BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Coś o sportowych wałkach, wkładkach, stożkach...
PostNapisane: 5 września 2007, 10:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
Bry :)
chciałem zacytowac pewną stronę bo co raz w dziale tuning jest jakaś kłótnia o skuteczność sportowych filtrów, stożków, wałków, wydechów, strumiennic czy sportowych świec..

Proponuje poczytać zanim ktokolwiek wda się w kolejne bezsensowne duskusje, a przede wszystkim zanim ktoś zrobi ze swojej bejki dupowoza, którego zwykły sej wyprzedzi :P
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

oczywiście zdaje sobie sprawę , że nie przysporze sobie w tym dziale popularności :rotfl:

Nie traktuje oczywiście tej strony za jakąś wyrocznię, ale trudno polemizowac z dowodami z hamowni jak i długoletnią praktyką tej firmy...

Proponuję przykleić w widocznym miejscu ten wątek bo tak naprawdę jest kwintesencją tego typu przeróbek :)


Ostatnio edytowano 5 września 2007, 11:15 przez lolek1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 11:57 
Cytuj:
oczywiście zdaje sobie sprawę , że nie przysporze sobie w tym dziale popularności :rotfl:



wręcz przeciwnie!!!!! jestem gorąco za Tobą!!

poza tym, chojnacki to uznane nazwisko w świecie tuningu i raczej kwestionowanie zawartości tego linka wymagałoby naprawdę mocnych argumentów!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 12:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 237
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M54B22
bardzo ciekawa stronka :)

_________________
a to byly Compakt
a to nowe coupe e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 13:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
no no jest co poczytać :hyhy:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 16:12 
ciekawy artykul.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 03:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Niby tak no ale wszystko tu jest tak naprawde zmieszane z blotem czyli co tak naprawde jak chce stuningowac auto to MUSZE isc do niego bo nic innego w swiecie mi nie pomoze... dajcie spokoj , zgadzam sie w 80% z tym co pisze ale to mnie troche zmieszalo
Cytuj:
Zakładamy, że nasz samochód z atmosferycznym silnikiem ma wyjściowo 100 KM, co przed chwilą udowodniliśmy sobie pomiarem na hamowni, i po kolei :

Montujemy sportowe świece i już mamy 105 KM (+5% zwyżki mocy)
Dokładamy magnetyzery i dysponujemy mocą 115,5 KM ( co najmniej 10% zwyżki mocy) - wprawdzie na pewnej precyzyjnej hamowni udowodniono tylko 5% zwyżki ale jestem optymistą.
Specjalne przewody zapłonowe zwiększą moc do 121,3 KM ( delikatnie + 5% zwyżki mocy)
Końcowy, przelotowy tłumik renomowanej firmy gwarantuje zwyżkę w wielkości 10% = 133,4 KM
Filtr stożkowy - wg. ofert + 10% ale przyjmijmy tylko + 5% = 140 KM
Strumienica wydechowa ( szczególnie zamiast katalizatora!!!) + 10% = 154 KM (choć kolejne testy udowodniły nawet 13%)
Strumienica dolotowa - bez szaleństw - przyjmujemy minimalny zysk + 5% = 161,7 KM
No i różne dodatki do : paliwa i oleju - tylko + 5%= 169,8 KM
Teraz już jest pora na sportowe wałki rozrządu, które spokojnie dodadzą 15 % = 195,2 KM
Na deser delikatny chip tuning + 7% = 208,8 KM

W ten to nawet tani sposób osiągnęliśmy moc większą od wyjściowej o około 108 KM.

Wjeżdżamy zatem dziarsko na hamownię i mierzymy efekty. Rezultaty będą zawarte w granicy 75 KM do 110 KM.
Jeśli będziemy mieli bardzo dużo szczęścia to zupełnie przypadkiem może udać się osiągnięcie mocy w okolicy 125 KM.

I dlatego takie podejście do tuningu określam mianem tuningu psychiatrycznego.


Rozumiem magnetyzer czy te strumience ale te chipy i walki ... i jeszcze auto o mocy 100km po zakonczeniu ''modowania go'' ma od 75 do 110 :wstyd:
To mnie jakos przekanac niechce ale w wiekszosci wypadkow madre zeczy tam sa napisane.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 07:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
w dziale testy można zobaczyć nawet bmw 3.0 v6 :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 14:55 
szwedu napisał(a):
Rozumiem magnetyzer czy te strumience ale te chipy i walki ... i jeszcze auto o mocy 100km po zakonczeniu ''modowania go'' ma od 75 do 110 :wstyd:
To mnie jakos przekanac niechce ale w wiekszosci wypadkow madre zeczy tam sa napisane.


ale własnie o to chodzi, że to jest prawda... autor na ma myśli "nie zestrojenie" wszystich elementów w wspólną całość. Takie przeróbki powinny być przeprowadzone z głową, kompleksowo. np. montujesz wałek, to i tamto, a chipa wsadzasz, który myśli, że wszystko jest po staremu... to tylko jeden przykład...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL