BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 05:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Wymiana sprężyn. Amortyzatory też trzeba?
PostNapisane: 9 września 2007, 03:03 
Mam pytanko. Troszkę mi zaczyna już dziłać syndrom polskich dróg. Przyszedł czas na wymianę zawieszenia. Myśle o -40/-40. Z racji finansowych pomyślałem tylko o wymianie sprężyn. To poprawi komfort jazdy? Czy amortyzator jest ważniejszy? Czy kategorycznie muszę wymienić to i to?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 09:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Jesli -40 to musisz amorki tez zmienic,do -30 mozna stosowac seryjne amorki ale nizej to zalecana jest wymiana.No i oczywiscie,ze amortyzator jest wazniejszy

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 14:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
yeahman znowu zaskakuje pytaniem :rotfl:
A, komfort sie pogorszy oczywiscie , panowanie nad autem sie olepszy stosujac odpowiednie czesci...
B, stosujac sprezyny -40 z obu stron nie bedzie klinu i moim zdaniem nie tak fajnie to wyglada jak by moglo
C, upewnij sie zeby sprezyny byly miekkie, sprezyny musza byc miekkie stosujac amortyzatory sportowe , za przyklad dam kompletne zestawienie bilstein b8 gdzie sprezyny sa jak z dlugopisu
D oczywiscie ze amortyzator jest najwazniejszy sprezyna tylko trzyma ciezar auta a amortyzator sprawia ze kolo przylega jak najczesciej przylepione do podłoża . I jak kolego powiedzial -30 jeszcze da rade na seri kosztem szybszego jej zurzycia.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 15:38 
Nie chce z przodu -60 bo wtedy nie będe mógł normalnie jeździć po moich łódzkich drogach. -40 to chyba max jaki rozsądek wyznacza. Szwedu daj spokój - na mechanice to ja się znam jak Ty na Car Audio :P
Zawiechę to mam już chyba tak wybitą że nawet na sportowym będę miał większy komfort. Ale nie mam pojęcia jakie zadanie ma sprężyna i amortyzator. Kiedyś miałem w łapie amorka i mogłem wyciągnąć go i wcisnąćnormalnie rękoma więc dlatego pomyślałem że on tylko poprostu robi tam za jakiś łącznik.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 19:08 
Reasumując większy wpływ na komfort ma amortyzator a nie sprężyna ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
yeahman napisał(a):
Reasumując większy wpływ na komfort ma amortyzator a nie sprężyna ??


No dobra bez dogryzek tym razem na powaznie (ale naprawde dziwne ze nie wiesz :wstyd: :rotfl: )

Sprezyna utrzymuje auto i amortyzuje jak to sprezyna (sa miekie i twarde i tu najbardziej sie odbija wplyw sprezyny na komfort ale nie polecam stosowania twardych sprezyn do auta bo to nie o to chodzi) ale jak by auto mialo sama sprezyne to kolo zachowywalo by sie jak pileczka i by skakalo po drodze na karzdej nierownosci co spowodowalo by np. wylatywanie z zakretu przy 30km/h amortyzator wlasnie dziala tak jak opisujesz mozna go reka wcisnac i wyjac spowrotem ale za uwarz , ze napewno nie przyszlo to Ci bez wlozenia wysilku i raczej stawial przy tym opor i w tym rzecz to sie nazywa tlumienie on nie pozwala aby kolo za szybko dalo sie wepchnac ani zeby za szybko nie spadalo np. najerzdzasz na studzienke wystajaca, bez amorow dobije ci tak zeszok co moze spowodowac strate kontrolo i rezonans kola na powierzchni, ta sama sytuacja z studzienka zapadnieta kolo tatychmiast wpada w dziure i mozna na wiekszej urwac kolo lub cos tam z wachaczem pokrzywic, a amortyzacja tu zapobiega temu czyli po pozwala kolu wpasc do dziury bo zanim sie rozprezy to juz prawie kolo przeleci przez ta dziure a przy dobiciu nie pozwoli dobic kola amortyzujac skok i pozostawiajac przyczepnosc. Oczywiscie to tak pi razy drzwi :znudzony: ale w tym zecz;] seryjne od sportowych roznia sie charakterystyka pracy , tlumienia i skokiem, drozsze regulacja tlumienia , i innymi regulacjami ,a wiec jak krotsze sprezyna nalezy montowac amortyzacje o skoku krotszym.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 07:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Tomku, ja mam Bilstein B4 oraz springi Eibach pro-kit (obniżenie 35/30, realne 35/10) i jestem super zadowolony. Autko prezentuje się znacznie lepiej i jest pewniejsze w prowadzeniu

jest tylko jedno duże ALE: żałuje, że nie zrobiłem tego wcześniej :hyhy:




PS a tak wyglada po obniżeniu:

Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 13:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
heh... fajnie moj compact wyglada tak bez zadnych obnizen sa serii, ciekawe czemu w compactach tylne kolo sie chowie... :wstyd:

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
BoxX, a przód :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 14:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Przod wlasnie nie...

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 14:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
no wlaśnie, a u mnie przód poszedł w dół :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
rorafalki napisał(a):
Tomku, ja mam Bilstein B4 oraz springi Eibach pro-kit (obniżenie 35/30, realne 35/10) i jestem super zadowolony. Autko prezentuje się znacznie lepiej i jest pewniejsze w prowadzeniu

jest tylko jedno duże ALE: żałuje, że nie zrobiłem tego wcześniej :hyhy:




PS a tak wyglada po obniżeniu:

Obrazek

ale chyba nie dales za nie 280$
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 18:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 107
Lokalizacja: Szczecin
z tego co sie orientuje to vogtland ma najmieksze sprezyny obnizaja 0 30mm i mozna je spokojnie nalozyc na serie komfort jazdy jest taki jak rorafalki pisze bardzo dobrze sie jezdzi potem jest chyba eibach rozwiazanie jakie ma rorafalki jest bardzo dobre sam takie chce zrobic ale narazie nie moge wyczic sprezyn vogtlanda albo eibacha

_________________
Mauritiusblau Metallic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 06:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szwedu napisał(a):


nie, kupiułem u generalnego dystrybutora na Polskę, http://www.prince.com.pl/ i wmozna u nich liczyć na fachowa pomoc. Za swój kpl. dałem 690pln (wraz z przesyłką), więc wg mnie cena jest umiarkowana, a radość z jazdy (i prezencja) znacznie większa.


PS w swojej qp mam wymienione wszystkie el. zawieszenia, łącznie z pełnymi tulejami od M3 więc jest to również istotne

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 16:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
rorafalki napisał(a):
nie, kupiułem u generalnego dystrybutora na Polskę, http://www.prince.com.pl/ i wmozna u nich liczyć na fachowa pomoc. Za swój kpl. dałem 690pln (wraz z przesyłką), więc wg mnie cena jest umiarkowana, a radość z jazdy (i prezencja) znacznie większa.


Ja sam ściągałem z DE i wyszło mi dokładnie 584,94zł więc jak ktoś ma czas, ochote i możliwości to zawsze można na pare litrów benzyny zaoszczędzić.

rorafalki napisał(a):
PS w swojej qp mam wymienione wszystkie el. zawieszenia, łącznie z pełnymi tulejami od M3 więc jest to również istotne


Ale na co masz wymienione? Poprostu nowe elementy czy jakieś wzmacniane? I te tuleje są z offsetem czy bez?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
TomekB napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS w swojej qp mam wymienione wszystkie el. zawieszenia, łącznie z pełnymi tulejami od M3 więc jest to również istotne


Ale na co masz wymienione? Poprostu nowe elementy czy jakieś wzmacniane? I te tuleje są z offsetem czy bez?


po pierwsze miałem na myśli, że zaczym ktoś zacznie obniżać zawieszenie powinien zająć się jego sprawdzeniem i ew. doprowadzeniem go do min. stanu fabrycznego

u siebie mam: sworznie wzmacniane Meyle, tuleje wahaczy "pełne" od M3 oraz amoki Bilstein B4, całość sprawna w 100% dlatego zainwestowałem w niższe sprężyny bo wiem, że wszystko jest jak należy (a wielu userów zapomina o tym i obniżają tylko zawieszenie, a samochód prowadza od prawej do lewej bo reszta ukł. zawieszenia jest niesprawna)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gniezno
Witam może przykleję sie do tematu :]
Mam zamiar wymienić sprężyny w swoim autku e34 525 tds 92r, na obniżające i wstawić amorki kyb. Co sądzicie o tych http://moto.allegro.pl/item242842059_ja ... izane.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 06:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szyderax napisał(a):
Witam może przykleję sie do tematu :]
Mam zamiar wymienić sprężyny w swoim autku e34 525 tds 92r, na obniżające i wstawić amorki kyb. Co sądzicie o tych http://moto.allegro.pl/item242842059_ja ... izane.html


tylko nie Jamex :wstyd: no chyba, że masz za dużo $ i za chwile kupisz po raz kolejny coś lepszego

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gniezno
za tą kasę zaryzykuję :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 06:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szyderax napisał(a):
za tą kasę zaryzykuję :rotfl:


do odważnych świat należy :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL