednak rożnice moze robic ta podkładka dystansowa, o ile dobrze pamietam górny talerzyk w Ap jest stożkowy i jak załozysz na to bezposrednio górne mocowanie+ osłona przeciw pyłowa, też bedzie ok i nakrętka dojdzie do końca

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 18:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 800
Witam. Pragnę odgrzać kotleta.

Zastanawiam się nad gwintem do e60 530d i w sumie ten temat nie wyjaśnia mi zbyt wiele.

W głowie siedzi mi VOGTLAND bez regulacji twardości. Ktoś miał w ogóle styczność z tym gwintem?
Oglądałem też droższe ale autem chcę sie poruszać na co dzień więc totalnego betonu bym nie chciał.

Podobno weitec jest warty uwagi ale kosztuje ponad 4 koła bez regulacji twardosci.

Z regulacją twardości myślałem o D2 ale jak tu czytam tak czy siak beton.

Najlepiej jak by ktoś odniósł się do e6x, bo 3er to inna bajka.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 10 kwietnia 2015, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
ja nie rozumiem po co ci gwint do codziennej jazdy???
do codziennej jazdy używa się normalnych amorków, jak chcesz sztywniej kupujesz eibach lub h&r gotowy kit
piszesz nie chce betonu po czym... D2
naprawdę znajdź odpowiednie obniżenie i kup kit...
bo to nadaje się do jazdy na codzien :cisza:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 11 kwietnia 2015, 01:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 800
HansiO napisał(a):
ja nie rozumiem po co ci gwint do codziennej jazdy???
do codziennej jazdy używa się normalnych amorków, jak chcesz sztywniej kupujesz eibach lub h&r gotowy kit
piszesz nie chce betonu po czym... D2
naprawdę znajdź odpowiednie obniżenie i kup kit...
bo to nadaje się do jazdy na codzien :cisza:


Nie pytałem o sens gwintu do jazdy na co dzień ani o czyjes odczucia wzgledem takiego pomyslu, prosilem o pomoc w jego wyborze do e60.
Jeśli nie masz w tym temacie nic do powiedzenia to po co komentujesz? :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 31
Lokalizacja: szkocja
Moje BMW: e46 330ci
Davido napisał(a):
Cytuj:
Davido, skoro nie spelnily norm to raczej nie sa takie same


Nie napisałem że są takie same, tylko że podobne :P ;)

Szczerze mówiąc to ja byłem nawet zadowolony z gwintu Mts u siebie w E46 coupe, kupiłem już auto z tym zawieszeniem, fakt był dosyć twardy ale zawieszenie M-pakiet w e46 jest już tak twarde że róznicy prawie żadnej nie zrobiło, jest to jeden z tańszych gwintów a problemów z nim nie miałem, zrobione było jakieś 40-50 tyś Km łącznie na nim i tylko łączniki poszły do wymiany, nie skrzypiał był dobrze zbity i jakoś się latało ;)
Jak dzisiaj pamiętam że jak kupowałem to auto pierwsza myśl była taka że wywalam ten tani chiński gwint, byłem jednak zaskoczony tym jak to ''tanie'' zawieszenie dobrze pracuje.

Ap przy Mts to też już jednak inna półka (na pewno dużo lepsza), zresztą e60 należy się już coś trochę lepszego, Kw za drogi więc chyba łykne tego Ap, jeszzcze poszukam czegoś, ale pisałem wcześniej że kwota którą chce przeznaczyć na gwint to jakieś 3000 -3500 tyś, bo jeszcze w kolejce czekają stabilizatory + jakieś konkret koło :cwaniak: :)

Ja mam ap usiebie w 330 ci i jestem zadowolony nie stracilo na konforcie auto zawiele da eade jezdzic po miescie zreszta mam skrecony front na maxa i jest gitara


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
chciałem pomóc ale jeżeli uważasz to za zbędny koment to przepraszam

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 22:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
HansiO napisał(a):
chciałem pomóc ale jeżeli uważasz to za zbędny koment to przepraszam


Gwint daje Ci możliwość ustawienia wysokości idealnie tak jak chce jego właściciel,co do cm, a z kitami to jest różnie przecież, u każdego siada inaczej, więc mimo tego uważam że jeżeli ktoś chce obniżać auto lepszy jest gwint, nie wiadomo jakie będą plany co do auta za rok, to zawsze można opuścić auto lub podnieść (choćby na zimę) bez żadnych kosztów ...

Od siebie też mogę polecić AP ... tylko że ja mam bez regulacji ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 4 maja 2015, 17:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
Panowie, co się zużywa/psuje w górnej czapce amora ? Wiem że coś warto wymienić przy zakładaniu gwintu, ja tego nie zrobiłem ponieważ wszystko wyglądało na zdrowe, i teraz po 2 latach użytkowania gwintu podczas deszczu dobiegają dziwne zgrzyty z okolic górnej części amora (czapki) myślę że te dźwięki wydobywają się właśnie z kolumny McPhersona:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... n/vBU28701


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 28 maja 2015, 15:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
Nie, jednak NIE POLECAM nikomu tego szajsu z AP :wstyd:
W kwietniu skończyła się gwarancja. Dzisiaj na stacji diagnostycznej - lewego tyłu prawie nie ma.
Niemieckie śmiecie za 3000 zł :zdegustowany:

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL