BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 20:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 16 września 2012, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 7
Lokalizacja: Norwegia
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B22
Witam wszystkich :cool:
W najbliższym czasie będę zakładał kompressor do mojego auta. Tak jak w tytule będę zakładał kompressor Eaton M62 do BMW e60 z 2004 roku pierwsza rejestracja 02.02.2005. W aucie jest silnik M54B22 125 kW (170 KM) 210 Nm Jestem na koncowym etapie kompletowania gratów :super: Robił już ktoś coś takiego z tym silnikiem? Na jaki przyrost mocy mogę liczyć przy doładowaniu do 0,5 bara? Jak będę miał więcej czasu to opiszę co już zrobiłem przy aucie od momentu zakupu czyli od listopada 2011 :hyhy:
Pozdrawiam
Adrian


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 17 września 2012, 09:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
najpierw zmień silnik na m54b30 a potem pakuj kompresor bo jak założysz do swojego m54b22 to pewnie moc będziesz miał podobną do m54b30 w serii :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 17 września 2012, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 7
Lokalizacja: Norwegia
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B22
Wymiana silnika odpada bo mieszkam w Norwegii i nie jest tak prosto z wymiana silnika jak w polsce. Za duzo komplikacji z papierami i dlatego zakladam kompressor. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 10:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ale co masz za problem z paiperami? przeciez te silniki są dla oka identyczne , nie zgłaszaj zmiany nigdzie i juz ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 10:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Dokładnie, dokładanie tutaj kompresora nie ma sensu wydasz kasę na strojenie montaż itd a i tak będzie mało mocy. Przy m54b30 bezpiecznie można dojść do 280km.
Doładowanie m54b22 mija się z celem za połowę kasy którą wydasz na kompresor zmienisz silnik na m54b30 a moc będzie taka sama. Po drugie kompresor to zawsze ryzyko ponieważ silnik jest mocno obciążony a te silniki nie wytrzymują w serii dużego doładowania a tak miałbyś seryjne 230km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
bezsensowny projekt wg mnie :kwasny:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 7
Lokalizacja: Norwegia
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B22
nie pytalem czy mam zakladac czy nie. Mam juz kupione prawie wszystkie graty i zaloze kompressor do M54B22 jeżeli nikt jeszcze tego nie robil to bede pierwszy. :rotfl: A jezeli juz ktos dmuchal ten silnik to niech sie wypowie. A kupic zdrowy silnik to jest loteria... A co do M54B22 to mysle ze jak wszystko ogarne to M54B30 bedzie daleko w tyle. Ess tuning ma zestaw do M54B22 i dmucha ten silnik na 260KM i ponad 300nm:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 11:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dmuchać może i dmucha na tyle kucyków ? Ale zastanawiałeś się jak jak długą metę ? o ile skrócisz żywotność motoru ? Na ile ma to szanse jeździć bezawaryjnie ?



A tak swoją drogą to przy nie zgłoszeniu zmiany motoru nie ma jakichś później konsekwencji np przy ubezpieczeniu w razie wypadku ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 12:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Na pewno nie wyciśniesz z tego silnika tyle koni chyba że chcesz pojeździć 200-300km i zmieniać silnik. Co z tego że mają taki zestaw jak nie jest on bezpieczny dla seryjnego silnika. Max moc którą możesz bezpiecznie uzyskać to ok 220km przy czym spalanie wzrośnie i to sporo nieporównywalnie do tego z m54b30. Te silniki nie wytrzymują znacznego podniesienia mocy znam co najmniej 2-3 przypadki kiedy m54 się rozleciał przy wzroście mocy o ok 30-40%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 12:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
Dla porownania oferta G-power i przyrost mocy http://www.g-power.de/952.html?L=0&cari ... dukt_Start

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
saelas_2006 napisał(a):
nie pytalem czy mam zakladac czy nie. Mam juz kupione prawie wszystkie graty i zaloze kompressor do M54B22 jeżeli nikt jeszcze tego nie robil to bede pierwszy. :rotfl: A jezeli juz ktos dmuchal ten silnik to niech sie wypowie. A kupic zdrowy silnik to jest loteria... A co do M54B22 to mysle ze jak wszystko ogarne to M54B30 bedzie daleko w tyle.


Bierzesz sie za bezsensowny projekt, dlatego ludzie majacy jakies pojecie Ci go odradzaja. Najlepszym finansowo wyjsciem na podniesienie mocy i pozostawienie dobrego poziomu niezadownosci jest albo swap na jak najwieksza jednostke pasujaca bez wiekszych modyfikacji do danego modelu, albo sprzedanie obecnego auta i zakup odpowiednio mocnej wersji silnikowej. Gdy w obu tych przypadkach zaczyna Ci pozniej brakowac mocy, to wlasnie mysli sie albo nad zakupem innego mocniejszego auta, albo nad wzmocnieniem obecnego. Grzebanie w podstawowych jednostkach nie ma najmniejszego sensu, jest drogie, a przyrosty sa niewielkie, okupione bolem glowy zwiazanym z doprowadzeniem calosci do stanu wzglednej uzywalnosci (a tak bywa w projektach garazowych).

W Twoim wypadku najsensowniejszy bylby swap na N54B30 (ktory wyjsciowo ma moc wieksza niz to co chcesz uzyskac, a pare modyfikacji pozwala osiagnac prawie dwukrotna moc seryjna). Wydaje mi sie takze, ze w Norwegii prawdopodobienstwo znalezienia takiego silnika z calym osprzetem do swapu w odpowiednim stanie, jest jednak wyzsze niz w Polsce.

saelas_2006 napisał(a):
Ess tuning ma zestaw do M54B22 i dmucha ten silnik na 260KM i ponad 300nm:hyhy:


ESS nie rzezbi na uzywanym kompresorze Eatona, caly ich zestaw jest dokladnie przemyslany, a nie zlozony w garazu jak wyjdzie, dlatego przyrosty sa takie jakie sa ;) Wierz mi, oni nie wpadaja z dnia na dzien na pomysl zlozenia czegos z gratow, ktore im zalegaja. Zdajesz sobie sprawe, ze M62 wymaga dobrze zaprojektowanego kolektora dolotowego, zeby osiagi byly przyzwoite?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Projekt BMW e60 M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 18 września 2012, 15:23 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15729
saelas_2006, podobny temat + przyrost okolo 50 KM z kompresorem viewtopic.php?f=2&t=120363 . Pojawily sie glosy, ze moga taka rzeżbe wykonac, ale czy warto ?
Nie warto rzezbic, bo szkoda auta. Nie warto rowniez korzystac w tym wypadku z uslug profesjonalnego tunera mimo, ze ma w ofercie ( link podalem dla porownania wyzej), bo to kosztowny stosunkowo niewielki przyrost mocy.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 22 lutego 2016, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
odkopuję.

Posiadam ten sam silnik, czy kolega jednak wykonał projekt ?
Czy ktoś z Was ma jednak pomysł na nieco większy przyrost mocy ? Powiedzmy 5-10 % ?
Brakuje mi tych powiedzmy 20 km do szczęścia, a buda jest doinwestowana i nie chciałbym zmieniać auta. PODOBNO kolektor z większego M54 pasuje bez modyfikacji. Coś ktoś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 24 lutego 2016, 08:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Tradycyjnie dolot wkladka kolektory np schmiedmann + reszta wydechu + program i moze te 20 koni osiagniesz chodz uwazam ze 2 razy taniej wyjdzie Cie swap na 3.0 :-)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 24 lutego 2016, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B22
szkoda mi tak zadbanej jednostki swapować. Trudno, pomęczę się do śmierci z tym 2.2 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 24 lutego 2016, 11:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
silesian napisał(a):
Brakuje mi tych powiedzmy 20 km do szczęścia

uwierz, że te szczęscie długo nie potrwa :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Projekt M54B22 + eaton M62
PostNapisane: 24 lutego 2016, 13:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Niech dmucha Ina ile mu starczu fantazji. Piec umrze wsadzi 3.0 i bedzie baja.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL