BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 10:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Moje BMW: 330d
Będę na wiosne polował na jakieś nowe zawieszenie do Bmw E60.

Nie ma za wiele info na temat Niemieckiego gwintu Ap, cenowo wychodzi ok bo komplet kosztuje około 700 Euro czyli około 3 tyś zł, więcej w zawias nie chciałbym raczej inwestować, wiadomo Kw to chyba najlepszy wybór ale za V1 trzeba położyć prawie 5 tyś zł czyli różnica spora.

Jak ktoś coś konkretnego czytał, wie bądź ma taki gwint proszę o jakieś opinie :ok:

O Innych propozycjach dobrych gwintów też pisać czekam na info.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=82660&hilit=davido&start=280

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Davido napisał(a):
O Innych propozycjach dobrych gwintów też pisać czekam na info.


Niewiele drozsze od AP sa gwinty K-Sport i BC Racing, maja znacznie grubsze amortyzatory, wiec komfort bedzie lepszy niz w przypadku AP.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 19:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 267
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
W wielu źródłach wyczytałem, że zawieszenia AP, DTS, KW wychodzą z jednej fabryki. Ogólnie to jest ponoć KW, które nie spełniło wymagań producenta, jednak wciąż jest wysokiej jakości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 19:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
K-Sport miękki vermilion chyba żartujesz? Jeździłeś kiedyś na takim zawieszeniu?
W porównaniu do AP K-sport to beton.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 20:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
--==Mały==-- napisał(a):
K-Sport miękki vermilion chyba żartujesz? Jeździłeś kiedyś na takim zawieszeniu?


http://k-sportpolska.com/kontakt/ - jestem wspolwlascicielem, dziekuje, dobranoc :)

--==Mały==-- napisał(a):
W porównaniu do AP K-sport to beton.


Jaki miales okazje sprawdzic? W jakim samochodzie i na jakich ustawieniach?

Kazdy bardziej komfortowy zawias bedzie mial amortyzatory z najszerszymi tloczyskami, fizyki poprostu nie przeskoczysz. Druga sprawa to konstrukcja samego amortyzatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
O gwincie nie powiem nic, ale zwykłe amory + spingi z obniżeniem na e36 przejeździły u mnie 3 lata i zero strat sprawności i zmian w prowadzeniu, jak było twardo tak jest. U niemca wcześniej z 2-3 lata pojeździły więc trwałość mogę zaliczyć
na + (jazda roczna powyżej 12kkm)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jeżeli jesteś właścicielem tym gorzej.
Jeździłem 3 autami na gwintach K-sport moim E30,z którego ten gwint wyleciał mimo,że był prawie nowy miał regulację twardości ale albo auto pływało i masakrycznie się prowadziło albo było twardy jak beton i odbijało się jak piłka.
Kompletnie się nie nadaje na nasze drogi.
Kupiłem FK/Koni i mega poprawa byłem super zadowolony. Regulacja od komfortu po super prowadzenie zależnie od ustawienia.
Miałem w autach już wiele gwintów większość nowych od od tatechnix,ap,weitec,przez fk/koni na kw v2 (to miałem używane w bdb stanie) kończąc i nic nie było gorsze od K-sporta pod względem prowadzenia i komfortu. Zresztą to to samo co D2 a jeździłem jednym m3 z tym zawieszeniem i masakra była. Na m forum kilka osób miało d2 i każdy po krótkim czasie się pozbywał tej chińszczyzny. Dokładnie te same opinie albo beton albo łódka.
Potem jeździłem E36 coupe kolegi też na tym gwincie również narzekał na komfort a to człowiek, który jeździł na wielu zawieszeniach.
I E36 cabrio znajomego dokładnie to samo.
Zrobiłem w swoim,życiu przeszło 500tyś km i wszystko w obniżonych autach przeważnie na gwincie po naszych drogach więc wiem co pisze.
Dziękuje dobranoc.

Ja ze swojej strony polecam weitec super zawieszenie a nie wiele droższe od AP.
Jedyny minus to plastikowe tulejki do regulacji,które potrafiły się wyrabiać przy częstym kręceniu ale możliwe,że to poprawili bo kupowałem gwint weitec 4-5 lat temu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 23:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Dobra, bo tak jak w kazdym temacie, ktory sie przewija, probujesz punktowac, dopoki nie pokaze Ci jakis niezbitych dowodow, z ktorych wynika moje zdanie na dany temat.

--==Mały==-- napisał(a):
Jeżeli jesteś właścicielem tym gorzej.
Jeździłem 3 autami na gwintach K-sport moim E30,z którego ten gwint wyleciał mimo,że był prawie nowy miał regulację twardości ale albo auto pływało i masakrycznie się prowadziło albo było twardy jak beton i odbijało się jak piłka.
Kompletnie się nie nadaje na nasze drogi.


Uczciwie Ci powiem, ze z E30 nie mialem zadnego doswiadczenia, nie zajmuje sie ta marka na codzien, nie decydowalem ani o wprowadzeniu jej na Polski rynek, jej dalsze istnienie jest dla mnie raczej obojetne - sprzedaje sie, ludzie sa zadowoleni, nie mam objekcji. Tak samo dobrze wiem, ze wykonanie samych amortyzatorow czy sprezyn jest na poziomie adekwatnym do ceny rynkowej, ktora maja, bija na glowe chinszyzne po 1000 zl za komplet, ale do drozszych gwintow KW (czy japonskich firm) troche im jednak brakuje. Wspomnialem wczesniej o BC Racing, to kolejna firma z Tajwanu, ktora zaproponowala troche lepszy produkt, a pieniadze sa nadal podobne. Obie firmy wyrosly z dostawcow samych podzespolow dla firm japonskich, jezeli kojarzysz Tein czy Apex-i, to przyplywaja do Japonii w czesciach, gdzie sa dopiero skladane, widze, ze Tajwanczycy po trochu probuja nadrobic wiedze, ktorej im do tej pory brakowalo i powoli doganiaja Japonie. Gdybym ja stal za tym projektem, to poprawilbym drobiazgi, ktore mnie w tych produktach denerwuja, zreszta taka mam filozofie, byl zreszta taki pomysl, ale zapotrzebowanie na tego typu zawieszenia gwintowane jest zbyt male, aby racjonalnie myslec o wprowadzeniu czegos nowego, mialem juz nawet dosyc zaawansowany projekt gwintu z EDFC :cwaniak:

Wracajac do E30 i samego K-sporta, powiem Ci co widze z doswiadczenia i na co wskazuja mi objawy, ktore opisales. K-sport oferuje dowolnosc przy wyborze parametrow sprezyn, skoro twierdzisz, ze kupiles go jako prawie nowy, to bardzo mozliwe, ze ktos skonfigurowal go z dosyc twardymi sprezynami - nawet w katalogu widze, tak potezny rozrzut gotowych kitow do E30, ze to glowa mala.

Dwa te gwinty trzeba w poprawny sposob zamontowac i w poprawny sposob regulowac, chocby wysokosc jest inaczej regulowana niz w gwincie FK, masz tego swiadomosc?

--==Mały==-- napisał(a):
Zrobiłem w swoim,życiu przeszło 500tyś km i wszystko w obniżonych autach przeważnie na gwincie po naszych drogach więc wiem co pisze.
Dziękuje dobranoc.


Super, gratuluje :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Gwint K-sport kupiłem z E30 po przebiegu max 5tyś regulowałem kilkukrotnie ale nie spełnił moich oczekiwań i tłukł na dziurach przy skręceniu na twardo nie wybierał dziur tak jak FK/Koni.
Co do BC racing kompletnie nie znam nie miałem doświadczenia.
Tein super miałem przez tydzień M3 z tym zawieszeniem twarde jest mocno ale wybiera dziury super i prowadzenie super. Tylko cena zabija coś koło 7tyś do M3 jak pamiętam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 20 stycznia 2012, 23:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
--==Mały==-- napisał(a):
Gwint K-sport kupiłem z E30 po przebiegu max 5tyś regulowałem kilkukrotnie ale nie spełnił moich oczekiwań i tłukł na dziurach przy skręceniu na twardo nie wybierał dziur tak jak FK/Koni.


Tu masz dobre porownanie K-Sporta z Racelandem, Raceland reguluje sie tak jak wiekszosc gwintow, czyli zaciesniajac sprezyne

Obrazek

K-Sport reguluje sie dolnym pierscieniem, miales to na uwadze?

--==Mały==-- napisał(a):
Tein super miałem przez tydzień M3 z tym zawieszeniem twarde jest mocno ale wybiera dziury super i prowadzenie super. Tylko cena zabija coś koło 7tyś do M3 jak pamiętam.


Gwoli scislosci Tein to w Japonii, tzw. "entry-level", KW jest malo popularne, bo nie oferuje dobrego wspolczynnika jakosci do ceny, sa lokalne firmy produkujace znacznie ciekawsze gwinty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wiem jak się reguluje K sport trochę z nim walczyłem jednak jak by nie ustawić nie byłem zadowolony albo piłka albo łódka a z kolei FK/Koni jak by nie ustawić było dobrze tylko w twardości można sobie było dobrać ale na każdym ustawieniu było w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
--==Mały==-- napisał(a):
Wiem jak się reguluje K sport trochę z nim walczyłem jednak jak by nie ustawić nie byłem zadowolony albo piłka albo łódka


Ok nie wnikam, nadal nie mam pojecia jakie miales parametry sprezyn, ktore tez mialy wplyw na zachowanie calosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
Vermilion, --==Mały==--, a co proponujecie w cenie KW czy H&R zeby bylo lepsze? albo ktore z tych dwoch jest lepsze bo ceny sa podobne. chodzi o KW v1 INOX i H&R Monotube coil overs ?

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 12:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wania zależy czego wymagasz od zawieszenia.
Ja z H&R miałem styczność tylko odnośnie sprężyn gwintu nigdy nie miałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Moje BMW: 330d
Za gwintem Ap przemawia głównie cena + to :

Kod:
W wielu źródłach wyczytałem, że zawieszenia AP, DTS, KW wychodzą z jednej fabryki. Ogólnie to jest ponoć KW, które nie spełniło wymagań producenta, jednak wciąż jest wysokiej jakości.


żadnych negatywnych opini nie znalazłem na temat tego zawieszenia więc chyba sprawuje się dobrze, na dowód że rzeczywiście są to podobne gwinty i robione są w tej samej fabryce foto :

Obrazek

Obrazek

Obrazek


K-sport do e60 kosztuje tez ponad 4 tyś, chyba że masz jakies lepsze propo. Vermilion ?

Jak ktoś miał jeszcze styczność z Gwintem Ap pisać ;) :)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=82660&hilit=davido&start=280

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 13:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
Davido, skoro nie spelnily norm to raczej nie sa takie same ;) faktycznie wygladaja bardzo podobnie ale "nie wszystko zloto co sie swieci"

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 14:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Moje BMW: 330d
Cytuj:
Davido, skoro nie spelnily norm to raczej nie sa takie same


Nie napisałem że są takie same, tylko że podobne :P ;)

Szczerze mówiąc to ja byłem nawet zadowolony z gwintu Mts u siebie w E46 coupe, kupiłem już auto z tym zawieszeniem, fakt był dosyć twardy ale zawieszenie M-pakiet w e46 jest już tak twarde że róznicy prawie żadnej nie zrobiło, jest to jeden z tańszych gwintów a problemów z nim nie miałem, zrobione było jakieś 40-50 tyś Km łącznie na nim i tylko łączniki poszły do wymiany, nie skrzypiał był dobrze zbity i jakoś się latało ;)
Jak dzisiaj pamiętam że jak kupowałem to auto pierwsza myśl była taka że wywalam ten tani chiński gwint, byłem jednak zaskoczony tym jak to ''tanie'' zawieszenie dobrze pracuje.

Ap przy Mts to też już jednak inna półka (na pewno dużo lepsza), zresztą e60 należy się już coś trochę lepszego, Kw za drogi więc chyba łykne tego Ap, jeszzcze poszukam czegoś, ale pisałem wcześniej że kwota którą chce przeznaczyć na gwint to jakieś 3000 -3500 tyś, bo jeszcze w kolejce czekają stabilizatory + jakieś konkret koło :cwaniak: :)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=82660&hilit=davido&start=280

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 14:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
Długo zastanawialem się nad wyborem zawieszenia . Myślałem o K-Sporcie i KW i po opiniach ludzi z zagranicznych klubów BMW - niestety na naszym forum mało jest osób które miały doswiadczenia ze zmianami w E63 -zdecydowałem się tylko na zmianę springów połączonym ze zmianą amortyzatorów.
Wybrałem firmę Hartge i Bilsteina - w sumie kosztowalo mnie to ok.5 tys zł.

http://www.hartge.de/

Auto siadło ponad 35mm - zawieszenie rewelacyjnie spisuje się na naszych drogach.
Nie oceniam gwintów KW i K-sporta - wiem tylko z opinii ludzi którzy wrzucają/wrzucili gwint do E60/63/64 że auto bardzo traci na komforcie - niestety nasze drogi długo jeszcze będą odbiegały od stanu dróg na zachodzie Europy.

Swoją drogą zastanawiam sie czy na Naszym forum jest jeszcze jakaś E60/E61/E63/E64 z gwintem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 15:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1847
Lokalizacja: Krk
Moje BMW: Plastic ;)
Garaż: Yas Marina
Pafu napisał(a):
Nie oceniam gwintów KW i K-sporta - wiem tylko z opinii ludzi którzy wrzucają/wrzucili gwint do E60/63/64 że auto bardzo traci na komforcie - niestety nasze drogi długo jeszcze będą odbiegały od stanu dróg na zachodzie Europy


a ja mam KW i innego zawieszenia na tą chwile nie mam zamiaru zakładać, mimo dużego obniżenia - rewelacyjnie wybiera nierówności itd i nie uważam, że starciłem dużo na komforcie :]

to też jest kwestia indywidualna, bo jednemu będzie twardo na spreżynach, a innemu dalej miękko na gwincie :]

_________________
Potrzebujesz porad car detailingu/kosmetyków - pisz na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zawieszenie Ap-Sportfahrwerke
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
Maksss napisał(a):
Pafu napisał(a):
Nie oceniam gwintów KW i K-sporta - wiem tylko z opinii ludzi którzy wrzucają/wrzucili gwint do E60/63/64 że auto bardzo traci na komforcie - niestety nasze drogi długo jeszcze będą odbiegały od stanu dróg na zachodzie Europy


a ja mam KW i innego zawieszenia na tą chwile nie mam zamiaru zakładać, mimo dużego obniżenia - rewelacyjnie wybiera nierówności itd i nie uważam, że starciłem dużo na komforcie :]

to też jest kwestia indywidualna, bo jednemu będzie twardo na spreżynach, a innemu dalej miękko na gwincie :]


Średnie różnice między Twoja Alpiną a E60 to 10cm na wysokości/szerokości/rozstawie osi/długości no i pewnie ponad 150kg wagi więcej na "korzyść" E60 - a to już znaczne różnice.
Jesli chodzi o zawieszenie to zawsze przesiadanie się z czegoś już trochę utwardzonego na gwint jest "łatwiersze"- a tak napewno było w Twoim przypadku bo Alpina w serii wychodzi już obniżona.
Nie wyobrażam sobie jazdy na gwincie w E60 i z chęcią porównam jaka jest różnica jak kolega Davido wrzuci jakiś gwincik.
Ja odradzam. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 175 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL