BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z zawieszeniem Bilstein Vs. Oryginal
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Witam niedawno zmienilem amortyzatory przednie na Bilsteiny B6 zostawiajac tyl oryginalny, co sie okazalo po zmienie, przod samochodu dzwiglo mi o jakies poltora centymetra w gore, przod teraz stoi wyzej jak tyl i do tego tyl jest bardzo miekki w porownaniu do przodu, w prowadzeniu oczywiscie duzo sie poprawilo to musze szczerze przyznac skret jest teraz bardziej bezposredni, ale mimo wszystko tyl jest dla mnie za miekki w stosunku do przodu i za wysoko stoi przod, co zrobic?? Moze jakies sprezyny takie wlozyc co by mi wyrownaly to wszystko, czy moze najlatwiej kupic do tylu amortyzatory B6??

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 11:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
No raczej :wstyd: jak mozna zrobic z przodu sztywna nizsza zawieche a z tylu zostawic serie ... dziwne ze ci sie tym dobrze jezdzi.. btw te b6 masz na standardowych sprezynach.. bo raczej powinienes zmienic je na tez twardsze\ krutsze

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
szwedu napisał(a):
btw te b6 masz na standardowych sprezynach.. bo raczej powinienes zmienic je na tez twardsze\ krutsze



amortyzatory B6 są do standardowych sprężyn a nie do skróconych do krótszych sprężyn są amortyzatory B8

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Wg. mnie tez dziwnie zrobiles... jak wymieniac to calosc!!!

Dokaldnei B6 mozna zalozyc jeszcze do seryjnych springow, ale przydalbysie jakies twardsze... :)

B8 to juz zawias bardziej na tor...
Jesli szukasz komfortu to tu raczej jego nie znajdziesz ;)

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Enzo napisał(a):
Wg. mnie tez dziwnie zrobiles... jak wymieniac to calosc!!!



nigdzie nie pisze ze amortyzatory wymienia sie całymi kompletami ,wiadomo ze jak jeden wysiądzie to wymienia sie parę czyli dwa ,a skoro tylne są dobre i mają podobne parametry pracy jak te B6 to nie rozumie po co je wymieniać

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 17:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Labrador napisał(a):
Enzo napisał(a):
Wg. mnie tez dziwnie zrobiles... jak wymieniac to calosc!!!



nigdzie nie pisze ze amortyzatory wymienia sie całymi kompletami ,wiadomo ze jak jeden wysiądzie to wymienia sie parę czyli dwa ,a skoro tylne są dobre i mają podobne parametry pracy jak te B6 to nie rozumie po co je wymieniać


pisa nie musi, ale tak to sie zazwyczaj robi ;)
Wlasnie dobrze to ujales, parametry sa podobne, z zaznaczeniem slowa podobne!

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 18:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie jeśli się zmienia el. zawieszenia, w tym przypadku amortyzatory, na odpowiedniki bardziej sportowe, to już trzeba zmienić kpl., a nie tylko jedną oś

PS ja po zamontowaniu B4 też miałem problem ze zwiększonym przeswitem, na pomoc przyszedł mi Eibach pro-kit :cool:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Weźcie jeszcze pod uwagę fakt, że kolega BoXx mógł jeździć na oryginalnych np. ponad 100.000 km i parametry techniczne przyjmowane do porównania z B6 mają się nijak...
B6 są naprawdę dosyć twarde porównując nawet z nówkami fabrycznymi, poza tym mają specyficzną charakterystykę - dlatego jak wymieniać to od razu na dwie ośki :]

_________________
E46 320d`02 184PS@406Nm by Masters Tuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 19:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Ej no chlopaki.... Labrador ma tak samo jak ja 323ti i tez ma z przodu b6 a z tylu oryg. i nie mowie ze mi sie zle jezdzi, po prostu jest takie dziwne uczicie jak wchodze szybciej w zakret to tak jakby tylek mi mial zwiac.... I tak jest... tylne kola sie chowia pod blotnik z tylu a przod jest sztywno w zakrecie, wystarczy ze chce mu buta przyloszyc przy wyjsciu z zakretu to od razu w akcje wkracza ASC...

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Emiliano napisał(a):
B6 są naprawdę dosyć twarde porównując nawet z nówkami fabrycznymi, poza tym mają specyficzną charakterystykę - dlatego jak wymieniać to od razu na dwie ośki :]



w tym rzecz że fabryczne amortyzatory które są w 323ti ,też są bardzo nietypowe i specyficzne ,raczej należą do twardych a w razie potrzeby utwardzają się jeszcze bardziej

koszt oryginalnego amortyzatora do compacta 323ti to 1200 zł za szt w serwisie ASO

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Każdy zamiennik jest nieco twardszy od oryginalnego amortyzatora.. tak jest (bez wdawania się w szczegóły).

Jeśli tylne amortyzatory mają za sobą sporo kilometrów mogły się już zużyć i wtedy przydałoby się je wymienić, żeby auto stało poprawnie. Teoretycznie amortyzatory nie odpowiadają za podtrzymanie karoserii - tę rolę spełniają sprężyny - więc może tylne masz już też po przejściach?

Wiesz w ogóle, które elementy z tyłu masz starsze? Amortyzatory, czy sprężyny?

Zakładam, że dobrze dobrany został zamiennik i np. nikt nie wsadził Ci amortyzatora do 316ti albo np. z sedana?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Labrador napisał(a):
koszt oryginalnego amortyzatora do compacta 323ti to 1200 zł za szt w serwisie ASO


tym akurat bym się zupełnie nie sugerował, ponieważ koszt oryginalnego wahacza przedniego do E46 w ASO wynosi ok 900 zł.
Ja kupiłem za 320 zł wahacz Meyle umożliwiający wymianę sworznia, który jest niemal 2 krotnie trwalszy od oryginalnego.
Jak Ci zapewne wiadomo, większość amorków do BMW produkuje SACHS, więc gdybym chciał znaleźć w katalogu Sachs`a amortyzator do swojego autka, pewnie bym znalazł za połowę ceny - porównując oczywiście z ASO.
Ale wracając do rzeczy.....załóż najpierw komplet na 4 koła, porównaj właqściwości jezdne z tym co masz teraz i wtedy wyciągnij wnioski. To, że wg Ciebie jeździ się fajnie nie oznacza, że po wymianie 4 szt nie będzie się jeździło fajniej, czego jestem pewien :cool:

_________________
E46 320d`02 184PS@406Nm by Masters Tuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 21:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Emiliano napisał(a):
Labrador napisał(a):
koszt oryginalnego amortyzatora do compacta 323ti to 1200 zł za szt w serwisie ASO


tym akurat bym się zupełnie nie sugerował, ponieważ koszt oryginalnego wahacza przedniego do E46 w ASO wynosi ok 900 zł.
Ja kupiłem za 320 zł wahacz Meyle umożliwiający wymianę sworznia, który jest niemal 2 krotnie trwalszy od oryginalnego.
Jak Ci zapewne wiadomo, większość amorków do BMW produkuje SACHS, więc gdybym chciał znaleźć w katalogu Sachs`a amortyzator do swojego autka, pewnie bym znalazł za połowę ceny - porównując oczywiście z ASO.
Ale wracając do rzeczy.....załóż najpierw komplet na 4 koła, porównaj właqściwości jezdne z tym co masz teraz i wtedy wyciągnij wnioski. To, że wg Ciebie jeździ się fajnie nie oznacza, że po wymianie 4 szt nie będzie się jeździło fajniej, czego jestem pewien :cool:

AMEN
:rotfl:
BTW skoro b6 sa pod normalne springi to znaczy ze maja tylko inna charakterystyke? nie sa krutsze? auto sie nie obniza? a jak tak to czy jest sens wymienic z przodu na b6 a z tylu na b4 ?

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2007, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
szwedu napisał(a):
a jak tak to czy jest sens wymienic z przodu na b6 a z tylu na b4 ?



a kto mowil o wymianie z tyłu amortyzatorów na B4 ,jesli z tylu wymieniac to tez tylko B6

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 07:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Zdecydowalem sie raczej na wymiane tylnej osi na b6 za 600zl mam komplet, a te amorki ktore teraz mam moge sprzedac bo jeszcze sa z pawej 87% a z lewej 85%, a sprezyny to pierwszy raz slysze ze sie moga zlyzyc, z tego co wiem to co najwyzjej to moze peknac, zreszta sam nie wiem...

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
No ale nikt mi nie odpowiedzial, czy takie b6 maja tylko inna charakterystyke czy auto osiada troche? Bo jak by osiadalo to mozna by w ten sposob klin zrobic aby tylek zostal tam gdzie jest a przod opadl. No ale tak czy inaczej nie ma sensu dawac na 2 osie roznych amortyzatorow.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2007, 17:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
BoxX napisał(a):
a sprezyny to pierwszy raz slysze ze sie moga zlyzyc,
:zdziwko: pierwszy raz słysze że ktoś nie wie że sprężyny siadają z czasem ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL