BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 24 lutego 2013, 08:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Cenowo tak jak wcześniej, ja dałem 850zl wraz z krótszymi łacznikami, na zdjęciach był jeszcze starszy model ale dostałem już ten nowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 24 lutego 2013, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52b25
ja właśnie przymierzam się do kupienia gwintu na wiosnę budżet mam na to przeznaczony około 2500zł ale po przeczytaniu zastanawiam się czy nie iść w nowego TATechnix zostanie wtedy na heble od 330 i jeszcze trochę rzeczy . Jeżeli bym się decydował na gwint w przedziale 2000-3000 zł to co polecacie do e36 na co zwracać uwagę na jakie rozwiązania techniczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 25 lutego 2013, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
e30 ołner napisał(a):
Bo talerzykami pod sprężyną/sprężynami (jesli jest helper) regulujecie napięcie wstępne sprężyny, a tą tuleją którą się reguluje "długość amortyzatora", reguluje sie wysokość nadwozia. I nie tylko dlatego, żeby amor pracował w optymalnym położeniu, ale żeby w ogóle taki zestaw działał poprawnie, długo by pisać :)

Pomimo, że jest to krótka definicja to bardzo dobrze oddaje o co kaman :ok:

chabera napisał(a):
ja właśnie przymierzam się do kupienia gwintu na wiosnę budżet mam na to przeznaczony około 2500zł ale po przeczytaniu zastanawiam się czy nie iść w nowego TATechnix zostanie wtedy na heble od 330 i jeszcze trochę rzeczy . Jeżeli bym się decydował na gwint w przedziale 2000-3000 zł to co polecacie do e36 na co zwracać uwagę na jakie rozwiązania techniczne

Dyskusja jest o e46, ale lista gwintów, które zostały podane całkowicie wyczerpuje twoje pytanie.
viewtopic.php?f=2&t=109142&start=20

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 25 lutego 2013, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52b25
nowa wersja TA technik jest bardzo zachęcająca i coraz bardziej przekonuje się do jej zakupu wiadomo że amorki nie będą wybierały tak jak w gwintach powyżej 2tys ale cena jest bardzo niska i zostanie na inne rzeczy. niektórzy mają to już ponad 2 lata i gwint żyje . jakie są właściwości jezdne według standardowego m-technika - trzymanie w zakrętach twardość


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 lutego 2013, 08:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
chabera napisał(a):
nowa wersja TA technik jest bardzo zachęcająca i coraz bardziej przekonuje się do jej zakupu wiadomo że amorki nie będą wybierały tak jak w gwintach powyżej 2tys ale cena jest bardzo niska i zostanie na inne rzeczy. niektórzy mają to już ponad 2 lata i gwint żyje . jakie są właściwości jezdne według standardowego m-technika - trzymanie w zakrętach twardość


Mój kumpel też jeździ na tym zawieszeniu z tym że w golfie juz prawie 2 lata i też nie narzeka ;) a cena zachęcająca .. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 lutego 2013, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52b25
czytając trochę zauważyłem że dużo osób w TAT skarżyło się na miękki tył czy ktoś już wie czy poprawiono to i czy jest np możliwość kupienia TAT gwint tylko na przód a tył lepiej kupić coś twardszego. Czy to TAT można dokupić pojedyncze części jak coś się posypie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 lutego 2013, 09:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
hmm a to teraz rebusa mi zrobiliscie... Bo na przełomie marca-kwietnia też mam zamiar nabyć gwincik budżetowy i stawiałem na Tuning-Arta, gdyż stwierdziłem, że wszystko to ten sam twór i nie ma co fisiować. Ale jak mówicie, ze TAT ewoluuje to może lepiej w niego zainwestować!? Byłbym wdzięczny gdyby nabywcy - już poprawionego gwintu - zapodali sprzedawców/źródła.

pozdro

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 lutego 2013, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Jeśli snieg się nie zesypie to myślę że w przyszłym tygodniu będę mial gwint już na aucie więc wtedy powiem więcej na ten temat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 27 lutego 2013, 14:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
znalazłem na alledrogo gwint Tuning Arta --
sprzedający przedstawia go w ten sposób:

Obrazek

Obrazek

czyżby ta dodatkowa nakrętka na samym dole oznaczała te nowe rozwiązanie stosowane w gwintach TAT?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 28 lutego 2013, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: było e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111888
A ja poruszę inną kwestie gwintu TA a mianowicie jak wygląda sprawa zabezpieczenia przed rdzą, bo sporo już widziałem tematów na różnych forach jak wygląda gwint TA po kilku sezonach. Jeżeli ta nowa konstrukcja jest tak samo zabezpieczona jak stara to martwiłbym się o tą dolną regulację żeby nie okazała się kilkurazowa a potem ją rdza zje. O ile można zabezpieczyć gwint starej konstrukcji osłoną materiałową o tyle ta nowa konstrukcja może być problematyczna.

Sam będę zakładał w najbliższym czasie gwint TA starej konstrukcji bo dojrzewa już od roku w pudełku, ale nie założył bym go bez kilku warstw farby na dolnej części przednich amortyzatorów i osłon na sprężynę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 28 lutego 2013, 16:00 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Whisky napisał(a):
A ja poruszę inną kwestie gwintu TA a mianowicie jak wygląda sprawa zabezpieczenia przed rdzą, bo sporo już widziałem tematów na różnych forach jak wygląda gwint TA po kilku sezonach. Jeżeli ta nowa konstrukcja jest tak samo zabezpieczona jak stara to martwiłbym się o tą dolną regulację żeby nie okazała się kilkurazowa a potem ją rdza zje. O ile można zabezpieczyć gwint starej konstrukcji osłoną materiałową o tyle ta nowa konstrukcja może być problematyczna.

Sam będę zakładał w najbliższym czasie gwint TA starej konstrukcji bo dojrzewa już od roku w pudełku, ale nie założył bym go bez kilku warstw farby na dolnej części przednich amortyzatorów i osłon na sprężynę.

pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego podobno mts jest lepszy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 14 marca 2013, 00:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 501
Lokalizacja: BMW Klub Szczecin :)
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52 B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=56580
TAT kupiony jakies 3 lata temu przez 1.5 roku uzytkowania nie zlapal u mnie ani sladu rdzy, a regulacje przednie dzialaly jak nowe:).

_________________
http://www.bmwklub.szczecin.pl/
Obrazek
OceN moja Bume --> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=56580&start=420


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 14 marca 2013, 08:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
MugenO, Ale rozumiem, że zabezpieczałeś gwincior?
Dużo pewnie zależy też od.... od warunków w jakich się auto użytkuje, ...od tego jak się użytkuje, no i pewnie od samej sztuki gwintu (szczególnie jeśli chodzi o tą niższą półkę)

Mój znajomek ma w swoim turasku TAT'a od 2 lat ... nie przykładał szególnej uwagi do zabezpieczenia i w tą zime mówił, że miał mega problem z ruszeniem nakrętki i ją pokaleczył ...więc dobre zabezpieczenie wskazane.

Ja niedługo też będe przechodził przez ten zabieg i się dowiedziałem.. że smar w sprayu jest dobrą sprawą.
A słyszałem też o zalaniu gwintu roztopionym woskiem.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 15 marca 2013, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
kszyhu napisał(a):
A słyszałem też o zalaniu gwintu roztopionym woskiem.

moze miedz bo i mnie to czeka :hyhy:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 15:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ja mam gwincior z allegro i troche narzekam na mieki tyl to fakt.. mialem kiedys springi weitec 40/30 i moglem wsadzic 5 osob do autai sie jechalo sztywno ale solidnie. a tu mi nadkola prawie urywa. a na sprezynach zwoje scieraja o siebie farbe....

jak dla mnie lipa..


przod jak przod. zalezy na jakim setupie. jak na ori poduszkach gornych jest pol miekko pol twardo bo ta sprezyna pomocnicza jest rozkrecona i ona sie pierwsa ugina potem nacisk idzi ena glowna, beton.

taki ala progresywne uginanie..

na camber platestrzeba skrecic pomocnicza do konca zeby z garazu wyjechac............

wtedy jest tytlko beton

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 17 marca 2014, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 42
Lokalizacja: k/ bdg
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141206
witam
troche odgrzeje kotleta, idzie wiosna, planuje zmienic kolo st63 i wypadalo by do tego gwint,
i moje pytanie jakie opinnie po roku na temat ta-technix i mts-technik?

wiem najtansze gwinty opinnie różne, niejedni zachwalaja a inni wrecz przciwnie ostro krytykują,
ale podobno te gwinty troche sie zmienily i roznia sie od tych produkowanych jeszcze 2-3 lata temu,
moze ktos sie wypowie na ich temat, pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 19 marca 2014, 21:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 598
Lokalizacja: Buk wlkp.
Moje BMW: e36 1.8is qp
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=13660&start=0
też jestem ciekaw opinni szczególnie na temat mts-a na dniach chcę zamawiać więc opinie wskazane :D

_________________
Zapraszam do galeri mojej e36 1.8 is qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 marca 2014, 14:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Ta technix jest beton w porównaniu do MTS :/ . Miałem w poprzednim aucie TaT a teraz mam MTS więc mam porównanie.

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 marca 2014, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 598
Lokalizacja: Buk wlkp.
Moje BMW: e36 1.8is qp
Kod silnika: M42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=13660&start=0
A co ogólnie powiesz na temat jednego i drugiego? Bo zastanawiałem się na początku nad TaT ale ludzie piszą że to bubel i zacząłem interesować się MTS-em a ostatnio znalazłem nawet FK za trochę ponad 9 stówek i juz sam nie wiem co kupić może coś podpowiesz doradzisz :hyhy:

_________________
Zapraszam do galeri mojej e36 1.8 is qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135577
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 26 marca 2014, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 42
Lokalizacja: k/ bdg
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141206
TargeT i ile na tym przelatales?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL